Naslov Digitalne vještine učenika srednjih škola i aktivno sudjelovanje u društvu
Naslov (engleski) Digital skills of young people and active participation in society
Autor Lucija Žilić
Mentor Drahomira Cupar (mentor)
Član povjerenstva Drahomira Cupar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Zauder (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mirko Duić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2018-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Digitalne vještine smatraju se ključnim preduvjetom za nastanak informacijskog društva, budući da digitalna tehnologija od pojedinca zahtijeva novi set vještina koje nadilaze čitanje, pisanje i računanje. S obzirom na to da je današnje društvo uvjetovano korištenjem tehnologije, upravo će digitalne vještine omogućiti potpun i slobodan pristup informacijama i na posljetku, aktivno društveno sudjelovanje. Pri istraživanju digitalnih vještina osobito su zanimljiva skupina mladi ljudi, koji se i dalje nalaze u sustavu obrazovanja, koji moraju naučiti koristiti digitalne medije te razviti svijest o njihovim pozitivnim, ali i negativnim stranama. U ovom radu prikazano je istraživanje digitalnih vještina učenika srednjih škola Zadarske županije. Svrha je ovog rada pružiti podatke o samoprocijenjenjenoj razini digitalnih vještina kod učenika srednjih škola te podatke o korištenju interneta za sudjelovanje u društvu, dok je cilj rada analizirati samoprocijenjenu razinu digitalnih vještina mladih u Zadarskoj županiji, te istražiti jesu li mladi sa samoprocijenjenom višom razinom razvijenosti digitalnih vještina skloniji aktivno sudjelovati u društvu. Istraživanje je provedeno u lipnju 2018. te rujnu 2018.godine putem anketnog upitnika, u istraživanju je sudjelovalo 150 učenika srednjih škola. Ispitanici samoprocjenjuju relativno visoku razinu digitalnih vještina, što se ponajviše odnosi na operativne, komunikacijske i informacijske vještine. Nadalje, aktivno sudjelovanje u društvu djelomično je povezano s digitalnim vještinama (formalnim i informacijskim vještinama), a informacije na internetu utječu na društvenu aktivnost kod učenika, osobito u pogledu izlaska na građanske izbore. Rezultati ovog rada mogu se koristiti kao početna točka pri daljnjem istraživanju digitalnih vještina kod učenika, a mogu služiti i kao smjernica pri osmišljavanju obrazovnih i edukativnih sadržaja za učenike.
Sažetak (engleski) Digital skills are considered to be a key for information society, considering that digital techology requires different set of skills, which go beyond the basic skills od reading, writing and computing. Since today's society depends on information access, digital skills enable active participation in society. In digital skills research, it is very importan to focus on young people, as especially vulnerable group, who must learn how to use the potential of digital media and bypass their negative sides. In order to do so, teaching digital skills should be in the focus of education on all levels. This paper presents research on digital skills on Zadar high school students. The purpose of this paper is to present data on self-assessed level of digital skills and data about internet usage in societal participation. The goal of this paper is to analyze the digital skills level of high school students, and to research whether students who believe possess higher level of digital skills are more willing to actively participate in society. The research was conducted in June 2018 and September 2018, and includes a sample of 150 high school students. This paper shows that respondents asses high level of digital skills, which is especially the case with operational, communicational and informational skills. Also, active participation in society is partly connected with formal and informational digital skills. Gaining information online affects social activity, especially when deciding whether to go on political elections. This paper can be used as a starting point in further research of students’ digital skills, and can serve as guidelines in creating educational content for students.
Ključne riječi
digitalne vještine
aktivno sudjelovanje u društvu
učenici srednjih škola
Ključne riječi (engleski)
digital skills
active participation in society
high-school students
youth
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:590940
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra informacijskih znanosti (mag. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-05 08:59:34