diplomski rad
Naši i strani modni blogeri

Jelena Vučković (2016)
Sveučilište u Zadru
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Podaci o radu
NaslovNaši i strani modni blogeri
AutorJelena Vučković
Voditelj/MentorĐani Bunja (mentor)
Sažetak rada
Mediji su danas, htjeli mi to ili ne, nezaobilazna stavka u životu svakog socijalnog bića. Oni utječu na svako osobu individualno, te je i direktno i indirektno formiraju.. Korisnicima olakšavaju komunikaciju te razmjenu iskustava, stavova i mišljenja na svakodnevnoj bazi. Tipu društvenih medija pripada i blog, čije razumijevanje sadžaja zahtjeva praćenje tijekom vremena. Pisanje bloga odvija se u postovima koji se nadovezuju jedni na druge te tako postaju dio šire priče. Čitanje i praćenje objava na nekom blogu može se usporediti s upoznavanjem neke osobe ili praćenjem određene serije. Blog je suvremena vrsta online dnevnika, a kao takvi ponudili su jeftine i jednostavne načine izdavanja i distribucije kako bi ih većina znala koristiti. Uloga mode u društvu je višestruka, a u prvom redu njome izražavamo svoj identitet, konstruiramo i održavamo kulturne ideale i zadaće. Bez obzira, imao pojedinac mišljenje o modi kao „nebitnoj“, ona utječe na njegov život jer govori o njemu samome. Čovjek je po prirodi određen odjevanjem i uređivanjem. Kada je riječ o modi ne iznenađuje činjenica kako je sve veći porast blogova koji se bave modom imao i veliki utjecaj na društvo i nju samu. Samim razvojem modnih blogova, došlo je do profiliranja njihovih autora u javno poznate osobe koje su u svijetu dosegle milijunsku zaradu. U Hrvatskoj još uvijek nema riječi o mogućnosti pretvaranja hobija u posao i nije vidljiva ni u skorijoj budućnosti. Istovremeno nove društvene mreže gutaju modnu blogersku scenu. Mladi, općenito, malo prate blogove, a pogotovo ne prate modne blogove. Učenici Ekonomsko- birotehničke škole na kojima je vršeno istaživanje svojim su odgovorima dokazali kako ne poznaju dovoljno ni naše ni strane modne blogere.
Ključne riječimasovni mediji internet blog moda modni blogovi mladi
Naslov na drugom jeziku (engleski)Croatian and foreign fashion blogs
Povjerenstvo za obranuGoran Pavelin (predsjednik povjerenstva)
Vlado Sušac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zadru
Ustrojstvena jedinica niže razineOdjel za turizam i komunikacijske znanosti
MjestoZadar
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaNovinarstvo i odnosi s javnostima
Akademski / stručni nazivmagistar novinarstva i odnosa s javnostima
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. nov. et rel. publ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-04-01
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The media today, whether we like it or not, is an inevitable item in the life of every social being. They affect every person differently, directly and indirectly forming them. They facilitate user communication and exchange of views, experiences and opinions on a daily basis. One of the types of social media is also a blog, comprehending which requires observing over time. Blogging takes place in posts that are related to each other thus becoming part of a larger story. Reading and monitoring posts in a blog can be compared to getting to know a person or watching a certain series. Blog is a modern kind of online diary, and as such offers cheap and easy way of publishing and distribution to the masses. The role of fashion in society is various, but primarily used to express identity, construct and maintain the cultural ideals and objectives. Regardless of a person having opinion of fashion as “irrelevant”, it affects his life as it’s an expression of himself. Man is by nature defined by the way he clothe and accessorizes. When it comes to fashion, it’s not a surprising fact that the major growth of fashion blogs had an impact on fashion itself. Therefore the development of fashion blogs, resulted in profiling their authors into celebrities attaining millions in profits. In Croatia, there is still no possibility in turning a hobby into a business and it’s not in sight in the near future. At the same time new social networks are overshadowing fashion blogging scene. Young people, in general, do not follow blogs, and are certainly do not follow fashion blogs. Students of Ekonomsko- birotehnička škola in Split, where the research was conducted, showed in their answers to the poll that they are not familiar with fashion blogs, whether domestic or foreign.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)mass media internet blog fashion fashion blogs youth
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:162:150975
PohranioMarta Unković