Naslov Socijalizacija djece predškolske dobi u vrijeme pandemije Covida-19
Naslov (engleski) Socialization of preschool children during the COVID-19 pandemic
Autor Marica Stojanov
Mentor Slavica Šimić Šašić (mentor)
Član povjerenstva Mira Klarin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Ovaj rad se bavi socijalizacijom, različitim aspektima te čimbenicima koji utječu na socijalizaciju, a naglasak je stavljen na okolinu. Djetetova primarna zajednica obitelj ima veliku ulogu za zdrav socio-emocionalni razvoj, a nakon nje utjecaj na djetetove kompetencije i razvoj ličnosti imaju vršnjaci, odgojitelji i ostali sudionici odgoja djece predškolske dobi. Upravo u predškolskoj dobi djetetova primarna aktivnost jest igra. Kroz igru djeca izražavaju svoj unutarnji svijet, te mu ona omogućuje zadovoljavanje potrebe za druženjem. U moderno vrijeme svjedoci smo velikog utjecaja različitih tehnologija i medija na našu djecu. Informacije su na dohvat ruke, no socijalni kontakt se smanjuje s većom konzumacijom tehnologije. Vrijeme pandemije donijelo je i neke promjene u radu predškolskih ustanova, a isto tako i socijalizaciji djece. Na koje sve probleme u socijalizaciji djece nailazimo i koliki je utjecaj na socijalne odnose, interakcije i društveni aspekt imala pandemija Covida-19 pitali smo odgojitelje, stručne suradnike i ravnatelje u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj. Ispitali smo učestalost određenih oblika ponašanja te utjecaj pandemije na verbalnu i neverbalnu komunikaciju među djecom, između odraslih sudionika predškolskih ustanova, a isto tako i interakciju djeteta s odraslima. Većina ispitanika slaže se da je pandemija utjecala na poneke aspekte socijalizacije djece, od igre djece do komunikacijskih vještina i razvoja općenito. Osim trenutnog stanja, ispitanici su upravo socijalni i društveni aspekt te razvoj komunikacije, naveli kao nešto što će biti potrebno u budućnosti sve više poticati. Iz svega toga proizlazi da je pandemija Covida-19 utjecala na socijalizaciju djece, no ne u prevelikoj mjeri, dok se više promijenio način rada u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
Sažetak (engleski) This thesis gives theoretical background of all aspects of socialization, how strong is the environmental influence and what affects it. The child's primary community, the family, plays an important role in healthy socio-emotional development, followed by the child's peers, preschool teacher and other participants in the upbringing of preschool children. In preschool, a child's primary activity is to play. Through play, children express their inner world and it allows them to meet the needs for socializing. In modern times, we are witnesses to more and more influence of various technologies and media that are pointed to our children. Information is at our fingertips, but the social aspect is increasingly diminishing with greater consumption of that information. The pandemic brought some changes in the organization of preschool institutions, as well as the socialization of children. In order to discover what issues we encounter in the socialization of children and how much impact the Covida-19 pandemic had on social relations, interactions and the social aspect, we asked preschool teachers, professional associates and principals throughout Croatia. We looked at the frequency of some behaviors, in terms of verbal and nonverbal communication between children, between adult participants in preschools, and also child’s interaction with adults. Most respondents agree that the pandemic has affected some of aspect of children’s socialization, from children’s play to communication skills and development in general. Apart from the current situation, the respondents mentioned the social aspect and the development of communication as something that ought to be encouraged more in the future. It follows from all this that the Covida-19 pandemic affected the socialization of children, but not to a great extent, while the way of working in the educational institution changed more.
Ključne riječi
socijalizacija
pandemija Covid-19
predškolska djeca
obitelj
odgojitelji.
Ključne riječi (engleski)
socialization
Covid-19 pandemic
preschool children
family
preschool teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:950765
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-08-23 10:00:24