Naslov Smjena generacija na primjeru poslovanja obiteljskog poduzeća
Naslov (engleski) Generational Change In Family Business
Autor Ante-Toni Ramov
Mentor Anita Peša (mentor)
Član povjerenstva Berislav Bolfek (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Peša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mladen Rajko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2022-05-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U kontekstu ekonomije 21. stoljeća obiteljska poduzeća imaju značajnu ulogu. Od svojih primitivnih oblika kroz povijest do danas su postala pokretačka snaga razvoja globalnog gospodarstva. Poduzetništvo kao ekonomska djelatnost ljudima omogućuje izražavanje svojih kreacija i ideja te stvaranje novih proizvoda i usluga koje im donose profit. Život poduzetnika isprepleten je mnogim stresovima, zadanim rokovima te rizicima. U Hrvatskoj, ali i svijetu obiteljsko poduzetništvo čini više od tri
... Više četvrtine poslovnog organiziranja nacionalne ekonomije. Kod obiteljskih poduzeća njihovi su vlasnici, u većini slučajeva, ujedno i osnivači. Osim vođenja, vlasnik poduzeća mora biti vješt i u ostalim menadžerskim aktivnostima poput motiviranja zaposlenika, koordiniranja poslovanja i kreiranja inovacija. Vođenje obiteljskog poduzeća donosi niz mogućnosti kao što su jačanje obiteljske povezanosti, naglašavanje kvalitete, usmjerenost ka dugoročnim ciljevima te razvoj vlastitih ideja i stavova. Ipak, postoje i razna ograničenja poput nestručnosti obiteljskog kadra, miješanja privatnih i poslovnih odnosa, nesuglasica u afinitetima te drugi. Transfer vlasništva predstavlja ključan trenutak po pitanju održivosti i opstanka poduzeća. Taj se događaj treba planirati i pripremati unaprijed kako bi se izvršio bez gubitaka i stresova. Danas u svijetu postoje mnogi primjeri dobre prakse prijenosa vlasništva na drugu, treću, a rjeđe i četvrtu generaciju. U ovom diplomskom radu obrađeni su primjeri ekonomskih lidera u svojim kategorijama, Walmart i L'Oreal, čije je vlasništvo od trenutka osnivanja pa sve do danas ostalo u rukama uže obitelji. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) In the context of the 21st century economy, family business play a significant role. From the begginings until nowadays they have begun initiator of the worldwide economy. Entrepreneurship as an economic activity enable people to express their creations and ideas to create new products or services to make a profit. In Republic of Croatia, and the rest of the world, entrepreneurship makes more than 75% of business organization in the national economy. In the family business, their owner
... Više is, in most cases, the founder of the company. Expect the leadership, the owner has to be skilful in motivating, coordinating and creating. The leading family company brings a lot of opportunities as strengthening family ties, emphasis of quality, focus on a long-term goals and development of owning ideas and attitudes. However, there are many limitations like incompetence of family staff, interference of private and business relationships, disagreements in affinities and others. Transfer of ownership is the key moment in terms of the sustainability and survival of the company. That moment has to be planned and prepared in advance in order to be executed without losses and stresses. Nowadays, the global economy posses many examples of good practice of transferring ownership to the second, third and less often on the fourth generation. This thesis deals with examples of economic leaders in their categories, Walmart and L'Oreal, whose ownership from the moment of its establishment until today has remained in the hands of the immediate family. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
obiteljsko poduzeće
nove generacije
transfer vlasništva
rizici
menadžer
Ključne riječi (engleski)
family business
new generations
transfer of ownership
risks
manager
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:984183
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-16 16:26:44