Naslov Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno obrazovanje
Naslov (engleski) Information literacy in education: secondary education
Autor Kristina Stjepić
Mentor Mate Juric (mentor)
Mentor Alica Kolarić (komentor)
Član povjerenstva Mirko Duić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Ćirić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mate Juric (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2022-10-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Uspoređujući značaj informacijske pismenosti od njenih početaka do današnjeg doba, uočava se da je postala jedna od osnovnih vještina koje pojedinac mora posjedovati kako bi bio kvalitetan član društva i imao utjecaj na svoju budućnost. To razumije i odgojno-obrazovni sustav, koji sve više ohrabruje učenika da sam razmišlja, istražuje i koriti informacije koje ga zanimaju ili koje mu trebaju, umjesto da samo prima, pamti i ponavlja informacije bez pravog razumijevanja. Ovaj rad će predstaviti tu temu kroz pregled literature o informacijskoj pismenosti u sekundarnom obrazovanju (srednjim školama), koje je svojevrsna sredina između primarnog (kada učenici imaju manje informacijske potrebe) i visokoškolskog obrazovanja (kada su učenici već punoljetni članovi društva koji aktivno sudjeluju u njemu). Prvi dio rada objašnjava samu informacijsku pismenost, njenu važnost u suvremenom društvu, te opisuje kratki povijesni pregled informacijske pismenosti i njen razvoj. Drugi dio rada predstavlja pregled literature koja donosi mišljenja o informacijskoj pismenosti u srednjim školama. Drugi dio također pojašnjava blisku vezu između informacijske pismenosti i informacijsko-komunikacijskih tehnologija, te takozvanog cjeloživotnog učenja, odnosno neformalnog oblika učenja koje je nastavlja i izvan granica školske ustanove. Rezultati sugeriraju na to da iako je informacijska pismenost zastupljena u sekundarnom obrazovanju, još uvijek nije na idealnoj razini. Uzrok tome je najčešće nedostatak komunikacije između nastavnog i osoblja knjižnice, koje ima ključnu ulogu u razvoju informacijske pismenosti kod učenika.
Sažetak (engleski) Comparing the importance of information literacy from its beginnings to the present day, it can be seen that it has become one of the basic skills that an individual must possess in order to be a quality member of society and have an impact on their future. This is also understood by the educational system, which increasingly encourages students to think for themselves, research and use the information they are interested in or need, instead of just receiving, remembering and repeating information without real understanding. This paper will present this topic through reviews of the literature on information literacy in secondary education (high schools), which is a kind of middle ground between primary (when students have less information needs) and higher education (when students are already adult members of society who actively participate in it). The first part of the paper explains information literacy itself, its importance in modern society, and describes a brief historical overview of information literacy and its development. The second part of the paper presents a review of the literature that provides opinions on information literacy in secondary schools. The second part also explains the close connection between information literacy and information and communication technologies, and the so-called lifelong learning, that is, an informal form of learning that continues beyond the boundaries of the school. The results suggest that although information literacy is represented in secondary education, it is still not at an ideal level. The reason for this is most often the lack of communication between the teaching staff and the library staff, which has a key role in the development of students' information literacy.
Ključne riječi
informacijska pismenost. sekundarno obrazovanje
knjižnice
obrazovni sustav
Ključne riječi (engleski)
information literacy
secondary education
libraries
education system
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:217606
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-20 10:21:53