Naslov Važnost provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The importance of conducting physical activity of preschool children
Autor Doris Vlašić
Mentor Jelena Alić (mentor)
Član povjerenstva Donata Vidaković Samaržija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Gordana Ivković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Alić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2020-10-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak Redovita tjelesna aktivnost, pravilna prehrana i zdravstveno-higijenske navike unaprjeđuju zdravlje i razvoj antropoloških obilježja djece. Kod predškolske djece je bitno razvijati stavove i uvjerenja o vrijednostima zdravog načina života, kako bi postavili temelje za zdrav život u budućnosti. Odgojitelji su prve osobe koje upoznaju djecu s organiziranim tjelesnim vježbanjem te njihovi stavovi mogu utjecati na stavove djece. Njegovanje pozitivnog stava prema tjelesnoj aktivnosti može biti korisno pri utjecaju na zdravlje djece i njihov razvoj. Dakle, djecu treba usmjeravati na pozitivne strane tjelesne aktivnosti s ciljem da se pozitivni stavovi održe kasnije u životu. Primarni cilj istraživanja je utvrditi postoje li razlike u stavovima odgojitelja o važnosti provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi s obzirom na starosnu dob, stupanj obrazovanja i osobnu tjelesnu aktivnost. Za procjenu stavova odgojitelja koristio se anketni upitnik. Istraživanje je provedeno online, na uzorku od 600 odgojitelja. Sudjelovalo je 594 osoba ženskog spola i 6 osoba muškog spola. Rezultati istraživanja su pokazali statistički značajne razlike između mlađih i starijih odgojitelja u njihovim stavovima o dobrobitima tjelesnih aktivnosti. Značajne razlike su prisutne u dimenzijama zdravstvene dobrobiti, psihološke dobrobiti, društvene dobrobiti i ekološke dobrobiti u kojima odgojitelji mlađi od 40 godina imaju pozitivnije stavove o važnosti i dobrobitima tjelesne aktivnosti. Nadalje, istraživanjem je utvrđeno kako nema statistički značajnih razlika u dimenzijama dobrobiti tjelesne aktivnosti između odgojitelja koji su završili stručni studij i odgojitelja koji su završili sveučilišni studij, osim u jednoj čestici društvene dobrobiti. Dakle, odgojitelji koji su završili sveučilišni studij imaju manje pozitivni stav o tvrdnji da dijete kroz tjelesnu aktivnost uči norme ponašanja, stavove i vrijednosti. Statistički značajne razlike su prisutne u dimenzijama zdravstvene dobrobiti, psihološke dobrobiti, društvene dobrobiti, ekološke dobrobiti i ekonomske dobrobiti u kojima odgojitelji koji jesu dovoljno tjelesno aktivni imaju pozitivnije stavove o važnosti i dobrobitima tjelesne aktivnosti. Pozitivan stav odgojitelja o dobrobitima tjelesne aktivnosti izuzetno je važan jer će u svom odgojno-obrazovnom radu usmjeravati i poticati djecu da provode svakodnevno različite oblike tjelesnih aktivnosti te indirektno utjecati na čuvanje i unapređenje zdravlja djece.
Sažetak (engleski) Regular physical activity, proper nutrition, and healthy and hygienic habits improve the health and development of anthropological features in children. It is crucial to expand preschool children's attitudes and beliefs towards a healthy lifestyle to lay the foundations for healthy future life. Educators are the first to introduce children to organized physical exercise, so their opinions can influence children's opinions. Advocating positive attitudes towards physical activity can be useful in affecting children's health and development. Therefore, children should be encouraged by positive attitudes towards physical activity in order to keep those attitudes later in life. The primary goal of this research is to determine are there differences in educator's opinions about the importance of conducting physical activity in preschool children considering educator's age, education degree, and personal physical activity. A survey questionnaire was used to assess educator's attitudes. The research was conducted online, on a sample of 600 educators. It participated 594 female and 6 male respondents. The results of the research showed statistically significant differences between younger and older educators regarding their opinions about physical activity benefits. Significant differences are present in dimensions of health benefit, psychological benefit, social benefit, and ecological benefit in which educators younger than 40 have more positive attitudes towards the importance and benefits of physical activity. Further, research shows that there are no statistically significant differences in dimensions of physical activity benefits between educators with degree in professional study and educators with university degree, except in the particle of social benefits. Hence, educators with university degree have less positive attitudes towards the claim that child learns norms of behavior, attitudes, and values through physical activity. Statistically significant differences are present in the dimensions of health benefit, psychological benefit, social benefit, ecological benefit, and economical benefit in which educators who are sufficiently physically active have more positive attitudes towards the importance and benefits of physical activity. Educator's positive attitude towards physical activity benefits is very important for their nurturing and educational work of directing and encouraging children to daily perform different types of physical activities and indirectly influencing maintaining and improving children's health.
Ključne riječi
djeca predškolske dobi
dobrobiti tjelesne aktivnosti
razlike
odgojitelji
pozitivan stav
Ključne riječi (engleski)
preschool children
benefits of physical activity
differences
educators
positive attitude
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:936081
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-13 11:25:08