Naslov Volonterski rad kao jedan od čimbenika inkluzije djece s Down sindromom
Naslov (engleski) Volunteer work as a factor in the inclusion of children with Down syndrome
Autor Rozalija Kaluža
Mentor Matilda Karamatić Brčić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Karamatić Brčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-10-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Down sindrom predstavlja genski poremećaj, u kojem dolazi do trisomije na 21. kromosomu, odnosno kod 21. kromosomskog para dolazi do pojavljivanja jednog kromosoma viška, koji uzrokuje različite tjelesne i mentalne teškoće kod osobe. Osobe s Down sindromom imaju određeni stupanj mentalne retardacije te samim time i različite teškoće u učenju i koncentraciju. Od najranije dob je jako važno intervenirati i uključiti čitav niz stručnih suradnika i liječnika u razvoj djece s Down sindromom, kako bi se uspjeli uključiti u svakodnevni život njihove društvene zajednice. To zahtijeva jako puno vremena, strpljenja, ali i ljubavi. Unatoč svim poteškoćama, moguće je ostvariti enormne rezultate i poboljšati kvalitetu njihova života. Djeca i osobe s Down sindromom mogu sve što i ostali ljudi, samo što uče i zaključuju na jedan drugačiji, nama teže shvatljiv način. U svrhu njihovog uključivanja u redovite odgojneobrazovne ustanove provodi se proces inkluzije, koji označava njihovo uključivanje u redoviti program odgoja i obrazovanja gdje imaju jednake mogućnosti kao i ostala djeca, samo uz prilagodbu materijala i nastavnog plana i programa. U procesu inkluzije mogu sudjelovati svi, pa tako i volonterski angažmani predstavljaju jedan od vodećih izvannastavnih oblika provođenja procesa inkluzije osoba s Down sindromom. Glavni cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati koji su stavovi volontera prema radu s osobama s Down sindromom, ali i njihovi stavovi prema Down sindromom općenito. U svrhu ovog istraživanja također su ispitana njihova shvaćanja volontiranja i Down sindroma, te na koji način su kroz različite oblike volonterskog angažmana u svom volonterskom centru/udruzi bili uključeni u proces inkluzije osoba s Down sindromom unutar svoje društvene zajednice.
Sažetak (engleski) Down syndrome is a genetic disorder in which trisomy occurs on the 21st chromosome, that is, in the 21st chromosome pair, an extra chromosome appears, which causes various physical and mental difficulties in a person. People with Down syndrome have a certain degree of mental retardation and, therefore, different learning and concentration difficulties. From an early age, it is very important to intervene and involve a whole range of professional associates and doctors in the development of children with Down syndrome, so that they can successfully join the everyday life of their social community. This requires a lot of time, patience, but also love. Despite all the difficulties, it is possible to achieve enormous results and improve the quality of their lives. Children and people with Down syndrome can do everything that other people can, only that they learn and conclude in a different way, which is harder for us to understand. In order to include them in regular educational institutions, the process of inclusion is carried out, which means their inclusion in the regular education program where they have the same opportunities as other children, only with the adaptation of materials and the curriculum. Everyone can participate in the inclusion process, so volunteer engagements are one of the leading extracurricular forms of implementing the inclusion process of people with Down syndrome. The main goal of this thesis was to examine the attitudes of volunteers towards working with people with Down syndrome, as well as their attitudes towards Down syndrome in general. For the purpose of this research, their understanding of volunteering and Down syndrome was also examined, and in what way they were involved in the process of inclusion of people with Down syndrome within their social community through various forms of volunteer engagement in their volunteer centre/association
Ključne riječi
Down sindrom
inkluzija
volontiranje
stavovi
teškoće
rana intervencija
različitost
Ključne riječi (engleski)
Down syndrome
inclusion
volunteering
attitudes
difficulties
early intervention
diversity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:125777
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-02-21 10:48:11