Naslov Povezanost sklonosti ogovaranju sa socijalnom i moralnom dimenzijom stavova prema ogovaranju
Naslov (engleski) The Relationship Between the Tendency to Gossip and the Social and Moral Dimensions of Attitudes Towards Gossip
Autor Petra Klisović
Mentor Vera Ćubela-Adorić (mentor)
Član povjerenstva Vera Ćubela-Adorić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Jakšić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kristijan Žibrat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Kao sastavni dio ljudskog funkcioniranja, ogovaranje igra veliku ulogu u interpersonalnim odnosima, ono je inteligentna radnja, složen i sofisticiran alat prilagodbe životu u zajednici, te čini velik dio svakodnevne komunikacije. Definira se kao neformalni i evaluativni razgovor dvije osobe kojim se razmjenjuju (osobne) informacije (pozitivne ili negativne, provjerene ili neprovjerene) o odsutnoj trećoj osobi. U fokusu istraživanja u ovom području su dva konstrukta: sklonost ogovaranju i
... Više stavovi prema ogovaranju. Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose stavova prema ogovaranju i sklonosti ogovaranju, uključujući njihove pojedine dimenzije, kao i razlike između muškaraca i žena na uzorku studenata iz RH. U istraživanju je sudjelovala 141 osoba, od kojih su 98 žene i 43 muškarci, a provelo se putem online obrasca. U istraživanju su korištena dva instrumenta: Skala stavova prema ogovaranju i Upitnik sklonosti ogovaranju. Dobiveni rezultati pokazali su značajnu pozitivnu povezanost između povoljnih stavova prema ogovaranju i sklonosti ogovaranju. Nije utvrđena statistički značajna razlika u rezultatima između žena i muškaraca na Skali stavova prema ogovaranju niti na Subskali socijalnog vrednovanja, ali je utvrđena značajna razlika na Subskali moralnog vrednovanja, pri čemu muškarci u prosjeku imaju veće rezultate, odnosno manje su skloni negativnom moralnom vrednovanju ogovaranja nego žene. Utvrđena je statistički značajna razlika na Upitniku sklonosti ogovaranju, kao i na skalama informacija o drugima, fizičkog izgleda i sublimiranog ogovaranja, pri čemu u svim slučajevima žene u prosjeku imaju veće rezultate. Na Skali ogovaranja u domeni postignuća i na čestici koja mjeri tzv. pasivno ogovaranje nije utvrđena značajna razlika u prosječnim rezultatima muških i ženskih sudionika. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) As an integral part of human functioning, gossip plays a significant role in interpersonal relationships. It is an intelligent activity, a complex and sophisticated tool for adapting to life in the community, and constitutes a large portion of everyday communication. Gossip is defined as an informal and evaluative conversation between two parties in which (personal) information (positive or negative, verified or unverified) about an absent third party is exchanged. The focus of studies
... Više conducted in this area is on two contructs: tendency to gossip and attitudes towards gossip. The main aim of this study was to examine the relationship between attitudes towards gossip and the tendency to gossip, including their individual dimensions, as well as the differences between men and women, in a sample of students from Croatia. A total of 141 individuals participated in the study, of which 98 were women and 43 were men, and it was conducted via an online form. Two instruments were used in the study: the Attitudes Towards Gossip Scale and the Tendency to Gossip Questionnaire. The results showed a significant positive correlation between attitudes towards gossip and the tendency to gossip, as well as between all of their (sub)scales. No statistically significant difference was found in results on the Attitudes Towards Gossip Scale between women and men, nor in the Social Value Subscale, but a significant difference was found in the Moral Value Subscale, with men generally scoring higher. A statistically significant difference was found in the Tendency to Gossip Scale, as well as in the scales of Social Information, Physical Appearance and Sublimated Gossip, with women generally scoring higher in all cases. No statistically significant difference was found in the results of the Achievement Scale, nor in the item which measures so-called passive gossip. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
ogovaranje
stavovi prema ogovaranju
sklonost ogovaranju
spolne razlike
Ključne riječi (engleski)
gossip
attitudes towards gossip
tendency to gossip
sex differences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:663508
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-16 07:46:28