Naslov Obilježja korištenja novih elektroničkih medija u obrazovnom sustavu
Naslov (engleski) Characteristics of using new electronic media in the education system
Autor Filip Panza
Mentor Đani Bunja (mentor)
Član povjerenstva Đani Bunja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Zekanović-Korona (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kalajžić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2018-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Internet je globalni tehnološki i komunikacijski fenomen koji se na složene načine prožima s društvenom promjenom. Razdoblje globalnog širenja interneta započinje devedesetih godina 20. stoljeća. Početkom 21. stoljeća širenje se osobito odvija u kontekstu razvoja tzv. društvenih medija (eng. social media) i tzv. drugog razdoblja mreže (eng. Web 2.0). Korelacija informacijske pismenosti i obrazovanja snažno je izbila na površinu s artikulacijama ciljeva obrazovanja 21. stoljeća. Novi ciljevi činili su bitan odmak od obrazovnih standarda postavljenih u prijašnjim razdobljima koji su odražavali očekivanja tadašnjih društava, tržišta rada, znanstvenih ustanova ili industrija. Jedan od osnovnih pomaka vidljiv je u filozofiji tradicionalnog obrazovanja, koje nikad nije polazilo od premise da ljudska vrsta može stvoriti više informacija nego što ih pojedinac može usvojiti. Danas se od osobe koja se obrazuje ne može očekivati da usvoji sve informacije unutar određenoga područja, zbog čega se prvenstveno teži konceptu učiti-kako-učiti. Visokoškolske ustanove u novom i kompetitivnom okruženju žele imati kurikulum za 21. stoljeće, tj. takve studijske programe koji će privlačiti kritičnu masu korisnika. Informacijska pismenost se svojim kapacitetima stvaranja budućih zaposlenika koji će znati učiti tijekom cijeloga života, rješavati probleme i koristiti se dostupnim informacijskim izvorima te osiguravati informacijski protok unutar organizacije u cijelosti uklapa u vidljivu težnju postizanja preobrazbe.“ Danas koncept informacijske pismenosti, izravno ili neizravno, zauzima stabilno mjesto u raspravama o obrazovanju i razmatranjima o temeljnim kompetencijama koje su potrebne suvremenom čovjeku. Primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju otvorile su se brojne nove mogućnosti isporuke nastavnog sadržaja i komunikacije sudionika u nastavnom procesu. Obrazovanje se sada može odvijati na daljinu, putem Interneta, bez vremenskih i prostornih ograničenja.
Sažetak (engleski) The Internet is a global technological and communicative phenomenon that in complex ways pervades social change. The period of global internet expansion begins in the nineties of the twentieth century. At the beginning of the 21st century, the expansion takes place in the context of development of the social media and so-called social media. of the other network period (Web 2.0). Correlation of information literacy and education has been strongly influenced by the articulation of the 21st century education goals. The new goals were a major departure from the educational standards set in the past, reflecting the expectations of today's societies, the labor market, scientific institutions or industry. One of the fundamental changes is seen in the philosophy of traditional education, which never came from the premise that a human species can create more information than an individual can adopt. Nowadays, an educated person can not expect to adopt all the information within a particular area, which is why he primarily aspires to the concept of learning-how-to-learn. Higher education institutions in a new and competitive environment want you to have a curriculum for the 21st century, ie such study programs that will attract the critical mass of users. Information literacy with its capacity to create future employees who will know how to learn throughout life, solve problems and use information sources available, and ensure that information flow within the organization fully fits in the visible aspiration to achieve transformation. Today, the concept of information literacy, directly or indirectly, occupy a stable place in the discussion of education and consideration of the basic competencies needed by modern man. Through the use of information and communication technology in education, numerous new opportunities for delivering teaching content and communicating participants in the teaching process have been opened. Education can now take place remotely, via the Internet, without time and space constraints.
Ključne riječi
informacijska pismenost
medijska pismenost
e-učenje
e-obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
information literacy
media literacy
e-learning
e-education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:482059
Studijski program Naziv: Novinarstvo i odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar novinarstva i odnosa s javnostima (mag. nov. et rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-10 07:57:47