Naslov Slikovnica i rano učenje stranog jezika
Naslov (engleski) Picturebooks and Early Foreign Language Learning
Autor Slađana Curić-Petričević
Mentor Katarina Ivon (mentor)
Član povjerenstva Robert Bacalja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Vrsaljko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Ivon (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2024-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Ovaj rad obuhvaća teorijsko i empirijsko istraživanje vezano uz ulogu slikovnice u ranom učenju stranih jezika. Prvi dio rada usmjeren je na dva područja – ono koje se odnosi na ulogu slikovnice u ranoj i predškolskoj dobi te na područje ranog učenja stranih jezika. Temelji se na pregledu literature vezane uz dječju čitateljsku kompetenciju, stvaranje kulture čitanja i poticajnog okruženja te dječju recepciju slikovnice, kriterije odabira i teorijske pristupe slikovnici. Dio rada o ranom učenju stranih jezika osvrće na teorije usvajanja i suvremene metode u ranom učenju te posebno ulogu slikovnice u ranom učenju stranog jezika. Pregledom recentne literature izdvojena su i suvremena provedena istraživanja na ovu temu. Drugi dio rada opisuje mješovito empirijsko istraživanje vezano uz upotrebu slikovnice u ranom učenju i važnost čitanja slikovnice u razvoju dječjih kompetencija na stranome jeziku, kao i kompetencije odgajatelja za rad sa slikovnicom u ovom kontekstu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 150 odgajatelja u odgojno-obrazovnim skupinama u kojima se provode programi ranog učenja stranih jezika. Primarni cilj istraživanja bio je utvrditi učestalost upotrebe slikovnice u ranom učenju stranog jezika s obzirom na razinu obrazovanja, radno iskustvo u struci te prema jeziku koji poučavaju, kao i stavove odgajatelja o važnosti upotrebe slikovnice u ranom učenju stranog jezika. Sekundarni cilj bio provođenje kvalitativnog istraživanja radom u fokus grupi, kako bi se saznalo više o iskustvima praktičara u korištenju slikovnice u ranom učenju stranog jezika. Rezultati istraživanja pokazali su da odgajatelji sa savršenim preddiplomskim studijem češće koriste slikovnice u ranom učenju stranih jezika, nego oni sa završenim diplomskim studijem. Pokazalo se da ne postoji razlika u učestalosti korištenja slikovnica između odgajatelja s više radnog iskustva, kao ni između skupina koje provode program ranog učenja engleskog jezika u odnosu na ostale strane jezike. Nadalje, pokazalo se da se slikovnice koriste često i to najčešće narativne, da odgajatelji pažljivo biraju poticaje, za što se smatraju kompetentnima, no prepoznaju potrebu kontinuiranog stručnog usavršavanja na ovu temu i nakon završenog formalnog obrazovanja. Odgajatelji visoko vrednuju dobrobiti korištenja slikovnice u ranom učenju stranih jezika, posebno način na koji svojim vizualnim kodom potpomaže usvajanje vokabulara i jezičnih struktura. Fokus grupa dodatno je produbila uvid u promišljanja odgajatelja, a najznačajnije spoznaje oblikovane su u Smjernice za upotrebu slikovnice u ranom učenju stranog jezika, kako bi poslužile manje iskusnim odgajateljima.
Sažetak (engleski) This paper deliverss theoretical and empirical research related to the role of picturebooks in early foreign language learning. The first part of the paper focuses on two areas: the role of picturebooks in early age, and within early foreign language learning. It is based on a review of literature related to children's reading competence, the creation of a reading culture and stimulating environment, children's reception of picturebooks, criteria for selection, and theoretical approaches to picturebooks. The section on early foreign language learning reviews theories of acquisition as well as contemporary methods, with a special focus on the role of picturebooks in language acquisition. A detailed review of recent literature also highlights contemporary research conducted on this topic. The second part of the paper describes a mixedmethod empirical study related to the use of picturebooks and its importance for developing children's competencies in a foreign language, as well as educators' competencies in working with picturebooks in this context. The research was conducted on a sample of 150 educators in classes implementing early foreign language learning programs. The primary aim of the research was to determine the frequency of picturebook use with respect to the level of education, work experience in the field, and the language being taught, as well as the attitudes of educators regarding the importance of using picturebooks in early foreign language learning. The secondary aim was to conduct qualitative research through focus group work to learn more about practitioners' experiences. The research results showed that educators with a completed undergraduate degree use picturebooks more frequently than those with a graduate degree. It was shown that there is no difference in the frequency of picturebook use between educators with more work experience or between groups that teach English compared to other foreign languages. Furthermore, it was found that picturebooks are often used, most commonly narrative ones, and that educators carefully select stimuli, for which they consider themselves competent. However, they recognize the need for continuous professional development on this topic even after completing formal education. Educators highly value the benefits of using picturebooks, especially the way they support vocabulary and language structure acquisition through their visual code. The focus group further deepened the insights into educators' reflections, and the most significant findings were shaped into Guidelines for the Use of Picturebooks in Early Foreign Language Learning to benefit less experienced educators.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje
slikovnica
smjernice
suvremene metode
usvajanje stranih jezika
Ključne riječi (engleski)
contemporary methods
foreign language acquisition
guidelines
lifelong education
picturebooks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:952277
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-24 11:21:11