Naslov Participiranje učenika u organiziranim izvanškolskim kineziološkim aktivnostima
Naslov (engleski) Participation of schoolchildren in organized extracurricular activities
Autor Ana Deranja
Mentor Donata Vidaković Samaržija (mentor)
Član povjerenstva Jelena Alić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Saratlija (član povjerenstva)
Član povjerenstva Donata Vidaković Samaržija (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Svaka je tjelesna aktivnost put k unaprjeđenju zdravlja. Osim toga, kada je čovjek tjelesni aktivan, osjeća se opuštenije, zadovoljnije i razvija još niz pozitivnih psiholoških, ali i morfoloških osobina. Uz to, poboljšava svoje motoričke i funkcionalne sposobnosti. Osobito je to bitno kod djece jer je dječji organizam najspremniji za razvoj mnogih obilježja. Djeca se mogu samostalno baviti nekom kineziološkom aktivnošću ili mogu biti uključena u neki oblik organiziranih izvanškolskih aktivnosti. Pitanje je koliko je njih zaista uključeno u te organizirane izvanškolske kineziološke aktivnosti i jesu li dovoljno upoznata s važnostima bavljenja sportom. Provedeno je istraživanje kojemu je primarni cilj bilo utvrditi koliko su učenici trećih i četvrtih razreda osnovnih škola Cavtat, Gruda i Župa dubrovačka uključeni u izvanškolske kineziološke aktivnosti te postoji li razlika u pohađanju izvanškolskih kinezioloških aktivnosti s obzirom na spol djeteta i s obzirom na status uhranjenosti. Pomoću anonimne online ankete prikupljeni su odgovori 191 roditelja učenika navedenih škola, a rezultati su pokazali da je čak 80% ukupnog broja ispitanih roditelja odgovorilo kako je njihovo dijete uključeno u takav oblik aktivnosti, a vidljivo je i kako nema razlike u pohađanju aktivnosti s obzirom na spol djeteta. I dječaci i djevojčice podjednako su uključeni u ove aktivnosti. Međutim, i dalje postoji stereotipna kategorizacija sportova s obzirom na spol djeteta. Dok dječaci uglavnom treniraju nogomet, djevojčice češće pohađaju ples i odbojku. Iako su uključeni u različite sportove, i jednima i drugima glavni je cilj pohađanja tih aktivnosti unaprjeđenje zdravlja. Zbog toga je mali broj pretile djece, a i ne postoji značajna razlika u pohađanju aktivnosti s obzirom na status uhranjenosti. Djeca koja pohađaju izvanškolske kineziološke aktivnosti imaju podjednak status uhranjenosti kao i djeca koja nisu uključena u te aktivnosti. Roditelji su ti koji uče djecu o dobrobitima sporta s obzirom na to da o sportu, većina njih, ima pozitivne stavove. Zbog toga se njihova mišljenja ne smatraju glavnim razlogom djetetova nepohađanja aktivnosti. Djeca koja ne pohađaju izvanškolske kineziološke aktivnosti uglavnom su nezainteresirana ili im problem predstavlja udaljenost od kuće do mjesta održavanja te aktivnosti. Tada slobodno vrijeme najčešće troše na odmor i igru na otvorenom, a nije rijetko ni korištenje TV-a, mobitela i slično.
Sažetak (engleski) Any kind of physical activities is a way towards health improvement. When a person is physically active, he feels more relaxed, content and he is able to develop numerous positive psychological and morphological traits. Therefore he improves motor and functional abilities. This is especially important for children due to their organism which is then most ready for the development of many features. Children can engage in some kinesiological activities on their own or as a part of organized extracurricular activities. The question is how many of them are included into organized extracurricular activities and whether they are sufficiently informed about the importance of engaging in sports activities. The primary goal of my research was determining the extent to which primary school children of 3rd and 4th grade in area of Cavtat, Gruda and Župa dubrovačka are involved in extracurricular kinesiological activities and if there any differences according to gender and BMI. Through anonymous online survey I have collected answers from 191 parents of students from these schools. The results showed that as many as 80% of the surveyed parents answered that their children are involved in extracurricular activities. The results show very clearly, that there are no differences according to genders. Both of them are equally involved in these activities, but there are stereotypes about which kind of sports are more dominant and typical according to boys and girls. Boys are more involved into soccer trainings and girls more often attend activities such as dance and volleyball. Although, they are included in different types of sport, both groups have a common goal - health improvement. As a result there is only a small number of obese children and there is no significant difference in attendance according to BMI. Both of them have equal BMI. Parents are the strongest link in educating children about the benefits of sport since most surveyed parents have very positive opinions about sport. Main reasons why children do not attend extracurricular kinesiological activities are due to disinterest and distance between residence and place where activity is maintained. In this case, children very often spend their leisure time participating playing outdoors or by consuming modern technologies such as television, mobile phones, video games, etc.
Ključne riječi
antropološka obilježja
slobodno vrijeme
izvanškolske kineziološke aktivnosti
Ključne riječi (engleski)
anthropological features
leisure time
extracurricular kinesiological activities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:310536
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-22 13:54:30