Naslov Popularizirana filozofija i filozofija popularnih pojava u srednjoškolskom obrazovanju
Naslov (engleski) Popularized philosophy and philosophy of popular phenomena in high school education
Autor Martina Matišić
Mentor Kristijan Krkač (mentor) MBZ: 213414
Mentor Ante Periša (komentor) MBZ: 233034
Član povjerenstva Damir Mladic (predsjednik povjerenstva) MBZ: 226975
Član povjerenstva Nives Delija-Trešćec (član povjerenstva) MBZ: 246110
Član povjerenstva Josip Ćirić (član povjerenstva) MBZ: 238170
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru Zadar
Datum i država obrane 2022-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 11/12 - Metafizika. Ontologija. Kozmologija. Estetika
Sažetak Tema ovog rada je popularna filozofija, tj. popularizirana filozofija i filozofija popularnih pojava u srednjoškolskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj. S obzirom na nagli porast objavljenih radova iz područja popularne filozofije i filozofije u obliku različitom od teksta, npr. stripu ili filmu (većinom u engleskom govornom području), istražila se mogućnost njezinog uvođenja u nastavu Filozofije s ciljem zanimljivijeg, pristupačnijeg i lakšeg razumijevanja nastavnog sadržaja kod učenika. Također, cilj istraživanja predstavlja povezivanje Filozofije s ostalim predmetima kao i sa svakodnevnim životom učenika radi često pripisivane apstraktnosti predmeta i teškog shvaćanja nastavnog gradiva. Istraživanje je podijeljeno u tri osnovna poglavlja: (1) Pojmovna analiza popularne filozofije, (2) Remodeliranje Godišnjeg plana i programa Filozofije i (3) Anketiranje učenika o postojećem i predloženom modelu nastave Filozofije. U prvom dijelu rada analizira se pojam popularne filozofije i njezina podjela na populariziranu filozofiju i filozofiju popularnih pojava. Nadalje, daju se primjeri vezano za populariziranu filozofiju (putem stripa i filma) i filozofiju popularnih pojava (putem društvenih mreža, filma, mode, glazbe i sporta). Drugi dio rada bavi se remodeliranjem Godišnjeg plana i programa za Filozofiju, tj. daje se pregled i procjena postojećih inačica planova i programa (kao i novog kurikuluma temeljem Cjelovite kurikularne reforme), zatim prijedlog povezanost Filozofije s drugim predmetima te prijedlog nove inačice koja bi uključivala popularnu filozofiju (populariziranu filozofiju i filozofiju popularnih pojava) i povezanost s drugim predmetima. Zaključno, treći dio rada odnosi se na provedenu anketu među učenicima srednjih škola koji pohađaju predmet Filozofija u Republici Hrvatskoj, kao i na dosadašnja provedena istraživanja te važnost mišljenja učenika o odgojno-obrazovnom procesu. Rezultati istraživanja pokazuju kako postoji razlika između nepopularne i popularne filozofije te da je popularna filozofija dio filozofije. Nadalje, popularna filozofija doprinosi Filozofiji ne samo metodom nego i sadržajem te popularizacija Filozofije kao i povezanost Filozofije s drugim predmetima doprinosi lakšem shvaćanju nastavnog sadržaja. Također, popularna filozofija je primjenjiva u srednjoškolskoj nastavi, odnosno moguće je ponuditi novi remodelirani Godišnji plan i program za Filozofiju koji bi uključivao popularnu filozofiju (populariziranu filozofiju i filozofiju popularnih pojava) i povezanost s drugim predmetima. Na koncu, srednjoškolski učenici bi prihvatili novi model ukoliko bi bio bliži njihovim izvannastavnim, školskim i izvanškolskim aktivnostima, interesima te hobijima.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is popular philosophy, i.e. popular philosophy and philosophy of popular phenomena in high school education in the Republic of Croatia. Given the rapid increase in published works in the field of popular philosophy and philosophy in a form other than text, e.g. comics or film (mostly in English speaking area), the possibility of its introduction into the teaching of Philosophy was explored in order to make teaching content more interesting, accessible and easier among students. Also, the aim of the research is to connect Philosophy with other subjects as well as with the daily life of the students because of the often attributed abstractness of the subject and difficult understanding of the course material. The research is divided into three main parts: (1) Conceptual analysis of popular philosophy, (2) Remodeling of the Annual plan and program for Philosophy and (3) Interviewing students on the existing and proposed model of teaching Philosophy. The first part of the paper analyzes the concept of popular philosophy and its division into popular philosophy and philosophy of popular phenomena. Furthermore, examples are given regarding popular philosophy (through comics and film) and philosophy of popular phenomena (via social networks, film, fashion, music and sports). The second part of the paper deals with the remodeling of the Annual plan and program for Philosophy, that is, an overview and evaluation of existing plans and programs (as well as a new curriculum based on Curricular reform), then a proposal of connections between Philosophy with other subjects and a proposal for a new version that would include popular philosophy (popular philosophy and philosophy of popular phenomena) and connection with other subjects. Inclusive, the third part of the paper deals with the questionnaire among high school students attending the Philosophy in the Republic of Croatia, as well as the research conducted so far and the importance of students' opinions on the educational process. The research results show that there is a difference between unpopular and popular philosophy and that popular philosophy is part of philosophy. Furthermore, popular philosophy contributes to Philosophy not only by method but also by its content, and popularizing Philosophy as well as connecting Philosophy with other subjects contributes to an easier understanding of the teaching content. Also, popular philosophy is applicable in high school teaching, apropos, it is possible to offer a new remodeled Annual plan and program for Philosophy that would include popular philosophy (popularized philosophy and philosophy of popular phenomena) and connections with other subjects. In the end, high school students would embrace the new model if it were closer to their extracurricular, school and extracurricular activities, interests and hobbies.
Ključne riječi
popularna filozofija
popularizirana filozofija
filozofija popularnih pojava
povezanost Filozofije s drugim predmetima
remodeliranje Godišnjeg plana i programa za Filozofiju
Ključne riječi (engleski)
popular philosophy
popularized philosophy
philosophy of popular phenomena
connecting Philosophy with other subjects
remodeling Annual plan and program for Philosophy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:772280
Datum promocije 2022
Studijski program Naziv: Humanističke znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje humanističkih znanosti, polje filozofija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-15 09:11:19