Naslov Odnos ekstraverzije i samokritičnosti kod studenata
Naslov (engleski) Relationship between extraversion and self-criticism among university students
Autor Ada Bešlagić
Mentor Marina Nekić (mentor)
Član povjerenstva Zvjezdan Penezić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Nekić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Ombla (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Ekstraverzija je crta ličnosti koju reprezentiraju uski konstrukti poput socijabilnosti, aktivnosti, impulzivnosti, pa čak i osjetljivosti na nagradu (Lebedina Manzoni, 2007). Ekstravezija kao dimenzija ličnosti, počevši od Jungova modela ( Watson i Clark, 1997), kroz dugi niz godina predstavlja jedan od najvažnijih i najkonzistentnijih konstrukata sve do dan danas i HEXACO-PI-R skale (Ashton i Lee, 2007) kojom je i mjerena u ovom istraživanju. Samokritičnost predstavlja samoevaluacijski proces unutar kojeg osobe osuđuju različite aspekte selfa (Sharar i suradnici, 2015) opetovano i dosljedno u vremenu doživljavajući strah od kritike i neodobravanja od svoje socijalne okoline (Blatt, 2004). Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos ekstraverzije i samokritičnosti kod studenata. Putem on-line upitnika na 317 studenata primijeneni su mjerni instrumenti; Upitnik samokritičnosti i samoohrabrivanja (Božić i Macuka, 2017), (eng. The Forms of Self- Criticising/Attacking and Self Reassuring Scale; Gilbert, Clarke, Hempel Miles i Irons, 2004), HEXACO-PI-R upitnik (Babarović i Šverko, 2013) kojima smo zahvatili ekstraverziju i samokritičnost. Rezultatima je utvrđena negativna povezanost ekstraverzije i samokritičnosti kod studenata i studentica, što znači da oni sa izraženijom ekstraverziijom ujedno imaju manje izražen samokriticizam. Nadalje, nije utvrđena razlika između studenata i studentica u izraženosti ekstravezije, ali su studentice samokritičnije u usporedbi sa studentima.
Sažetak (engleski) Extraversion is a basic personality trait which is represented by narrow constructs such as sociability, impulsivity and even sensitivity (i.e. getting an award) (Lebedina Manzoni, 2007). Extraversion, as a personality trait, starting from Jung's model (Watson i Clark, 1997) has been one the most important and consistent constructs even to this present day and the HEXACO scale done by Ashton and Lee (2007) which was used in this research. Selfcriticism represents self-evaluating process within which an individual judges different aspects of self (Sharar, 2015) repeatedly, experiencing fear from criticizing and non-approval from their social environment (Blatt, 2004). The objective of this research was to define relationship between extraversion and self-criticism among University students. The parameters: The Forms of Self- Criticising/Attacking and Self Reassuring Scale (Gilbert, Clarke, Hempel Miles and Irons, 2004) and HEXACO-PI-R scale (Babarović and Šverko, 2013) were used to estimate extraversion and self-criticism on 317 university students using an on-line survey. The survey shows negative correlation of extraversion and self-criticism within both male and female students – individuals that show higher levels of extraversion have lower levels of self-criticism. While the difference on the level of exposure of extraversion between male and female university students was not defined, it did show that female students have higher levels of self-criticism compared to male students.
Ključne riječi
ekstraverzija
samokritičnost
studenti
studentice
Ključne riječi (engleski)
extraversion
self-criticism
male University students
female University students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:368753
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-04 10:31:37