Naslov Podrška muzeja uspješnoj tranziciji iz predškolske u školsku ustanovu
Naslov (engleski) Support the museum in successful transition from preschool to school facility
Autor Marijana Vukić
Mentor Tamara Kisovar Ivanda (mentor)
Član povjerenstva Tamara Kisovar Ivanda (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2018-10-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Prijelaz iz predškolske ustanove u osnovnu školu je jedno od temeljnih pitanja shvaćanja uloge odgojno obrazovnih institucija u djetinjstvu djece. Odgoj i obrazovanje se odvija u suradnji škola i drugih institucija kao što su muzeji, knjižnice, centri za sport, a cilj pomicanja obrazovanja izvan školskih prostora je bolja suradnja i zajedničko djelovanje u pogledu odgoja i obrazovanja učenika u kojem sudjeluje cijela zajednica, a učenik i individualni pristup učeniku postaju sve važniji. Ovaj rad istražuje na koji način muzeji omogućavaju lakšu tranziciju pri prelasku djece iz predškolske u školsku ustanovu. Istraživanje je provedeno metodom polustrukturiranog intervjua s muzejskom pedagoginjom Narodnog muzeja Zadar, 5 učitelja osnovnih škola. 15 odgojitelja, 75 učenika prvih razreda osnovne te 115 djece predškolske dobi. Istraživanjem se pokazalo kako je većina djece predškolske i školske dobi posjetila muzej te imaju samo pozitivna iskustva, a muzej su najčešće posjetila s odgojiteljima ili učiteljima. Najveći broj djece predškolske i školske dobi je odgovorilo da sudjeluju u edukativnim radionicama, kao i učitelji i odgojitelji koji uključuju djecu u radionice. To se odvija u suradnji s muzejskom pedagoškom službom koja određuje teme edukativnih radionica, a one predstavljaju poveznicu između rada Muzeja i njegovih posjetitelja. Međutim, na temelju razgovora s muzejskim pedagogom zaključilo se kako ipak veći broj djece predškolske dobi posjećuje muzeje, za razliku od djece školske dobi koja pohađaju prvi razred. Upravo je to problem na kojem odgojno obrazovni sustav treba raditi kako bi muzej bio čimbenik kontinuiteta pri prijelazu iz dječjeg vrtića u školu. Odgojitelji i učitelji smatraju da je posjet muzeju u predškolskoj dobi vrlo važan za dijete jer na taj način djeca stječu iskustva, upoznaju se sa kulturnim dobrima, usvajaju kulturne obrasce ponašanja koja će poslije ponijeti u život. Većina učitelja smatra da posjet muzeju u predškolskoj dobi omogućava dobru pripremljenost za školu jer se sva znanja i iskustva koja se steknu prilikom posjete muzeju mogu povezati s novim nastavnim predmetima, odnosno nastavnim jedinicama, a zahvaljujući edukativnim radionicama djeca razvijaju samostalnost, kreativnost i maštu.
Sažetak (engleski) The transition from preschool to primary school is one of the fundamental questions of understanding of the role of educational institutions in the childhood of children. Education takes place in cooperation of schools and other institutions such as museums, libraries, centers for sport, and the goal of moving education outside the school premises is better cooperation and joint action in terms of education students with the participation of the whole community, and student and individual approach to the student becoming increasingly important. This paper explores how museums enable easier transition for the transition of children from preschool to primary school. The survey was conducted by semi-structured interviews with the Educator of the National Museum Zadar, 5 teachers of primary schools. 15 educators, 28 students of the first grade of primary and 115 pre-school children. The research showed that the majority of children of preschool and school children visited the museum and have only positive experiences, a museum are usually visited by educators or teachers. The largest number of children of preschool and school-age children said they participate in educational workshops, as well as teachers and educators who involve children in workshops. This takes place in cooperation with the museum pedagogical service that determines the topics of educational workshops, and they represent a link between the work of the museum and its visitors. However, based on interviews with museum educators concluded that the still growing number of pre-school children visiting museums, as opposed to school-age children attending first grade. This is precisely the problem to which the educational system needs to work to the museum was a factor of continuity in the transition from kindergarten to school. Educators and teachers believe that the visit to the museum in the preschool age is very important for the child because that way children gain experience, learn about the cultural property, adopted cultural patterns of behavior that will later take in life. Most teachers considered to visit the museum in the preschool provides good preparation for the school because all the knowledge and experience that are met during the visit to the museum can connect with new subjects or teaching units, thanks to educational workshops children develop independence, creativity and imagination.
Ključne riječi
dječji vrtić
muzej
osnovna škola
tranzicija
Ključne riječi (engleski)
kindergarten
museum
primary school
transition
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:230624
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-05 11:42:32