Naslov Mogućnost uporabe klapskih pjesama u ranoj i predškolskoj dobi
Naslov (engleski) The possibility of using folk songs in early and preschool age
Autor Nevija Kožul-Peričić
Mentor Tomislav Košta (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đira (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Košta (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-03-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Sažetak Ovaj rad temelji se na projektu koji je proveden u dječjem vrtiću ''Maslačak'' u Zadru sa skupinom od 20 djece predškolske dobi. Cilj projekta bio je promicanje tradicijske glazbe kao načina izražavanja, komunikacije i stvaranja, upoznavanje s estetskim doživljajem tradicijske glazbe te kreativno izražavanje kroz tradicijsku glazbu. Podloga za projekt bila je klapska pjesma ''Čija je ono divojka'' koju su djeca slušala s oduševljenjem i sudjelovala u aktivnostima koja su nakon dva dan priprema uspješno realizirala treći dan. Aktivnost je započela prepričavanjem priče od strane odgojiteljice, a nakon tog i pjevanjem navedene pjesme. U suradnji sa djecom osmišljene su aktivnosti koje su uključivale interpretaciju priče o djevojci i mladiću koja je potom dramatizirana uz pratnju dječje klape i koreografije koja je uključivala ples i pucketanje prstiju, Nakon završetka dramatizacije djeca su na papir prenijela ono što su doživjela tijekom provedenih aktivnosti. Dječje aktivnosti uključivale su istraživačko spoznajne aktivnosti, aktivnosti istraživanja i stvaranja, govorno i glazbeno izražavanje te aktivnosti koje su bile vezane uz pokret. Dijete je imalo značajnu ulogu u planiranju, organiziranju i provođenju aktivnosti te su na kraju vrednovali sami sebe, a odgojiteljica je koordinirala sve elemente procesa učenja djeteta – dizajniranje prostornog okruženja, prikupljanje materijala, osmišljavanje aktivnosti i iskustava te je stvorila pozitivno ozračja u vrtiću tijekom provođenja aktivnosti. Može se zaključiti kako se djecu upoznalo s karakteristikama i osobitostima tradicijske glazbe te kako je potrebno razvijati ljubav prema glazbi koja utječe na izgradnju identiteta. Različitim aktivnostima djeca su razvila osjećaj za sluh, ritam, tempo i dinamiku tradicijske pjesme, a slušanjem klapske pjesme došlo je do razvijanja kreativnosti, izražavanja i stvaranja pokretom te likovnim stvaralaštvom. Kod djece su neprestano bile prisutne pozitivne emocije i raspoloženje što je dovelo do pozitivne slike djeteta o njemu samom. Zajedničkim osmišljavanjem aktivnosti došlo je do razvijanja socijalne kompetencije, odnosno osjećaja prijateljstva, druženja te osjećaja pripadnosti grupi, ali i osjećaja kompetencije, samopoštovanja, ustrajnosti te ponosa postignutim rezultatima.
Sažetak (engleski) This work is based on the project which was implemented in kindergarten ''Maslačak'' 'in Zadar with a group of 20 preschool children. The goal of the project was to promote traditional music as a means of expression, communication and creation, introduction to the aesthetic experience of traditional music and creative expression through traditional music. The basis for the project was the folk songs ''Whose is what divojka'' which the children listened to the situation and participate in activities that are after two days preparing successfully implemented the third day. The activity began by telling stories by educators, after which the singing of that song. In collaboration with children are designed activities involving interpretation of the story about a girl and a young man who was later dramatized accompanied by children's bands and choreography that included dancing and crackling fingers After completing dramatization children are on paper convey what they experienced during the activities. Children's activities included research and cognitive activities, research and creation, voice and musical expression and activities that were related to the movement. The child had a significant role in planning, organizing and carrying out activities and are ultimately evaluated themselves and educators coordinated all elements of the learning process of a child - the design of the spatial environment, collection of materials, design activities and experiences and created a positive atmosphere in a kindergarten during the implementation activities. It can be concluded that children are familiar with the characteristics and peculiarities of traditional music and how it is necessary to develop a love of music that affects the construction of identity. Various activities of children developed sense of hearing, rhythm, tempo and dynamics of traditional songs and listening to folk songs, there was a development of creativity, expression and creation of movement and artistic creativity. Children are constantly were present positive emotions and mood, which led to a positive image of the child on himself. Common designing activities there has been the development of social skills, and a sense of friendship, companionship and a sense of belonging to a group, but also a sense of competence, self-esteem, perseverance and pride in the results achieved.
Ključne riječi
dramatizacija
klapska pjesma
likovno stvaralaštvo
ples
projekt
tradicijska glazba
Ključne riječi (engleski)
dramatization
folk song
fine arts
dance
design
traditional music
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:920744
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-12-03 15:50:55