Naslov Uloga i značaj ŠC Višnjik za razvoj sportskog turizma u Zadru
Naslov (engleski) The role and importance of SC Višnjik for the development of sports tourism in Zadar
Autor Laura Perković
Mentor Jurica Grzunov (mentor)
Član povjerenstva Božena Krce Miočić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Grzunov (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Važnost sporta za državu je neizostavna. Utječe na promociju i brendiranje cijele države kroz sportske uspjehe i poznate sportaše. Sport utječe na kreiranje nacionalnog identiteta određene države. Najznačajniji primjeri uspješne promocije i stvaranja brenda države kroz sport su sportska natjecanja kao što su na primjer Europska i Svjetska nogometna prvenstva te Olimpijske igre. Poznati hrvatski sportaši koji su imenovani najvećim promotorima Hrvatske kao sportske destinacije su Dražen Petrović, Krešimir Ćosić, Luka Modrić, Janica Kostelić te Goran Ivanišević, a oni su samo mali dio u moru dobrih sportaša. U drugom poglavlju prikazan je direktan odnos turizma i sporta, definiran je pojam sportskog turizma te njegovi oblici, zatim je definiran pojam menadžmenta sportskog turizma kroz organizaciju sportskih događaja. Nakon što su utvrđeni svi teorijski elementi važni za bolje razumijevanje tematike, analizirano je tržište sporta u svijetu te ekonomski učinci koji proizlaze iz njega. Sve je to obrađeno na primjeru Olimpijskih igara, najstarijeg i najpoznatijeg sportskog događaja na svijetu. U trećem i četvrtom poglavlju analizirane su sekundarne baze podataka koje prikazuju ulogu i značaj sportskog turizma za Hrvatsku te Zadar. Prikazana je motivacija turista, potrošnja te najzastupljenije sportske aktivnosti u Hrvatskoj i Zadru. Nakon analize trenutne situacije sportskog turizma kod nas, prikazani su najvažniji sportski događaji u Hrvatskoj. Nadalje, analizom web stranice ŠC Višnjik dobiven je uvid u dostupne aktivnosti, programe, projekte te događaje. U petom poglavlju provedeno je kvalitativno istraživanje kroz polu-strukturirani intervju prilikom kojeg je ispitano 11 osoba, od djelatnika i stručnjaka za marketing ŠC Višnjik do sportaša i rekreativaca kako bi se dobila cjelokupna slika. Davanjem odgovora na tri istraživačka pitanja utvrđen je doprinos i značaj ŠC Višnjik za sportski turizam u Zadru, zatim su utvrđeni kanali oglašavanja i promocije ŠC Višnjik, najznačajniji događaji i sportaši koji su utjecali na promoviranje ŠC Višnjik. Prilikom intervjuiranja došlo se do planiranih razvojnih planova za budućnost, te u analizirane prednosti i nedostatci ŠC Višnjik koji bi trebali poslužiti kao smjernice za budućnost.
Sažetak (engleski) The importance of sports for the country is indispensable. It influences on promotion and branding of the entire country through sporting successes and famous athletes. Sport influences on creation of a country's national identity. The most significant examples of successful promotion and creation of the state brand through sports are sports competitions such as the European and World Football Championships and the Olympic Games. Well-known Croatian athletes who have been named the biggest promoters of Croatia as sports destinations are Dražen Petrović, Krešimir Ćosić, Luka Modrić, Janica Kostelić and Goran Ivanišević and they are only a small part at the sea of good athletes. The second chapter presents the direct relationship between tourism and sports, defines the concept of sports tourism and its forms, then defines the concept of sports tourism management through the organization of sports events. After all the theoretical elements important for a better understanding of the topic, the sports market in the world and the economic effects arising from it have been analyzed. All this is shown on the example of the Olympic Games, the oldest and most famous sporting event in the world. In the third and fourth chapters are analyzed secondary databases that show the role and importance of sports tourism for Croatia and Zadar. The motivation of tourists, consumption and the most common sports activities in Croatia and Zadar are presented. After analyzing the current situation of sports tourism in our country, it is explained the most important sports events in Croatia. Furthermore, the analysis of the website of SC Višnjik provided insight into available activities, programs, projects and events. In the fifth chapter, a qualitative research was conducted through a semi-structured interview during which 11 people were interviewed, from employees and marketing experts of SC Višnjik to athletes and recreationists in order to get a complete picture. By answering three research questions, the contribution and importance of SC Višnjik for sports tourism in Zadar was determined, then the channels of advertising and promotion of SC Višnjik, the most important events and athletes that influenced the promotion of SC Višnjik were determined. During the interview, the planned development plans for the future were reached, as well as the analyzed advantages and disadvantages of SC Višnjik, which should serve as guidelines for the future.
Ključne riječi
sport
sportske ličnosti
sportski turizam
ŠC Višnjik
Ključne riječi (engleski)
sports
athletes
sports tourism
SC Višnjik
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:980903
Studijski program Naziv: Poduzetništvo u kulturi i turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-23 12:05:40