Naslov Pedagoško oblikovanje muzejskih aktivnosti predškolske djece u Narodnom muzeju u Zadru
Naslov (engleski) Instructional design museum activities of pre-school children at the National Museum in Zadar
Autor Maja Dešpoja
Mentor Tamara Kisovar Ivanda (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Kisovar Ivanda (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ovaj rad temelji se na akcijskom istraživanju djece starijih mješovitih odgojnih skupina, u područnom objektu „Grigor Vitez“, dječjeg vrtića „Radost“ u Zadru, u suradnji s odgojiteljima. Projekt se odvijao u pedagoškoj godini 2018./2019. U istraživanje je bilo uključeno ukupno 26 djece, 13 djevojčica i 13 dječaka. Neposredno prije provedbe akcijskog istraživanja, provedeni su polustrukturirani intervjui s četiri odgojiteljice, muzejskom pedagoginjom i djecom predškolske dobi. Cilj istraživanja bio je utvrditi na koji način surađuju odgojitelji i pedagoška služba u muzeju i u dječjem vrtiću s ciljem postizanja optimalne organizacije dječjih aktivnosti povezanih s muzejskim sadržajima. Pozornost se usmjerila prema dječjem umjetničkom, likovnom, društvenom i istraživačko-spoznajnom izražavanju potaknutim muzejskim aktivnostima. Pokazalo se kako je odgojiteljica ostvarila izvrsnu suradnju s Narodnim muzejom Zadar jer je tijekom pedagoške godine ostvareno nekoliko posjeta muzeju, ali je i muzejska pedagoginja posjetila vrtić te su zajedno proveli raznovrsne aktivnosti koje su kod djece izazvale veliko oduševljenje, suradnju i razvoj stvaralaštva. Provođenjem raznovrsnih stvaralačkih aktivnosti stavljen je naglasak na poticanje djetetove slobode izraza, stvaralačke mašte i emotivnog doživljaja, što je nadalje, uz bolje upoznavanje djeteta i otkrivanja njegovih skrivenih potencijala, dovelo do novih spoznaja vezanih uz njegovanje, upoznavanje i očuvanje baštine. Djetetova kreativnost je vrlo važan čimbenik u njegovom životu jer omogućava djetetu da se razvija u osobu koja je spreman na inovativnost i koja preuzima inicijativu u različitim situacijama, a unutar odgojno- obrazovnih institucija ona se mora neprestano poticati različitim aktivnostima. Vrlo važan je djetetov doživljaj, a ako se želi kod djeteta poticati razvoj tradicionalnih vrijednosti i očuvanja baštine potrebno je da dijete ima slobodu u biranju aktivnosti koje ga zanimaju te da mu se omogući proaktivno djelovanje u bogatom poticajnom okruženju koje ga poziva na aktivno iskustveno učenje.
Sažetak (engleski) This work is based on action research of children aged mixed educational groups, the regional facility „Grigor Vitez“, kindergarten „Radost“ in Zadar, in collaboration with educators. The project took place in the school year 2018./2019. The study included a total of 26 children, 13 girls and 13 boys. Immediately prior to the implementation of action research were conducted semi-structured interviews with four educators, museum educator and preschool children. The aim of the research was to determine how collaborating educators and pedagogical department in the museum and in the kindergarten in order to achieve optimal organization of children's activities related to museum facilities. Attention is directed to children's art, art, social and cognitive research it appears that educators achieve excellent cooperation with the National Museum Zadar because during the school year realized several visits to the museum, but the museum educator visited kindergarten and together they conducted various activities in children caused great enthusiasm, cooperation and development of creativity. By conducting various creative activities put the emphasis on encouraging the child's freedom of expression, creative imagination and emotional experience, which is further, with better knowledge of the child and discovering its hidden potential, leading to new insights into the nurturing, learning and heritage preservation. The child's creativity is a very important factor in his life because it allows the child to develop into a person who is willing to be innovative and to take the initiative in different situations, and inside of educational institutions it must constantly promote various activities. Very important is the child's experience, and if you want the child to encourage the development of traditional values and heritage preservation is necessary that the child has the freedom to choose activities that interest them and to permit them to proactive action in a rich stimulating environment which calls for active experiential learning.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje
Etnološki odjel
muzejske aktivnosti
Narodni muzej Zadar
polustrukturirani intervju
predškolska dob
Ključne riječi (engleski)
action research
Ethnological department
museum activities
the National Museum of Zadar
semi-structured interview
preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:978693
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-27 09:53:50