Naslov Digitalno nomadstvo kao novi oblik poslovanja
Naslov (engleski) Digital nomadism as a new form of business
Autor Adela Maria Cvitanović
Mentor Mladen Rajko (mentor)
Član povjerenstva Aleksandra Krajnović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mladen Rajko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Zdrilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2023-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak U radu je analizirana tema Digitalno nomadstvo kao novi oblik poslovanja. Sukladno ciljevima ovog rada, može se reći da digitalno nomadstvo predstavlja moderan stil života i poslovni pristup koji kombinira rad na daljinu s nomadskim stilom života, koristeći pritom tehnologiju za rad s bilo kojeg mjesta u svijetu. Digitalne nomade karakterizira fleksibilnost rada s različitih lokacija diljem svijeta, a za obavljanje posla obično se oslanjaju na prijenosna računala, pametne telefone i pristup internetu. Fleksibilnost digitalnim nomadima omogućuje da iskuse različite kulture, potiču kreativnost i održavaju ravnotežu između poslovnog i privatnog života prilagođenu njihovim preferencijama. Digitalni nomadizam pojavio se kao novi oblik poslovanja u digitalnom dobu, modernizirajući način na koji ljudi rade i dovodeći u pitanje tradicionalne predodžbe o radnom mjestu. Kao oblik poslovanja, digitalni nomadizam pruža brojne prednosti. Pojedincima omogućuje pristup širem globalnom tržištu i različitoj skupini klijenata, širenje mreže poznanstava i dr. Pojedinci koji se bave digitalnim nomadstvom često posjeduju relevantne vještine za kojima postoji velika potražnja u digitalnom svijetu. Neke od tih vještina su stvaranje online sadržaja, online marketing, usluge savjetovanja i slično. Svoju stručnost koriste kako bi ponudili svoje usluge na daljinu, opslužujući klijente s bilo kojeg mjesta u svijetu. Također, postoje i brojni izazovi u digitalnom nomadizmu. Rad na daljinu zahtijeva disciplinu, samomotivaciju i učinkovito upravljanje vremenom kako bi se prevladale potencijalne smetnje i održala produktivnost.
Sažetak (engleski) The topic of Digital Nomadism as a new form of business is analyzed in this thesis. According to the objectives of this paper, it can be said that digital nomadism represents a modern lifestyle and business approach that combines remote work with a nomadic lifestyle, while using technology to work from anywhere in the world.Digital nomads are characterized by the flexibility of working from different locations around the world, and they usually rely on laptops, smartphones and internet access to get their work done. Flexibility allows digital nomads to experience different cultures, foster creativity and maintain a work-life balance tailored to their preferences.Digital nomadism has emerged as a new form of business in the digital age, modernizing the way people work and challenging traditional notions of the workplace. As a form of business, digital nomadism offers numerous advantages. It enables individuals to access a wider global market and a different group of clients, expand the network of acquaintances, etc.Individuals who engage in digital nomadism often possess relevant skills that are in high demand in the digital world. Some of these skills are online content creation, online marketing, consulting services and other relevant skills. Digital nomads use their expertise to offer their services remotely, serving clients from anywhere in the world.Also, there are numerous challenges in digital nomadism. Working remotely requires discipline, self-motivation and effective time management to overcome potential distractions and maintain productivity.
Ključne riječi
digitalni nomadizam
rad na daljinu
fleksibilnost
poslovanje
globalno tržište
Ključne riječi (engleski)
digital nomadism
remote work
flexibility
business
global market
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:306588
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-22 14:13:38