Naslov Metode i sredstva kažnjavanja učenika osnovnoškolske dobi
Naslov (engleski) Methods and Means of Punishing elementary School Children
Autor Tijana Privara
Mentor Jasmina Vrkić Dimić (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-05-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Tema ovoga rada su metode i sredstva kažnjavanja te školski uspjeh. Kao osnovne teorijski utemeljene metode kažnjavanja postavljene su: tjelesno (fizičko) kažnjavanje, psihičko (emocionalno) kažnjavanje, kažnjavanje socijalnim isključivanjem, kažnjavanje dodatnim radom i kažnjavanje uskraćivanjem. Također, razrađuju se sredstva kažnjavanja za svaku od navedenih metoda. Nakon toga kažnjavanje učenika obrađuje se kroz iskustvo, čestinu, korisnost i nužnost te se u obzir uzima i školski uspjeh učenika kao zavisna varijabla. U radu su prikazani i rezultati istraživanja koje je obuhvatilo 277 učenika/ca u gradu Đakovu i okolici. Istraživanje je provedeno anketiranjem, a konačni cilj bio je temeljem učeničkih odgovora utvrditi učestalost i načine kažnjavanja te doživljaj korisnosti učinka različitih vrsta kazni u obiteljima učenika osnovnih škola. Obrada podataka empirijskog istraživanja uključuje kvalitativnu i kvantitativnu analizu s tim da se zadržavala na osnovnim pokazateljima deskriptivne statistike kao osnovi za daljnja promišljanja. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici kažnjavanje općenito smatraju nepotrebnim u odgoju te ga se često boje. S druge strane, rezultati pokazuju da su dječaci češće fizički kažnjavani nego djevojčice. Također, ističe se podatak da su dječaci u nešto većem postotku svakodnevno kažnjavani dodatnim radom. Jednako tako, učenici/ce se sela imaju više iskustva s fizičkim kaznama i socijalnim isključivanjem nego oni koji žive u gradu.
Sažetak (engleski) This paper contains the concepts of punishment methods, means and school success. The basic theoretically grounded methods of punishment: physical punishment, psychic (emotional) punishment, social exclusion, extra work, and denial. Also, there are some examples of means of punishment. Subsequently, the punishment of the students is processed through experience, frequency, usefulness, and necessity, and the student's academic achievement as a dependent variable is also explored. The paper presents the results of a study that included 277 students in the city of Đakovo and the surrounding area. The research was conducted through a survey, and the ultimate goal was to determine the frequency and ways of punishment and the usefulness of the effect of different types of punishment in the families of primary school students, based on student responses. The processing of empirical research data involves qualitative and quantitative analysis, concerning the basic indicators of descriptive statistics as a basis for further reflection. The results of the research show that students generally find punishment unnecessary in education and are often afraid of it. On the other hand, the results show that boys are more likely to be physically punished than girls. Also, it is emphasized that boys are punished with additional work daily at a slightly higher percentage. Likewise, village students have more experience with physical punishment and social exclusion than those living in the city.
Ključne riječi
kazna
metode kažnjavanja
odgoj
sredstva kažnjavanja
školski uspjeh
Ključne riječi (engleski)
means of punishment
punishment
punishment methods
school achievement
upbringing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:862208
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-05-27 07:38:57