Naslov Autobiografski elementi u skulptorskim djelima Camille Claudel
Naslov (engleski) Autobiographical elements in the sculptural works of Camille Claudel
Autor Karmen Anković
Mentor Sofija Sorić (mentor)
Član povjerenstva Antonija Mlikota (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Đurđina Lakošeljac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sofija Sorić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za povijest umjetnosti) Zadar
Datum i država obrane 2023-06-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija
Sažetak Camille Cludel francuska je kiparica s kraja devetnaestoga stoljeća, poznata po ljubavnoj vezi s Augusteom Rodinom. Osim što je bila njegova ljubavnica, Camille mu je bila i učenica te je dvoje kipara zajedno dijelilo i atelje. U njihovom radu zasigurno postoje sličnosti, međutim, ono što Camille ističe jest prikrivena duhovnost koju prenosi u svojim skulpturama. Upravo taj element nudi promatraču doživljaj transcendentnog i priliku da na dubljoj razini proživi emotivnost odabranih tema njenih radova.
U ranim godinama svog stvaralaštva izradila je skulpturu Valcer (1890.), jedno od svojih najdirljivijih djela. Skulptura prikazuje Camillein autoportret u zagrljaju Augustea Rodina, čija se tijela nalaze u bestežinskom stanju, uhvaćena u jednom prolaznom trenutku. Budući da umjetnice nisu imale pravo na sofisticiranu umjetničku obuku sa živim, golim modelima, ona je pokazala svu vještinu i minucioznost vidljivu u prikazima anatomskih detalja, a naknadno dodanom lepršavom draperijom okrunila je ovu skulpturu. Kroz dvije skulpture, Kloto (1893.) i Doba zrelosti (1898.), Camille je opisala naredni period svog života. Poistovjetivši se s mitološkom figurom Kloto, prikazala je svoju tragičnu i neizbježnu sudbinu. Doba zrelosti pak predstavlja izgubljeni ljubavni dvoboj u kojem Camille biva odbačena i ostavljena. Tajna njezinih skulptura bila je u otkrivanju vlastitih emocija koje je potom zabilježila u kamenu. Snažni osjećaji nakon pobačaja Rodinovog djeteta zauvijek su obilježili njezin život. Pokušaji da se iskupi radi tog čina pronašla je stvarajući više verzija Mala vlastelinska gospođica u kojima je vidjela svoje nerođeno dijete.
Sažetak (engleski) Camille Claudel is a French sculptor from the end of the nineteenth century, known for her love affair with Auguste Rodin. In addition to being his lover, Camille was also his student and the two shared a studio together. There are certainly simillarities in their work, but what Camille highlights is the hidden spirituality she conveys in her sculptures. It is this element that offers the observer to experience the transcendent and the opportunity to explore the emotions of selected themes in her work on a depeer level. In the early years she created the sculpture Waltz (1890.), one of her most moving works. The sculpture depicts Camille's self-portrait in the arms of Auguste Rodin, whose bodies are weightless, captured in a fleeting moment. Since women artists were not entitled to sophisticated artistic training with live, naked models, she showed all the skill and meticulousness evident in the depictions of anatomical details, and with the later addition of flowing drapery she crowned this sculpture. Through two sculptures, Clotho (1893) and Age of Maturity (1898), Camille described the next period of her life. Identifying herself with the mythological figure Clotho, she portrayed her tragic inevitable fate. The age of maturity, on the other hand, represents a lost love duel in which Camille is rejected and left behind. The secret of her sculptures was in discovering her own emotions, which she then recorded in stone. The strong feelings after the abortion of Rodin's child forever marked her life. Attempts to atone for this act by creating several versions of the Little Noblewoman in which she saw her unborn child.
Ključne riječi
Camille Claudel
Auguste Rodin
skulptura
simbolizam
duhovnost
Ključne riječi (engleski)
Camille Claudel
Auguste Rodin
sculpture
symbolism
spirituality
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:268896
Studijski program Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije povijesti umjetnosti (mag. educ. hist. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-17 09:26:27