Naslov Naši i strani modni blogeri
Naslov (engleski) Croatian and foreign fashion blogs
Autor Jelena Vučković
Mentor Đani Bunja (mentor)
Član povjerenstva Goran Pavelin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vlado Sušac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2016-04-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Mediji su danas, htjeli mi to ili ne, nezaobilazna stavka u životu svakog socijalnog bića. Oni
utječu na svako osobu individualno, te je i direktno i indirektno formiraju.. Korisnicima
olakšavaju komunikaciju te razmjenu iskustava, stavova i mišljenja na svakodnevnoj bazi.
Tipu društvenih medija pripada i blog, čije razumijevanje sadžaja zahtjeva praćenje tijekom
vremena. Pisanje bloga odvija se u postovima koji se nadovezuju jedni na druge te tako
postaju dio šire priče. Čitanje i praćenje objava na nekom blogu može se usporediti s
upoznavanjem neke osobe ili praćenjem određene serije. Blog je suvremena vrsta online
dnevnika, a kao takvi ponudili su jeftine i jednostavne načine izdavanja i distribucije kako bi
ih većina znala koristiti.
Uloga mode u društvu je višestruka, a u prvom redu njome izražavamo svoj identitet,
konstruiramo i održavamo kulturne ideale i zadaće. Bez obzira, imao pojedinac mišljenje o
modi kao „nebitnoj“, ona utječe na njegov život jer govori o njemu samome. Čovjek je po
prirodi određen odjevanjem i uređivanjem. Kada je riječ o modi ne iznenađuje činjenica kako
je sve veći porast blogova koji se bave modom imao i veliki utjecaj na društvo i nju samu.
Samim razvojem modnih blogova, došlo je do profiliranja njihovih autora u javno poznate
osobe koje su u svijetu dosegle milijunsku zaradu. U Hrvatskoj još uvijek nema riječi o
mogućnosti pretvaranja hobija u posao i nije vidljiva ni u skorijoj budućnosti.
Istovremeno nove društvene mreže gutaju modnu blogersku scenu. Mladi, općenito, malo
prate blogove, a pogotovo ne prate modne blogove. Učenici Ekonomsko- birotehničke škole
na kojima je vršeno istaživanje svojim su odgovorima dokazali kako ne poznaju dovoljno ni
naše ni strane modne blogere.
Sažetak (engleski) The media today, whether we like it or not, is an inevitable item in the life of every social
being. They affect every person differently, directly and indirectly forming them.
They facilitate user communication and exchange of views, experiences and opinions on a
daily basis.
One of the types of social media is also a blog, comprehending which requires observing over
time. Blogging takes place in posts that are related to each other thus becoming part of a
larger story. Reading and monitoring posts in a blog can be compared to getting to know a
person or watching a certain series. Blog is a modern kind of online diary, and as such offers
cheap and easy way of publishing and distribution to the masses.
The role of fashion in society is various, but primarily used to express identity, construct and
maintain the cultural ideals and objectives. Regardless of a person having opinion of fashion
as “irrelevant”, it affects his life as it’s an expression of himself. Man is by nature defined by
the way he clothe and accessorizes. When it comes to fashion, it’s not a surprising fact that
the major growth of fashion blogs had an impact on fashion itself.
Therefore the development of fashion blogs, resulted in profiling their authors into celebrities
attaining millions in profits. In Croatia, there is still no possibility in turning a hobby into a
business and it’s not in sight in the near future.
At the same time new social networks are overshadowing fashion blogging scene. Young
people, in general, do not follow blogs, and are certainly do not follow fashion blogs.
Students of Ekonomsko- birotehnička škola in Split, where the research was conducted,
showed in their answers to the poll that they are not familiar with fashion blogs, whether
domestic or foreign.
Ključne riječi
masovni mediji
internet
blog
moda
modni blogovi
mladi
Ključne riječi (engleski)
mass media
internet
blog
fashion
fashion blogs
youth
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:150975
Studijski program Naziv: Novinarstvo i odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar novinarstva i odnosa s javnostima (mag. nov. et rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-06-29 07:43:15