Naslov Motivi hrvatskih i europskih bajki
Naslov (engleski) Motifs of Croatian and European fairy tales
Autor Antonela Mijić
Mentor Robert Bacalja (mentor)
Član povjerenstva Robert Bacalja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Ivon (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Vrsaljko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2022-10-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Obuhvaćajući pregledno cjelokupno područje dječje književnosti te njezino protezanje u više smjerova, posebice s naglaskom na dječju priču i njezine podvrste, radom se želi, između ostalog, ukazati na kompleksnost te posebne vrste književnosti. U svezi s time, u središte istraživanja postavlja se bajka, kao jedna jednostavna prozna vrsta čija se prava složenost i značenje otkriva tek kada se od nje odvoji karakteristika jednostavnosti, u onome smislu u kojemu bajku vrlo često i ograničava. U radu se prati tijek razvoja bajke, od usmene ka modernoj, s osvrtom na taj razvoj u kontekstu europske i hrvatske dječje književnosti. Obrađuje se samo definiranje bajke, kao i njezine bitne odrednice, značenje i značaj. Prvim se dijelom rada želi upozoriti na neopravdanu opću prisutnost stigme o umanjenoj vrijednosti bajke te usmjeriti na njezinu umjetničku, ali i širu vrijednost, ističući posebnosti koje ju izdvajaju od ostalih književnih vrsta. Nadalje, obradom pojma motiva i izdvojenih motiva u odabranim europskim i hrvatskim bajkama u kontekstu europske književnosti, njihovim prikazom i usporedbom, u diplomskom se radu ukazuje na prožimanje istih ili sličnih motiva u isto tako sličnim, ili u različitim kontekstima pojedine teme koju bajka obrađuje, kao i o smislu hrvatske bajke u odnosu na europsku, te se ističe koji je značaj izdvojenog motiva i na koji način obavlja svoju funkciju u bajkama.
Sažetak (engleski) Comprehensively covering the entire field of children's literature and its extension in several directions, especially with an emphasis on the children's story and its subtypes, the following thesis aims, among other things, to point out the complexity of this special type of literature. In connection with this, the center of the research is the fairy tale, as a simple type of prose whose true complexity and meaning is revealed only when sapareted from its characteristic od simplicity, in the sense in which the fairy tale is often limited. The paper traces the development of the fairy tale, from oral to modern, with reference to this development in the context of European and Croatian children's literature. Also, the definition of the fairy tale itself is treated, as well as its essential determinants, meaning and significance. The first part of the paper aims to warn against the unjustified general presence of a stigma about the reduced value of the fairy tale and to focus on its artistic, but also wider value, highlighting the peculiarities that set it apart from other literary genres. Furthermore, by treating the concept of motifs and sapareted motifs in selected European and Croatian fairy tales in the context of European literature, their presentation and comparison, the aim of the graduation thesis is to point out the permeation of the same or similar motifs in equally similar or in different contexts of a particular theme that the fairy tale deals with, as well as in the sense of the Croatian fairy tale compared to the European one, and highlight the significance of the isolated motif and how it performs its function in fairy tales.
Ključne riječi
Dječja književnost
dječja priča
jednostavni oblici
bajka
značenje bajke
bajka i dijete
motiv
usporedba
Ključne riječi (engleski)
children's literature
a chidren's story
simple forms
fairy tale
the meaning of fairy tale
a fairy tale and a child
motive
comparison
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:673517
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-15 10:54:02