Naslov Odnos samopoštovanja, zadovoljstva životom i problematičnog igranja videoigara
Naslov (engleski) The relationship between self-esteem, life satisfaction and problematic video game use
Autor Katarina Kosir
Mentor Jelena Ombla (mentor)
Član povjerenstva Jelena Ombla (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Jakšić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Vidaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Napretkom tehnologije, videoigre su postale jedna od najpopularnijih rekreacijskih aktivnosti neovisno o dobi, spolu i kulturi. Njihov brzi rast popularnosti potaknuo je velik interes istraživača za moguće neprilagođene oblike igranja koji se u literaturi definiraju kao problematično igranje videoigara. Ono je dovedeno u vezu s brojnim psihološkim konstruktima, uključujući i samopoštovanje te zadovoljstvo životom, pri čemu su niže samopoštovanje i zadovoljstvo životom povezani s izraženijim problematičnim igranjem videoigara. S obzirom na manjak istraživanja ove tematike na našem području, cilj istraživanja bio je ispitati odnos samopoštovanja, zadovoljstva životom i problematičnog igranja videoigara. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 307 sudionika. Podaci su prikupljeni putem online upitnika, a on se sastojao od Upitnika općih podataka, Skale generaliziranog problematičnog korištenja interneta 2 (s modificiranom uputom) (Caplan, 2010), Rosenbergove skale samopoštovanja (Rosenberg, 1965), Skale zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985) te procjene socijalne podrške jednom česticom. Rezultati istraživanja pokazali su statistički značajnu negativnu i umjerenu povezanost između problematičnog igranja videoigara i samopoštovanja te statistički značajnu negativnu i nisku povezanost problematičnog igranja videoigara i zadovoljstva životom. Osim toga, utvrđena je i značajna pozitivna i visoka povezanost samopoštovanja i zadovoljstva životom. Nadalje, utvrđena je i značajna pozitivna i niska povezanost vremena provedenog igrajući videoigre i problematičnog igranja videoigara kao i negativna i niska povezanost procijenjene socijalne podrške i problematičnog igranja videoigara. Rezultati istraživanja također su pokazali da je kod sudionika koji igraju barem jedan od tri žanra (MMORPG, MOBA, FPS) izraženije problematično igranje videoigara.
Sažetak (engleski) With the advancement of technology, video games have become one of the most popular recreational activities regardless of age, gender, or culture. Their rapid growth in popularity has sparked significant interest among researchers in the potential maladaptive and pathological forms of gaming, which are defined in literature as problematic video game use. This has been linked to many psychological constructs, such as self-esteem and life satisfaction, where lower self-esteem and life satisfaction are linked to more problematic video game use. Given the lack of research on this topic in our region, the aim of the study was to examine the relationship between self-esteem, life satisfaction, and problematic video game use. The study included 307 participants in total. Data was collected through an online questionnaire, consisting of a General Information Questionnaire, the Generalized Problematic Internet Use Scale 2 (with modified instructions) (Caplan, 2010), the Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965), the Satisfaction with Life Scale (Diener et al., 1985) and an assessment of social support with one item. The results of the study showed a statistically significant negative and moderate correlation between problematic video game use and self-esteem, as well as a statistically significant negative and low correlation between problematic video game use and life satisfaction. Additionally, a significant positive and high correlation between self-esteem and life satisfaction was found. Furthermore, a significant positive and low correlation between time spent playing and problematic video game use as well as a negative and low correlation between assessed social support and problematic video game use were established. The study results also showed that participants who play at least one of the three mentioned genres (MMORPG, MOBA, FPS) have more problematic video game use.
Ključne riječi
problematično igranje videoigara
samopoštovanje
zadovoljstvo životom
Ključne riječi (engleski)
problematic video game use
self-esteem
life satisfaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:557236
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-17 08:31:30