Naslov Model intrakurikularnog pristupa informacijskoj pismenosti na visokoškolskoj razini
Naslov (engleski) Intracurricular (Embedded) Model of Information Literacy Approach at Academic
Autor Dejana Golenko
Mentor Polona Vilar (mentor)
Mentor Ivanka Stričević (komentor)
Član povjerenstva Jadranka Stojanovski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Polona Vilar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Čulinovi-Herc (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru Zadar
Datum i država obrane 2016-04-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 004 - Računalna znanost i tehnologija. Računalstvo. Obrada podataka
Sažetak Koncept informacijske pismenosti u području prava u Republici Hrvatskoj neistraţeno je područje. S obzirom na neistraţenost fenomena informacijske pismenosti u području prava u Republici Hrvatskoj, cilj je rada na temelju istraţivanja strateških dokumenta i kurikuluma institucije i stajališta nastavnog osoblja prema konceptu informacijske pismenosti i njihovog stajališta o informacijskim vještinama studenata posebice u području prava, kao i stavova i iskustva knjiţničara vezana uz informacijsko opismenjavanje studenata kroz suradnju s nastavnim osobljem na pravnim fakultetima u Republici Hrvatskoj, potaknuti raspravu o vaţnosti informacijske pismenosti u području prava te predloţiti prikladan model informacijskog opismenjavanja u području studija prava koji će otvoriti put daljnjim istraţivanjima i razvoju programa informacijskog opismenjavanja u praksi. Svrha je istraţivanja razvoj modela koji će proširiti teorijske spoznaje i unaprijediti proučavanje i poučavanje informacijske pismenosti u području prava. S obzirom na dobivene rezultate istraţivanja uočava se da pri izboru primjerenog tipa informacijskog opismenjavanja moraju uzeti u obzir specifičnosti pravne discipline. Kod studenata prava potrebno je istodobno razvijati generičke vještine informacijske pismenosti i kontekstualne specifične vještine informacijske pismenosti u području prava. Kako intrakurikularni pristup informacijskoj pismenosti omogućava uključivanje informacijske pismenosti u kurikulum institucije i ishode učenja zaključuje se da bi navedeni pristup bio najprimjereniji. Budući da ne postoje formalni programi informacijskog opismenjavanja u području prava u Republici Hrvatskoj, predloţeni model intrakurikularnog pristupa informacijskoj pismenosti na visokoškolskoj razini u području prava moţe posluţiti kao teorijski okvir za implementaciju informacijske pismenosti i na druge pravne i srodne visokoškolske knjiţnice u Hrvatskoj, ali i šire, posebice u polju društvenih i humanističkih znanosti. Na praktičnoj razini predloţeni model moţe posluţiti kao okvir za izradu formalnih programa informacijskog opismenjavanja u praksi knjiţnica pravnih fakulteta, kao i u unaprjeĎivanju prakse u knjiţnicama sa sličnim iskustvom i u drugim zemljama.
Sažetak (engleski) Research on concept of information literacy in the field of law is non-existent in the Republic of Croatia. This is the reason why it is necessary to investigate representation of the concept of information literacy in strategic documents and institution's curricula, as well as attitudes of teaching staff regarding the information literacy concept and information skills of students, especially in the field of law, as well as attitudes and experiences of librarians related to information literacy programmes of students through collaboration with faculty staff at law faculties in the Republic of Croatia, and to encourage discussion of the importance of the concept of information literacy in the field of law and propose a suitable model of information literacy in the field of law that will open the way for further research and the developing the information literacy porgramme in practice. The aim of this research is to develop a model that will enhance the teaching of information literacy in the field of law. Given the obtained results of the research it can be concluded that the choice of an adequate model of information literacy in the field of law must take into account the specifics of legal discipline. Students need to develop generic skills of information literacy as well as contextual specific skills of information literacy in the field of law. An Intracurricular Approach of Information Literacy enables the inclusion of information literacy concept in the curriculum of institutions and its learning outcomes, and thus is proposed as the most appropriate. Since there are no programmess of information literacy in the field of law on a formal level within academic institutions, the proposed model can serve as a theoretical framework for the implementation of the concept of information literacy in other academic libraries in Croatia, especially in the field of social sciences and humanities. On a practical level, the proposed model can serve as a theoretical framework for creating formal programmes of information literacy in law libraries’ practice, as well as for improving practice in libraries with similar experience in other countries.
Ključne riječi
programi informacijskog opismenjavanja
područje prava
model intrakurikularnog pristupa informacijskoj pismenosti
visokoškolske knjiţnice
Ključne riječi (engleski)
Information Literacy programmes
Field of Law
Intracurricular Model of Information Literacy approach
Academic Library
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:667460
Studijski program Naziv: Društvo znanja i prijenos informacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijskih i komunikacijskih znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-12-21 14:19:02