Naslov Ispitivanje značaja vizualne komunikacije na primjeru Vinarije Smrndić
Naslov (engleski) Examination of the importance of visual communication on the example of Smrndić Winery
Autor Dora Smrndić
Mentor Ljiljana Zekanović-Korona (mentor)
Član povjerenstva Vesna Kalajžić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Zekanović-Korona (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gabrijela Vidić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Vizualna komunikacija podrazumijeva prijenos informacija putem osjetila vida. Široko je rasprostranjena u svakodnevnom životu, a javlja se u različitim oblicima, od prirodnih nepogoda u obliku tmurnih oblaka do prometnih znakova. Grafički dizajn usko je povezan s pojmom vizualne komunikacije jer se njime oblikuju grafički proizvodi koje ljudi koriste u svakodnevnom životu, a u takve proizvode spadaju i etikete. Različite vrste ambalaža, a s njima i same etikete, služe prvenstveno kao zaštita proizvoda od vanjskih utjecaja te pružaju kupcima osnovne informacije o pojedinom proizvodu. Uz to, grafički aspekt ambalaže je taj koji privlači potrošače svojim dizajnom. Glavni cilj ovog rada je analizirati ulogu etiketa na vinskim buteljama, te u konačnici nakon istraživanja preferencija potrošača vezanih uz dizajn, predložiti poboljšanja kroz redizajn etiketa Vinarije Smrndić. 76 Prvo poglavlje rada donosi ciljeve, sadržaj i metodologiju istraživanja, problem i predmet istraživanja. Drugo poglavlje bazira se na definiranju pojma vizualne komunikacije i njezinih ključnih principa. Treće poglavlje bavi se je grafičkim dizajnom, njegovom povezanošću s vizualnom komunikacijom, te njegovim ključnim elementima i načelima. U četvrtom poglavlju definirani su robna marka i vizualni identitet. Peto poglavlje bavi se značajem vinskih etiketa i etiketa općenito te su analizirane etikete Vinarije Smrndić i konkurentskih vinara Zelinske vinske ceste. Šesto poglavlje donosi pregled rezultata empirijskog istraživanja provedenog u svrhu istraživanja preferencija potrošača u pogledu dizajna vinskih etiketa. Sedmo poglavlje prikazuje novi dizajn etikete Vinarije Smrndić. Ovaj rad donosi korisne zaključke vezane uz vizualnu komunikaciju i grafički dizajn, koji se kasnije primjenjuju u praktičnom djelu koji uključuje redizajn postojeće etikete.
Sažetak (engleski) Visual communication implies the transfer of information through the sense of sight. It is widespread in most people's lives, and occurs in various forms, from natural disasters in the form of gloomy clouds to road signs. Graphic design is closely related to the concept of visual communication, as it shapes the graphic products that people use in their daily lives, and such products include labels. Different types of packaging, and with them the labels themselves, serve primarily to protect the product from external influences and provide customers with basic information about the individual product. In addition, it is the graphic aspect of the packaging that attracts consumers with its design. The main goal of this work is to analyze the role of labels on wine bottles, and ultimately, after researching consumer preferences related to design, to propose improvements through the redesign of Smrndić Winery labels. 77 The first chapter of the work presents the goals, content and methodology of the research, the problem and the subject of the research. The second chapter is based on defining the concept of visual communication and its key principles. The third chapter deals with graphic design, its connection with visual communication, and its key elements and principles. In the fourth chapter, the brand and visual identity are defined. The fifth chapter deals with the importance of wine labels and labels in general, and the labels of the Smrndić Winery and competing winemakers of the Zelinska wine route are analyzed. The sixth chapter provides an overview of the results of the empirical research conducted for the purpose of researching consumer preferences regarding the design of wine labels. The seventh chapter shows the new design of the Smrndić Winery label. This work brings useful conclusions related to visual communication and graphic design, which are later applied in a practical work involving the redesign of an existing label.
Ključne riječi
vizualna komunikacija
grafički dizajn
etiketa
robna marka
vizualni identitet
Ključne riječi (engleski)
visual communication
graphic design
label
brand
visual identity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:366745
Studijski program Naziv: Digitalno komuniciranje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar digitalnog komuniciranja (univ. mag. dig. kom.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-01 08:54:02