Naslov Recepcija poezije Grigora Viteza
Naslov (engleski) Reception of Grigor Vitez’s poetry
Autor Ivana Haberle
Mentor Robert Bacalja (mentor)
Član povjerenstva Robert Bacalja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Ivon (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Vrsaljko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2022-05-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Teorija i povijest književnosti
Sažetak Tema ovog diplomskog rada je Recepcija poezije Grigora Viteza i njegova uloga u razvojnom tijeku hrvatskoga dječjeg pjesništva. Njegova zbirka Prepelica iz 1956.godine je prekretnica u pjesništvu, zato što je ukinula poučavateljsku ulogu. S obzirom da je začetnik novog pristupa dječjem pjesništvu, bio je nadahnuće čitavom suvremenom naraštaju dječjih hrvatskih pjesnika. U ovom diplomskom radu cilj je bio istražiti recepciju poezije Grigora Viteza i njegovu sveprisutnost u dostupnim izvorima. U bogatom Vitezovom stvaralaštvu za djecu možemo istaknuti više raznolikih cjelina njegove pjesničke tematske zaokupljenosti. Autor na posve nov način oblikuje pjesme o prirodi, stvara oblik životinjske uspavanke, razrađuje oblik dječje zagonetke i pitalice, stvara leksičke igre riječi poentirajući ih duhovitim obratom i dotiče mogućnosti alogične, nonsensne pjesme. Njegovo pjesništvo dobiva pravi zamah i razvija se u smjeru u kojem još nije bilo vidljivih staza, već Grigor Vitez ucrtava na karti pjesništva nešto što kod nas do tada nije bilo vidljivo. On je začetnik moderne dječje književnosti, kao i sinonim za drukčiju dječju poeziju. U istraživanju se koristila kvalitativna istraživačka paradigma. Osim dostupne literature na internetu, korištena je dostupna građa iz Znanstvene i Gradske knjižnice Zadar. Kontaktirale su se nakladničke kuće i izdavači školske knjižne građe kako bi se istražila recepcija Vitezove poezije u čitankama, slikovnicama, antologijama, povijesnim pregledima, kao i u suvremenoj poeziji.
Sažetak (engleski) The topic of this graduate thesis is the Reception of Grigor Vitez’s poetry and it’s role in the developmental course of Croatian children’s poetry. His 1956. collection Quail is a turning point in poetry because it cut off the teaching role. His verses gave up the role to replace it with the co-player role. Considering he was the founder of this new approach in children’s poetry, he was the inspiration for a whole new modern generation of Croatian children’s poets. In Vitez’s rich creativity for children we can point out many diverse units of his poetic thematic preoccupation. The author shapes songs about nature in a completely new way, creates the shape of an animal lullaby, elaborates the shape of a children’s riddle, creates lexical word games by pointing them with a witty twist and touches the possibility of an illogical, nonsensical poem. His poetry gains momentum and develops in a direction that didn’t have a visible path yet, but Grigor Vitez charts on the map of poetry something that until then wasn’t visible to us. He is the founder of modern children’s literature, as well as a synonym for different children’s poetry.
In the research, a qualitative research paradigm was used. Besides the literature available online, available material from the Science and City Library of Zadar. Publishing houses and publishers of schoolbook material were contacted, for the purpose of researching the reception of Vitez’s poetry in schoolbooks, picture books, anthologies, historical reviews as well as contemporary poetry.
Ključne riječi
poezija
Grigor Vitez
recepcija
djetinjstvo
moderna poezija
Ključne riječi (engleski)
poetry
Grigor Vitez
reception
childhood
contemporary poetry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:415205
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-04 08:42:30