Naslov Organizacijska otpornost i ranjivost za vrijeme pandemije koronavirusa: iskustva djelatnika/ca jedne otočke škole
Naslov (engleski) Organizational resilience and vulnerability during a coronavirus pandemic: experiences of one island's school staff
Autor Lorena Pahljina
Mentor Karin Doolan (mentor)
Član povjerenstva Valerija Barada (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Cepić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Karin Doolan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za sociologiju) Zadar
Datum i država obrane 2022-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Pandemija COVID-19 donijela je brojne promjene u sferu obrazovanja, posebice u vidu rada djelatnika škole, pa tako i onih u hrvatskome kontekstu. Cilj je ovoga rada dati uvid u čimbenike koji su djelatnicima jedne otočke škole pomagali, odnosno odmagali u postizanju organizacijske otpornosti njihove škole za vrijeme pandemije. Nakon pregleda literature na temu utjecaja pandemije na rad školi diljem svijeta i pritom dakako njezinih djelatnika, u radu se prikazuje provedeno kvalitativno istraživanje. Provedeni su polu-strukturirani intervjui s 5 sugovornika odabrane škole: ravnatelj, dva nastavnika, pedagog te članica pomoćnog osoblja, kako bi se dobio uvid u funkcioniranje škole za vrijeme pandemije. Teorijskim pregledom identificirane su glavne dimenzije kroz koje se istraživala organizacijska otpornost/ranjivost škole iz perspektive njezinih djelatnika. Radi se o potencijalnim promjenama u strukturi i vođenju, odnosno upravljanju školom. Zatim, o dostupnosti i kvaliteti opreme i tehnologije kojom je škola raspolagala za vrijeme pandemije te potom o kvaliteti suradnje i komunikacije među djelatnicima škole. Također, fokus je bio stavljen i na vanjske mreže potpore koje su omogućavale funkcioniranje škole. Rezultati koji razinu organizacijske otpornosti škole promatraju iz prethodno opisanih dimenzija, upućuju na zaključak da je istraživana škola za vrijeme pandemije imala visok stupanj organizacijske otpornosti. Naime, financirajući se iz raznih izvora imala je dovoljno opreme i tehnologije za održavanje on-line nastave. Isto tako, istaknuto je zajedničko donošenje odluka vezanih uz organizaciju škole i nastave te visok stupanj podrške i razmjene znanja među djelatnicima, kao i uspješno vođenje škole te bliska veza škole i lokalne zajednice u kojoj se nalazi. Posljednje je poglavlje rada posvećeno preporukama za razvijanje raznih organizacijskih aspekata otpornosti škole za vrijeme kriznih situacija.
Sažetak (engleski) The COVID-19 pandemic has brought numerous changes in the field of education, especially in the form of the work of school staff, and this includes the Croatian context. The aim of this paper is to provide insight into the factors that helped or hindered the employees of one high school in achieving the organizational resilience of their school during the pandemic. Following a literature review of the impact of the pandemic on the work of schools around the world the paper presents the qualitative research it is based on. Five semi-structured interviews werecarried out with employees of the selected school about their experience of work during the pandemic. These included the principal, two teachers, a pedagogue and a member of the school’s support staff, in order to gain insight into the functioning of the school during the pandemic. The theoretical review identified the main dimensions through which the organizational resilience/vulnerability of the school was explored from the perspective of its employees. These identified aspects were: potential changes in the structure and management of the school. Also, availability and quality of equipment and technology that the school had at its disposal during the pandemic. Furthermore, the quality of cooperation and communication was explored. Also, the focus was placed on external support networks that enabled the functioning of the school. The results of the level of organizational resilience of the school are observed from the previously described dimensions, suggesting that the explored school had a high degree of organizational resilience during the pandemic. Namely, financed from various sources, it had enough equipment and technology to hold classes in digital reality. Also, the joint decision-making related to the organization of school and teaching process and the high level of support and exchange of knowledge among employees, as well as the successful management of the school and the close relationship between the school and the local community in which it is located, were evidence of a high level of organizational resilience. The last chapter of the paper is devoted to recommendations for developing various aspects of organizational resilience within the school during crisis situations such as the COVID-19 pandemic.
Ključne riječi
iskustva djelatnika/ca škole
organizacijska otpornost/ranjivost
COVID-19
promjene u radu škole
struktura
vodstvo
suradnja
komunikacija
vanjske mreže potpore.
Ključne riječi (engleski)
school staff experience
organizational resilience/vulnerability
COVID-19
changes in school work
structure
leadership
cooperation
communication
external support networks.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:038894
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-15 10:17:17