Naslov Modeli mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive korisnika
Naslov (engleski) Models for performance measurability of Croatian economic diplomacy from the perspective of users
Autor Mihael Plećaš
Mentor Petar Popović (mentor) MBZ: 337436
Član povjerenstva Ivo Andrijanić (predsjednik povjerenstva) MBZ: 11789
Član povjerenstva Marko Kolaković (član povjerenstva) MBZ: 227662
Član povjerenstva Petar Popović (član povjerenstva) MBZ: 337436
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru Zadar
Datum i država obrane 2020-02-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 339 - Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo
Sažetak Hrvatski se ukupni, pa stoga i robni, izvoz može povećati i djelotvornijom gospodarskom diplomacijom. Međutim, vrijedno je problematizirati provodi li hrvatska gospodarska diplomacija one aktivnosti koje hrvatski izvoznici od nje očekuju. Nadalje, upitno je pokrivaju li rezultati rada hrvatske gospodarske diplomacije troškove njezina djelovanja. Stoga, u ovome se doktorskom radu problematizira djelotvornost (engl. Effectiveness) rada hrvatske gospodarske diplomacije, odnosno rezultati njezina djelovanja. Predmet istraživanja u doktorskome radu su tri modela mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive izvoznika. Elementi predmeta istraživanja su opisi stavova hrvatskih izvoznika o važnosti izabranih aktivnosti gospodarskih diplomata. Pomoćni se predmet istraživanja odnosi na ekonomiju doživljaja. Elementi pomoćnoga predmeta istraživanja su kibernetički modeli stvaranja ekonomske vrijednosti u ekonomiji doživljaja i tradicionalnim oblicima ekonomije, ključne razlike između njih te komercijalna diplomacija u ekonomiji doživljaja. Cilj istraživanja u doktorskome radu su opisi triju modela mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije. Iz perspektive svih ispitanika, ispitanika iz prerađivačke industrije te ispitanika koji od izvoza ostvaruju više od 30 % prihoda. Opisi modela sadrže pet ispitanicima najvažnijih aktivnosti hrvatske gospodarske diplomacije izdvojenih između 21 njima ponuđene na vrednovanje. Prvi pomoćni cilj istraživanja je opisati ekonomiju doživljaja. Opis sadržava definiciju pojma ekonomija doživljaja, kibernetičke modele stvaranja ekonomske vrijednosti u ekonomiji doživljaja i tradicionalnim oblicima ekonomija te analizu razlika tih dvaju modela. Drugi pomoćni cilj istraživanja odnosi se na opis pojma komercijalne diplomacije u ekonomiji doživljaja. Opis sadrži definiciju i kvalitativnu analizu pojma.
Sažetak (engleski) Croatia's total exports, therefore goods exports too, can be increased by more effective economic diplomacy. However, it is worthwhile to problematize whether Croatian economic diplomacy performs the activities that Croatian exporters expect from it. Furthermore, it is questionable whether the results of the work of Croatian economic diplomacy cover the costs of its operation. Therefore, this doctoral thesis problematizes the effectiveness of Croatian economic diplomacy, that is, its results. The research objectives of the thesis are three models for performance measurability of Croatian economic diplomacy from the perspective of exporters. Elements of the research objectives are descriptions of the attitudes of Croatian exporters to the importance of activities selected by Croatian economic diplomats. The focus of the auxiliary research is economics of experience. Elements of the auxiliary research objective are cybernetic models of economic value creation in the experience economy and in traditional economies, the key differences between them and economic diplomacy in the experience economy. The aim of the research is to describe three models for performance measurability of Croatian economic diplomacy from the perspective of all respondents, the respondents from the manufacturing industry and those who generate more than 30% of their total revenues through exports. Descriptions of the models contain 5 most important activities of Croatian economic diplomacy according to the respondents, out of 21 that were offered for evaluation. The first auxiliary research objective is to describe the experience economy. The description contains the definition of the term, cybernetic models of economic value creation both in the experience economy and traditional types of economies, and an analysis of the differences between these models. The second auxiliary research objective is to describe economic diplomacy in the experience economy. The description contains the definition and qualitative analysis of the term.
Ključne riječi
modeli mjerljivosti uspješnosti rada
hrvatska gospodarska diplomacija
ekonomija doživljaja
komercijalna diplomacija u ekonomiji doživljaja
Ključne riječi (engleski)
models for performance measurability
Croatian economic diplomacy
experience economy
economic diplomacy in the experience economy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:238904
Datum promocije 2021
Studijski program Naziv: Međunarodni odnosi Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti iz područja društvenih znanost, polje interdisciplinarne društvene znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-20 10:48:44