Naslov Kompetencije učitelja razredne nastave
Naslov (engleski) Lower-grades teachers' competences
Autor Barbara Bogić
Mentor Anela Nikčević-Milković (mentor)
Član povjerenstva Jadranka Brkić-Vejmelka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Žganec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anela Nikčević-Milković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za nastavničke studije u Gospiću) Zadar
Datum i država obrane 2019-06-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Učitelj je nositelj promjena u obrazovanja. Kako bi se uspješno nosio sa zahtjevima u obrazovanju, učitelj mora biti kompetentan. Kompetencije učitelja mogu se definirati kao stručnost koju priznaju sudionici odgojno-obrazovnog procesa (učenici i roditelji), temeljena na znanjima, sposobnostima i vrijednostima. Samo učitelj koji je kompetentan te se usavršava, u mogućnosti je učenika učiniti osposobljenim i samosvjesnim članom zajednice. U ovom diplomskom radu učiteljske kompetencije mjerene su standardiziranom Skalom kompetencija učitelja autora Lončarića i Majić (2015). Kompetencije učitelja u navedenoj skali dijele se na: „a) Stručna znanja i interpersonalne vještine; b) Temeljna znanja i vještine; c) Istraživanje i stvaranje novih znanja; d) Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu; e) Odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo“. Istraživanje je obuhvatilo je 83 učitelja razredne nastave u Ličko-senjskoj županiji. Osim kompetencija učitelja, ispitani su i socio-demografski podatci učitelja poput spola, dobi, radnog staža, obrazovne ustanove, završenog studija, statusa u struci, veličine mjesta i broja učenika. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajnu povezanost između svih kompetencija učitelja. Korelacijska analiza pokazuje statistički značajnu negativnu povezanost između statusa u struci i broja učenika u razredu. Kompetencija Organizacija, vođenje i samovrednovanje negativno je statistički značajno povezana sa statusom u struci. Kompetencija Zdravlje, prirodoslovlje i održivi razvoj je statistički značajno negativno povezana sa statusom u struci te s brojem učenika u razredu.
Sažetak (engleski) A teacher is a carrier of changes in education. To be able to handle educational demands, a teacher must be competent. Teachers' competences can be defined as an expertise which is acknowledged by participants of educational process (pupils and parents), based on knowledges, abilities and values. Only the teacher who is competent, and has continuing education, is able to make a pupil a capable and conscious member of community. In this master's thesis, teachers' competences have been measured by standardized Teachers' competences scale, by Lončarić and Majić (2015). In the scale mentioned, teachers' competences are distinguished as: a) Specialized expertise and interpersonal skills; b) Basic knowledges and skills; c) Reasearch and creating of new knowledges; d) Professional values and work commitment; e) Educational values, creativity/production. A research which was conducted within this thesis, has included 83 lower grades teachers in Ličko – senjska county. Besides teachers' competences, a socio-demografic data – like: sex, age, working records, educational institution, studies completed, a professional status, a size of locality and a number of pupils, have been examined. Research results show statistically significant connection between all of the teachers' competences. A correlation analasys shows statistically significant negative connection between professional status and the number of students in a class. An Organisation, leading and self-evaluation competence is statistically significant negatively connected with a professional status. A Health, natural history and sustainable development competence is statistically significant negatively connected with a professional status and the number of students in a class.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje
kompetencije učitelja
odgoj i obrazovanje
razredna nastava
učitelj
Ključne riječi (engleski)
lifelong learning
teachers' competences
education
lower-grades teaching
a teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:273666
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-10 12:44:10