Naslov Uloga komunikacijskih vještina menadžera u razvoju uspješne interpersonalne komunikacije u organizaciji
Naslov (engleski) The role of managerial communication skills in developing successful interpersonal communications in organizations
Autor Matea Žagar
Mentor Dijana Čičin-Šain (mentor)
Član povjerenstva Anita Peša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Čičin-Šain (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Panjkota (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2016-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Komunikacija predstavlja razmjenu informacija, osjećaja i ideja koji se prenose među ljudima
verbalnim ili neverbalnim sredstvima. Postoji nekoliko vrsta komunikacije a to su: interna i
eksterna, silazna, uzlazna, horizontalna i dijagonalna, te formalna i neformalna.
Interpersonalna komunikacija predstavlja komunikacijski proces između dviju ili više osoba,
a odvija se licem u lice. U svim organizacijama komunikacija je neophodna za međuljudsku
interakciju ali i poslovanje, stoga menadžer treba imati glavnu ulogu u razvoju uspješne
interpersonalne komunikacije u organizaciji. Kako bi upravljao svim vrstama komunikacije u
organizaciji, i pri tome razvijao interpersonalnu, potrebno je kombinirati osobne i naučne
upravljačke vještine. Vještine potrebne za uspješnu organizacijsku komunikaciju sa
zaposlenicima su dobra verbalna i neverbalna komunikacija, pažljivo slušanje, prepoznavanje
i razumijevanje osobnih osjećaja ljudi, te sposobnost kontrole bijesa. Da bi organizacija
uspješno djelovala menadžer treba kontrolirati zaposlenike, stimulirati njihov rad, omogućiti
im izražavanje osjećaja i donošenje odluka. Veliku ulogu u organizacijskom poslovanju ima
odnos menadžera sa šefovima, čiji ključ su povjerenje i uspješna komunikacija.
Svrha provedenog istraživanja bila je istraživanje komunikacijskih vještina kao bitnog
čimbenika interpersonalne komunikacije i uspješnog poslovanja. Kao cilj posebno se
istaknula veza između upravljanja i komuniciranja, te utjecaj koji komunikacijske vještine
imaju na stvaranje uspješne interpersonalne komunikacije. Istraživanje je provedeno uz
pomoć literature u online bazama i knjižnicama, a korištene metode su analiza i sinteza,
induktivno-deduktivna, metoda komparacija, kompilacije i deskripcije. Dokazano je da
komunikacijske vještine menadžera utječu na razvoj uspješne interpersonalne komunikacije u
organizaciji, te kako to vodi prema uspjehu organizacijskog poslovanja.
Sažetak (engleski) Communication represents the exchange of informations, feelings and ideas that are
transmitted among humans by verbal or non - verbal mediums. There are several types of
communication such as: internal and external, downward, upward, horizontal and diagonal,
and formal and informal. Interpersonal communication is a communication process between
two or more people, and it takes place face to face. In all organizations, communication is
essential for interpersonal interaction and the business, so the manager should have a major
role in the development of successful interpersonal communication in the organization. To
manage all types of communications in the organization, and thereby develop interpersonal, it
is necessary to combine the personal and scientific management skills. The skills required for
successful organizational communication with employees are good verbal and nonverbal
communication, listening carefully, identifying and understanding personal feelings of the
people, and the ability to control anger. In order to organization work successfully, a
manager needs to control employees, stimulate their work and allow them to express their
feelings and decision - making. A huge role in organizational business has relationship of the
managers with the owners, whose key is trust and successful communication.
The purpose of this study was to explore communication skills as an essential factor of
interpersonal communication and successful business. As a target it is specifically highlighted
the connection between management and communication, and the impact that communication
skills have to create successful interpersonal communication.. The study was made with the
help of literature in online databases and libraries, and the methods used are analysis and
synthesis, inductive-deductive, method comparison, compilation and description. It has been
shown that communication skills of managers influence the development of successful
interpersonal communication in the organization, and that it leads to the success of
organizational operations.
Ključne riječi
komunikacija
komunikacijske vještine
interpersonalna komunikacija
organizacijska komunikacija
Ključne riječi (engleski)
communication
communication skills
interpersonal communication
organisational communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:040219
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-10 09:42:32