Naslov Lobiranje za političke svrhe
Naslov (engleski) Lobbying for Political Purposes
Autor Ana Kovačević
Mentor Goran Pavelin (mentor)
Član povjerenstva Đani Bunja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Ražnjević Zdrilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2019-03-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Iako su profesija lobiranja i profesija odnosa s javnošću započele, i s vremenom se razvijale, kao dvije odvojene djelatnosti, zadnjih se pet desetljeća poduzimaju razna istraživanja u svrhu utvrđivanja poveznica između ove dvije profesije. Stoga, tema je ovoga rada traženje tih poveznica između profesije lobiranja i odnosa s javnošću. Tematika se rada proteže kroz tri poglavlja, tj. tri sekcije na koje je podijeljen ovaj rad (isključivši uvod i zaključak). Prva sekcija, koja je predstavljena nakon uvoda, bavi se odnosima s javnošću i njihovom primjenom u okviru politike. U ovom se poglavlju definiraju politički odnosi s javnošću, opisuje se njihov začetak i razvoj te se ističu tehnike i alati pomoću kojih se izvršavaju aktivnosti odnosa s javnošću. Drugi dio, odnosno treće poglavlje rada, bavi se tematikom lobiranja, u kojem se sagledavaju dane definicije lobiranja te se opisuju vrste i strategije kojima se ova profesija koristi. Četvrto poglavlje sagledava elemente koji djeluju kao „most“ između ove dvije profesije te čimbenike koje ih razdvajaju. U taj je dio rada autorica uključila dva provedena istraživanja koja imaju istu svrhu kao i ovaj rad. Metodologija korištena u ovom radu je kvalitativna analiza definicija, tehnika, istraživanja i stajališta raznih priznatih stručnjaka u spomenutim djelatnostima, dok je cilj rada samostalno doći do zaključka do koje se mjere lobiranje i odnosi s javnošću preklapaju.
Sažetak (engleski) Although the profession of lobbying and public relations profession have started and, over time, developed as two different occupations, for the last five decades various researches have been overtaken for the sake of determination of links of these two professions. Therefore, the topic of this paper is finding those links between profession of lobbying and public relations. The theme of paper is extending through three chapters, i.e. three sections in which this paper has been divided (with exclusion of the introduction and the conclusion). The first section, which is presented after the introduction, deals with public relations and their usage in the framework of politics. In this chapter political public relations are being defined, their beginning and their evolution are being depicted, and techniques and tools which helps to execute the activities of public relations are being highlighted. The second part, i.e. third chapter of this paper, deals with the topic of lobbying, where the given definitions of lobbying are being examined, and the types of lobbying and its' strategies are being described. The fourth chapter considers the elements that work as a „bridge“ between these two professions, and the factors which are separating those professions. In this section of paper, the author have included two undertaken researches which have the same purpose as this paper. The methodology used in this paper is qualitative analysis of definitions, techniques, researches and viewpoints of various acknowledged experts in the latter occupations, whilst the goal of this paper is to singly come to a conclusion at which rate are lobbying and public relations overlapping.
Ključne riječi
politički odnosi s javnošću
lobiranje
tehnike i alati PR-a i lobiranja
vrste i strategije lobiranja
poveznice između PR-a i lobiranja
Ključne riječi (engleski)
political public relations
lobbying
lobbying and PR techniques and tools
modes and strategies of lobbying
connections between lobbying and PR
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:752553
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-03 08:45:01