Naslov Encouraging ESL Students’ Willingness to Communicate
Naslov (hrvatski) Poticanje spremnosti na komunikaciju kod učenika
Autor Lea Katalinić
Mentor Anna Martinović (mentor)
Član povjerenstva Ivo Fabijanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anna Martinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dino Dumančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2023-12-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak There are many individual difference factors that are involved in successful second language (L2) acquisition, including Willingness to Communicate (WTC). WTC can be described as the probability that a learner will initiate communication in situations where they are free to do so (MacIntyre, 2007). Studies have shown that L2 learners’ involvement in communication results in better communicative competence in the target language. The major aim of this thesis was to investigate how ESL teachers encourage learners' WTC in the L2 classroom. It focused on ESL teacher's beliefs about WTC, as well as the strategies and interaction patterns they used to encourage WTC inside an English L2 classroom. The sample included a small number of elementary and high school teachers who were asked to fill out a questionnaire. In addition, classroom observations were carried out in several of their classes. The results showed that Croatian ESL teachers have a positive attitude toward encouraging WTC inside the classroom, but there was less agreement on encouraging it outside of the classroom. Moreover, the findings indicated that teachers used several strategies to deal with some of the challenges of WTC among learners, such as verbal encouragement, non-verbal language, peer help, teacher help, etc. Additionally, it was indicated that they used several interaction patterns: open-ended questions, closed questions, teacher talk, student talk, student topic initiation, and peer talk, while they rarely encouraged the use of English outside of the classroom. It has been determined that the length of students’ talk time exceeded the teacher talk time, and that students rarely initiated topics. In conclusion, despite a small sample size, this study has revealed ESL teachers' beliefs about students' WTC and some of the strategies they employed to encourage it. It can serve as a valuable source for future research on strategies that can be used to improve students’ WTC.
Sažetak (hrvatski) Postoji mnogo individualnih razlika koje utječu na usvajanje drugog jezika, a jedna od njih je spremnost na komunikaciju. Spremnost na komunikaciju može se opisati kao vjerojatnost da će učenik/ca inicirati komunikaciju u situacijama u kojima to ima priliku učiniti (MacIntyre, 2007). Istraživanja su pokazala da uključenost učenika u komunikaciju na drugom jeziku rezultira boljom komunikacijskom kompetencijom. Cilj ovog rada bio je istražiti na koji način nastavnici engleskog jezika potiču spremnost na komunikaciju kod učenika. Također su se proučavala uvjerenja nastavnika o spremnosti na komunikaciju, kao i strategije i komunikacijski obrasci koje koriste za poticanje spremnosti na komunikaciju unutar učionice. Uzorak istraživanja bio je mali broj nastavnika osnovnih i srednjih škola koji su ispunili upitnik te su se provela promatranja njihovih satova. Rezultati su pokazali da nastavnici engleskog jezika imaju pozitivan stav prema poticanju spremnosti na komunikaciju unutar učionice, no bilo je manje slaganja oko poticanja istog izvan učionice. Štoviše, pokazalo se da su nastavnici koristili nekoliko strategija kako bi se nosili s nekim od stvari koje utječu na spremnost na komunikaciju kod učenika, kao što su: verbalno ohrabrivanje, neverbalni jezik, vršnjačka pomoć, pomoć nastavnika itd. Nadalje, koristili su i nekoliko komunikacijskih obrazaca: otvorena pitanja, zatvorena pitanja, govor nastavnika, govor učenika, iniciranje teme od strane učenika, razgovor s vršnjacima, dok su rijetko poticali korištenje engleskog jezika izvan učionice. Utvrđeno je da duljina vremena govora učenika premašuje vrijeme govora nastavnika i da učenici rijetko započinju teme. Zaključno, unatoč malom uzorku, ovo je istraživanje pokazalo uvjerenja nastavnika engleskog jezika o spremnosti na komunikaciju učenika i neke od strategija koje koriste za njeno poticanje. Ovo istraživanje može poslužiti kao vrijedan izvor za buduća istraživanja o strategijama koje se mogu koristiti za poticanje spremnosti na komunikaciju kod učenika.
Ključne riječi
Second language acquisition (SLA)
English as a second language (ESL)
Willingness to communicate (WTC)
Teacher strategies
Interaction patterns
Ključne riječi (hrvatski)
usvajanje drugog jezika
engleski kao drugi jezik
spremnost na komunikaciju
strategije nastavnika
komunikacijski obrasci
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:367386
Studijski program Naziv: Anglistika (dvopredmetni); smjerovi: Nastavnički, Znanstveni Smjer: Nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra engleskog jezika i književnosti / sveučilišni/a magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (univ. mag. philol. angl. / univ. mag. educ. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-27 13:31:12