Title Globalna politika emisije CO2 i zahtjevi u pomorskom prometu
Title (english) Global CO2 policies and the rule of maritime traffic
Author Josip Jović
Mentor Claudia Kruschel (mentor)
Committee member Ivica Glavan (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ivan Gospić (član povjerenstva)
Committee member Claudia Kruschel (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Maritime Department) (Division of Maritime Engineering) Zadar
Defense date and country 2017-03-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Traffic and Transport Technology Maritime and River Traffic
Abstract Za postizanje postavljenih ciljeva, primarna strategija je povećane efikasnosti korištenja goriva u kombinaciji sa povećanjem korištenja obnovljivih izvora energije te proizvodnja energije korištenjem goriva niske emisije ugljikovog dioksida. Naposljetku, mogu se izvući sljedeći zaključci:
- Fosilna goriva su glavni izvor energije i svi su izgledi da će tako i ostati u godinama koje slijede.
- U budućnosti se fosilna goriva neće biti dostatna, čovječanstvo će biti prisiljeno na istraživanje, razvoj i korištenje održivih i alternativnih izvora i metoda.
- Izgaranje fosilnih goriva ispušta velike količine CO2 i povećava koncentraciju u atmosferi što je mjerljivo i dobro dokumentirano.
- Proizvodnja električne energije stvara najveće emisije CO2.
- Nakon proizvodnje el. energije, transport je drugi najveći emiter CO2.
- Ograničavanje emisije CO2 je teško postići s obzirom na sve veće potrebe rastućeg stanovništva.
Predviđa se daljnji rast emisije CO2 s obzirom da i zemlje u razvoju nastoje poboljšati standard povećavajući potrebu premještanja roba i sirovina širom svijeta. Pomorski transport dijeli sudbinu ostalih gospodarskih aktivnosti i industrija je ostvarila napredak u smanjenju emisije CO2 i poboljšanja energetske učinkovitosti putem dostupnih operativnih i tehnoloških rješenja. Međutim, ove mjere same po sebi ne mogu biti dovoljna i industrije zahtijeva pažnju kreatora politike. Prikupljanja pouzdanih i točnih podataka je presudno za preciznu analizu i utvrđivanje činjeničnog stanja i služe kao osnova daljnjim aktivnosti na razvoju pouzdanih mehanizama tržišta te brži razvoj i primjenu novih tehnologija. Vrlo važno za bilo koji napredak je široka dostupnost i razmjena tehničkih i iskustvenih podataka unutar industrije. Sustav provjere i certificiranje mjera za unapređenje učinkovitosti brodovlja također može biti koristan u smislu da bi novi propisi mogli ubrzati zamjenu starijih učinkovitijim brodovima. Istovremeno, ove obveze predstavljaju nove mogućnosti za tvrtke koje nude rješenja u vidu energetski učinkovitih motora, dizajna trupa, premaza, proizvodnje goriva s niskim sadržajem sumpora; proizvođači raznih uređaja za pročišćavanje, dobavljači opreme i sl. Ta rješenja su multidisciplinarna i uključuju razne industrije: proizvođače strojeva , brodograditelje, kemijsku industriju, prometnu infrastrukturu (luke, terminali), preradu nafte i plina (rafinirana goriva sa niskom razinom sumpora, LNG) i transport. Regulative poput MARPOL i direktive EU postavljaju standarde, ne preporučuju bilo koje određeno rješenje. Industrija može slobodno koristiti bilo rješenje ili tehnologiju koja može zadovoljiti zahtjeve a često ovisi o mnogim čimbenicima (globalnoj ekonomskoj situaciji, državnim potporama, tržišnim uvjetima, inovacija, tehnološkim preprekama i rješenjima, kretanju cijena goriva, razvoj infrastrukture ... itd.).
Abstract (english) As conclusion, humans need to address present dependence on usage of fossil fuels and consequently, greenhouse gas emissions. Avoiding serious climate change will definitely require a significant reduction in projected greenhouse gas emissions. Moreover, whatever strategy used to reduce anthropological carbon dioxide emissions must not interfere with the projected economical growth. To achieve set targets, the most plausible strategy is combination of increased fuel efficiency, usage of renewable energy, low-carbon electricity and use of low-carbon biomass-derived fuels. After all, the following conclusions can be drawn:
- Fossil fuels are the major energy source used by humankind, for the many years that follows it will most likely stay that way.
- In the future, the fossil fuels will not suffice, humankind will be forced to explore, develop and implement sustainable energy sources.
- The burning of fossil fuels emits large quantities of CO2 increasing its concentration in the atmosphere. This is measurable well documented.
- Electricity production generates the most of CO2 emissions
- After energy generation, transportation is the second largest CO2 emitter globally.
- Limiting CO2 emissions will be difficult to achieve considering ever-growing needs of growing population.
Shipping shares fate of other economic activities and industry made progress in reducing CO2 emissions and improving energy efficiency though many cost effective efficiency measures and technology solutions. However, these actions alone may not be sufficient and industry requires attention from policy-makers. Most of the measures applicable to any other energy consuming industry are also applicable to the shipping sector. Critical to any progress is better sourcing and sharing of technical and experiential data within the industry. At the same time, legal requirement create opportunities for companies that offer solutions through energy efficient engines, designs, coatings, low-sulphur fuel producers; scrubber manufacturers and LNG producers…etc, for variety of industries: machinery developers and builders, chemical industry, transportation infrastructure (ports, terminals), oil and gas (refined fuels production, low-sulphur fuel, LNG) and transportation (shipping). Binding regulations only set the standards; they do not recommend any particular solution.
Keywords
ugljični dioksid
emisija
pomorski prijevoz
efikasnost
skupljane
Međunarodna pomorska organizacija
MARPOL
staklenički plinovi
tehnologija
okoliš
zakiseljavanje
atmosfera
oceani
alternativni izvori
Keywords (english)
Carbon Dioxide
Emission
Shipping
Efficiency
Capture
IMO. MARPOL. Greenhouse
Operational
Technology
Environment
Acidification
Atmosphere
Oceans
Alternative Sources
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:661572
Study programme Title: Naval Mechanical Engineering and Maritime Industry Technology Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka brodostrojarstva i tehnologije pomorskog prometa (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka brodostrojarstva i tehnologije pomorskog prometa)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2017-04-05 11:15:45