Naslov Das Gesellschaftsbild des Fin de siècle in Heinrich Manns Roman "Diana"
Naslov (hrvatski) Društvena slika Fin de siècle-a u romanu Heinricha Manna "Dijana"
Naslov (engleski) Social representation of Fin de siècle in the novel "Diana" by Heinrich Mann
Autor Anđa Renić
Mentor Goran Lovrić (mentor)
Član povjerenstva Slavija Kabić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Jeleč (član povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Lovrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za germanistiku) Zadar
Datum i država obrane 2019-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Der bekannte deutsche Schriftsteller Heinrich Mann ist Autor der Trilogie "Die Göttinnen" (1903), zu der auch der Roman"Diana" gehört. Die Figur der Herzogin von Assy, die in der bisherigen Literaturgeschichte vorwiegend im Sinne von Nietzsches Philosophie interpretiert wurde, kann auch als die Kritik des Autors an der gesellschaftlichen Verantwortungslosigkeit von Machthabern um die Jahrhundertwende interpretiert werden. Für diesen Roman ist auch typisch, dass der Autor wirkliche historische Personen und Ereignisse nimmt und sie in die fiktive Handlung seines Romans einschließt. Gerade dieses Verfahren gibt dem Roman eine Dosis von Authentizität. Die Handlung des Romans beginnt in der Stadt Zara (Zadar), in der damaligen Hauptstadt des Königreichs Dalmatien. Durch die Entwicklung der Handlung bearbeitet der Autor nicht nur wirkliche gesellschaftlich-politische Probleme Dalmatiens, sondern auch Südosteuropas. Heinrich Mann kritisiert im Roman die bürgerliche Gesellschaft um die Jahrhundertwende, indem er die Immoralität von launischen politischen Machthabern und Priestern darstellt. Die Kritik bezieht sich auch auf die dekadente Kunst, die keine Originalität besitzt und deren Ziel ausschließlich einen handelsmäßigen Charakter hat. Das in diesem Roman Heinrich Manns dargestellte Gesellschaftsbild stimmt im großen Maße mit dem wirklichen europäischen Gesellschaftsbild des Fin de siècle überein.
Sažetak (hrvatski) Poznati njemački pisac Heinrich Mann autor je trilogije "Božice" (1903.) kojoj pripada i roman "Dijana". Lik vojvotkinje Assy, koji je u dosadašnjoj povijesti književnosti uglavnom interpretiran u smislu Nietzscheove filozofije, može se interpretirati i kao autorova kritika društvene neodgovornosti moćnika na prijelazu stoljeća. Također, za ovaj roman karakteristično je to što autor uzima stvarne povijesne događaje i likove i uključuje ih u fiktivnu radnju svog romana. Upravo ovaj autorov postupak daje romanu dozu autentičnosti. Radnja romana počinje u gradu Zadru (Zara), tada glavnom gradu Kraljevine Dalmacije. Razvijajući radnju svoga romana, autor obrađuje stvarne društveno-političke probleme Dalmacije, ali i jugoistočne Europe. Heinrich Mann u romanu također kritizira građansko društvo na prijelomu stoljeća s pomoću prikaza nemorala hirovitih političkih moćnika i svećenika. Kritika je također usmjerena na dekadentnu umjetnost koja nema svoju originalnost i čija je svrha isključivo komercijalnog karaktera. Slika društva prikazana u ovom romanu Heinricha Manna u velikoj mjeri odgovara stvarnoj slici europskog društva Fin de siècle-a.
Sažetak (engleski) The famous German writer, Heinrich Mann, is the author of "Goddesses" (1903), a trilogy which includes the novel "Diana". The character of the Duchess Assyʼs, has up to now been interpreted as Manns criticism of the social irresponsibility of the privileged at the verge of the century. What characterizes this novel is Manns ability to take real historical events and historical figures and include them into the fictive plot of his novel. That is exactly the act that gives the novel authenticity. The story begins in Zadar (Zara), then known as the capital of the Kingdom of Dalmatia. By developing the story in his novel the author tackles with real, existing social and political problems of Dalmatia, but also with the problems of south-eastern Europe. Furthermore, Mann criticises in his novel also the upper class at the verge of the century by depicting the immorality of capricious political potentates, but also priests. Criticism is also pointed at the decadent art which does not have its originality and whose sole purpose was that of a commercial character. The image of society shown in this novel by Heinrich Mann largely reflects the real image of European society at the Fin de siècle period.
Ključne riječi
Heinrich Mann
Diana
Fin de siècle
Zadar
Revolution
Südosteuropa
Gesellschaftsbild
Kirche
Kunst
Ključne riječi (hrvatski)
Heinrich Mann
Dijana
Fin de siècle
Zadar
revolucija
jugoistočna Europa
društvena slika
crkva
umjetnost
Ključne riječi (engleski)
Heinrich Mann
Diana
Fin de siècle
Zadar
revolution
south-east Europe
social image
church
art
Jezik njemački
URN:NBN urn:nbn:hr:162:773326
Studijski program Naziv: Njemački jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije njemačkog jezika i književnosti (mag. educ. philol. germ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-19 06:12:29