Naslov Der Sprechakt der Missbilligung als Ausdruck der Emotionalität in der Jugendliteratur
Naslov (hrvatski) Govorni čin neodobravanja kao izraz emocionalnosti u književnosti za mlade
Naslov (engleski) The speech act of disapproval as an expression of emotionality in youth literature
Autor Karlo Culjak
Mentor Anita Pavić Pintarić (mentor)
Mentor Marija Perić Šormaz (komentor)
Član povjerenstva Helga Begonja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavić Pintarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nikolina Miletić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za germanistiku) Zadar
Datum i država obrane 2024-05-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Germanistika
Sažetak Die Diplomarbeit behandelt das Thema des Sprechakts der Missbilligung in zwei Jugendliteraturbüchern. In beiden Büchern kommt der Sprachakt der Missbilligung sehr häufig zum Ausdruck, da er die negativen Gefühle der Charaktere zueinander sowie das mangelnde Verständnis zwischen den jüngeren und älteren Charakteren zum Ausdruck bringt. Das Hauptziel der Diplomarbeit besteht darin, zu zeigen, welche Sprachelemente verwendet werden, um Missbilligung auszudrücken, und welche Emotionen die Sprecher am meisten dazu bewegen, jemanden oder etwas zu missbilligen. Die Analyse ergab, dass negativ konnotierte Adjektive die am häufigsten verwendeten Wortarten zum Ausdruck von Missbilligung sind. Die am zweithäufigsten verwendeten Wortarten sind Substantive und Verben mit negativer Bedeutung. Die Charaktere verwenden negativ konnotierte Wörter, um ihre negative Bewertung von jemandem oder etwas auszudrücken. Die Analyse ergab auch, dass der Grund dafür, dass Charaktere eine negative Sprache verwenden, d. h. der Grund, warum sie die Handlungen des anderen missbilligen, darin besteht, das Gefühl der Unzufriedenheit auszudrücken, das in den analysierten Beispielen das am häufigsten empfundene Gefühl ist.
Sažetak (hrvatski) Diplomski rad obrađuje temu govornog čina neodobravanja u dvjema knjigama književnosti za mlade. Upotreba govornog čina neodobravanja vrlo je česta u obje knjige jer izražava negativne emocije koje likovi osjećaju jedni prema drugima, kao i nedostatak razumijevanja između mlađih i starijih likova. Glavni cilj diplomskog rada je pokazati koji se jezični elementi najčešće koriste kako bi se izrazilo neodobravanje, kao i koje emocije potiču govornike na to da izraze svoje neodobravanje nekoga ili nečega. Analizom je utvrđeno da su pridjevi s negativnom konotacijom najčešće korištene vrste riječi za izražavanje negodovanja. Druge najkorištenije vrste riječi su imenice i glagoli koji sadrže negativno značenje. Likovi koriste riječi s negativnom konotacijom kako bi izrazili svoju negativnu evaluaciju nekoga ili nečega. Analiza je također otkrila da je razlog zbog kojeg likovi koriste negativan jezik, tj. razlog zbog kojeg ne odobravaju postupke drugih, izražavanje emocije nezadovoljstva, što je najčešća emocija koju likovi osjećaju u svim analiziranim primjerima.
Sažetak (engleski) The final paper deals with the topic of the speech act of disapproval in two youth literature books. The use of speech act of disapproval is very common in both books because it expresses the negative emotions the characters feel towards each other, as well as the lack of understanding between the younger and the older characters. The main goal of the paper is to show which language elements are most often used in order to express disapproval, as well as to show which emotions move the speakers to disapprove of someone or something the most. The analysis found that negatively connoted adjectives are the most used word types for expressing disapproval. The second most used word types are nouns and verbs that contain negative meaning. The characters use negatively connoted words in order to express their negative evaluation of someone or something. The analysis also found that the reason characters employ negative language, i.e. the reason they disapprove each other's actions, is to express the emotion of dissatisfaction, which is the most prominent emotion felt in analyzed examples.
Ključne riječi
Sprechakte
Sprechakttheorie
Missbilligung
Emotionalität
Ključne riječi (hrvatski)
govorni činovi
teorija govornog čina
neodobravanje
emocionalnost
Ključne riječi (engleski)
speech acts
speech act theory
disapproval
emotionality
Jezik njemački
URN:NBN urn:nbn:hr:162:269409
Studijski program Naziv: Njemački jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: Nastavnički Smjer: Nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra edukacije njemačkog jezika i književnosti (univ. mag. educ. philol. germ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-01 12:40:53