Naslov Ljudski resursi u nastavi geografije u Istarskoj županiji
Naslov (engleski) Human resources in Geography teaching in Istria county
Autor Stefani Mofardin
Mentor Ana Pejdo (mentor)
Član povjerenstva Jadranka Brkić-Vejmelka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nina Lončar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Pejdo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za geografiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Geografija
Sažetak Ljudski resursi u nastavi geografije predstavljaju učitelje i nastavnike geografije u osnovnim i srednjim školama koji svojim neposrednim odgojno-obrazovnim radom konkretiziraju i omogućavaju ostvarivanje ciljeve nastavnog predmeta geografije. O kvaliteti učitelja i nastavnika ovisi i kvaliteta nastave geografije stoga je važno kontinuirano vrednovati njihov neposredni rad te kvalitativna i kvantitativna obilježja. Cilj ovog rada je analizirati obilježja učitelja i nastavnika geografije u Istarskoj županiji kao što su: spolna struktura, mjesto rođenja, prebivališta i mjesto rada, stručna sprema, godine staža i napredovanje u zvanju te status zaposlenja. Nadalje, cilj je analizirati strukturu tjednih radnih obveza učitelja i nastavnika geografije iz koje proizlazi stručna iskorištenost i opterećenost. Na temelju odabranih metodičko-didaktičkih pokazatelja, cilj je analizirati i neposredni rad učitelja i nastavnika geografije. Primarni podaci prikupljeni su anketiranjem učitelja i nastavnika geografije u Istarskoj županiji, a anketiranje je provedeno u srpnju 2019. godine. Anketi je pristupilo 34 učitelja/nastavnika što čini 47% od ukupnog broja zaposlenih učitelja/nastavnika u školskoj godini 2018./2019. u Istarskoj županiji. Uz anketu, za potrebe rada korištena je znanstvena i stručna literatura te internetski izvori. Rezultati istraživanja pokazuju da nastava geografije u Istarskoj županiji u školskoj godini 2018./2019. nije bila potpuno stručno zastupljena, a to znači da su u nastavi radile nestručne osobe. Takvo stanje može se negativno odraziti na kvalitetu nastave geografije u Istarskoj županiji. Analizom strukture tjednog zaduženja, utvrđeno je da među učiteljima i nastavnicima ima onih koji su tijekom šk. god. 2018./2019. bili potpuno stručno iskorišteni (32%), optimalno iskorišteni (35%) i nedovoljno stručno iskorišteni (24%). Stručna iskorištenost izravno utječe na status zaposlenja učitelja i nastavnika geografije. Kod učitelja/nastavnika koji su optimalno i nedovoljno stručno iskorišteni postoji opasnost od gubljenja prava na puno radno vrijeme (punu plaću i druga prava) kao posljedica smanjenja broja sati redovne nastave geografije. Nadalje, rezultati ukazuju da je Istarska županija područje doseljavanja učitelja/nastavnika geografije iz dijelova Hrvatske u kojima je to suficitarno zanimanje. Iako je nastava geografije u Istarskoj županiji još uvijek većim dijelom tradicionalna, primjećuje se postupni zaokret prema suvremenom obliku nastave što će pridonijeti i unaprjeđenju kvalitete nastave geografije u Istarskoj županiji.
Sažetak (engleski) Human resources in Geography teaching represent teachers of geography in elementary and secondary schools who try to achieve all goals set in Geography education. Quality of Geography teaching depends on the teachers quality so it is very important to continuously evaluate their work and qualitative and quantitative characteristics. The aim of this paper is to analyze characteristics of teachers in Istria county such for example: gender structure, birth place, residence and work place, qualifications, years of employment, professional advancement and employment status. Moreover, the aim is to analyze the structure of workload of geography teachers which affects their employment status. Based on the chosen methodical and didactic indicators, the aim is to analyze the educational work of geography teachers in Istria county. Primary data were collected by surveying teachers of geography in Istria county and the survey was conducted in July of 2019. Thirty-four teachers were approached, which is 47% of the total number of employed teachers in the school year 2018/2019 in Istria county. In addition to the survey, for the purposes of this paper, scientific and professional literature and Internet sources were used. The results of the research indicate that the teaching of geography in Istria county in the school year 2018/2019 was not fully professionally represented. Such a situation can have a negative impact on the quality of Geography teaching in the Istria county. By analyzing the structure of workload, it was concluded that between teachers we have those who during the school year 2018/2019 were fully professionally utilized (32%), optimally utilized (35%) and insufficiently professional utilized (24%). Educational utilization directly affects the employment status of geography teachers. There is a danger of losing the rights to full-time work (full pay and other rights) for teachers who are optimally and insufficiently professionally utilised as a consequence of reduction of the number of hours of regular geography classes. Furthermore, the results indicate that geography teachers from other counties of Croatia immigrate to Istria for work. Although the teaching of geography in the region of Istria is still for the most part traditional, there is a gradual shift towards the modern form of teaching which will contribute to the improvement of the quality of teaching geography in the Istria county.
Ključne riječi
ljudski resursi
nastava geografije
Istarska županija
Ključne riječi (engleski)
human resources
geography teaching
Istria county
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:034430
Studijski program Naziv: Geografija; smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije geografije (mag. educ. geogr.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-08-20 07:59:17