Naslov Funkcija manifestacijskog turizma u lokalnoj zajednici
Naslov (engleski) The function of event tourism in the local community
Autor Dora Josipa Dežmalj
Mentor Tomislav Klarin (mentor)
Član povjerenstva Gabrijela Vidić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Božena Krce Miočić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turizam je kompleksan i složen fenomen sačinjen od mnogobrojnih djelatnosti koje se međusobno isprepliću i nadopunjuju. Suvremeni su turistički trendovi modernog doba, koji se javljaju na turističkom tržištu, doveli do odmicanja od masovnog turizma, kao i do razvoja i rasta popularnosti novih specifičnih vidova i oblika turizma. Jedan od tih specifičnih oblika turizma je i manifestacijski turizam. Iz perspektive turističke destinacije manifestacijski turizam grada jest razvoj i marketing planiranih manifestacija kao turističkih atrakcija, katalizatora, animatora, kreatora imidža i marketinga mjesta. Danas turistički potrošači od turističkih destinacija zahtijevaju mnogo više nego li prije – zahtijevaju jedinstveno životno iskustvo. Jedinstvena iskustva stvaraju posebnu povezanost posjetitelja s turističkom destinacijom koju posjećuju, a očituju se kroz neprestan razvoj, nadograđivanje ponude i usavršavanje manifestacijska i samog turističkog proizvoda destinacije. Naravno, manifestacijski turizam ima pozitivne i negativne učinke na sve svoje dionike, posebice na domicilno stanovništvo. Lokalno stanovništvo je srž i kamen temeljac autohtonosti grada Zadra kao turističke destinacije. Pomoću lokalnog stanovništva opstaju kultura, tradicije i zadarski običaji te ostaju očuvani generacijama, a susretljivost i gostoprimstvo Zadrana predstavljaju najvažnije elemente turističke ponude Grada. Fenomen simbioze turističke destinacije i njezina lokalnog stanovništva zaista je fascinantan. Cilj je ovoga rada kroz intervjuiranje interesnih skupina (lokalni stanovnici, predstavnici turističke zajednice i ostali dionici u turizmu) prikazati glavne prednosti i nedostatke manifestacijskog turizma, razloge zbog kojih je došlo do povećanja potražnje za manifestacijama, stavove i zadovoljstvo lokalnog stanovništva prema manifestacijama i manifestacijskom turizmu, utvrditi sve učinke manifestacijskog turizma na lokalnu zajednicu te odrediti potencijale prilike u manifestacijskom turizmu koje bi potpomogle u pozicioniranju i razvoju grada Zadra kao destinacije manifestacijskog turizma na turističkom tržištu.
Sažetak (engleski) Tourism is a complex phenomenon made of various activities that interwoven each other and complement each other. Contemporary trends of today that are appearing on the tourist market have led to the removal of mass tourism, as well as to the development of new specific forms of tourism. One of these specific forms of tourism is also manifestation tourism. From the destination perspective, the city's event tourism is the development and marketing of planned events as tourist attractions, catalysts, animators, image creators, and marketing sites. Today, consumers require much more from the destination than before, they require a unique life experience from tourist destinations. Unique experiences create a special link between tourists and tourist destination, and they are manifested through the constant improvement of the event tourism of tourist destinations. Of course, event tourism has positive and negative effects on the stakeholders, especially on the domicile population. The local population is the core and the fundamental precondition of Zadar's fundamental values as a tourist destination - through the local population, culture, tradition, and old Zadar customs remain preserved for generations, and the hospitality of locals in Zadar is the representation of the most crucial elements of the tourist offer of the city. The phenomenon of the symbiosis of tourist destinations and its local population is really fascinating. The aim of this paper is (local residents, representatives of the tourist community and other stakeholders in tourism) to show, the main advantages and disadvantages Manifestation tourism, the reasons why the demand for manifestations, the views and satisfaction of the local population towards manifestations and manifestation tourism and determine their impact on the development of the destination through interviewing of interest groups.
Ključne riječi
turizam
manifestacijski turizam
lokalno stanovništvo
grad Zadar
Ključne riječi (engleski)
tourism
manifestation tourism
local population
city of Zadar
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:503125
Studijski program Naziv: Poduzetništvo u kulturi i turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-03 12:57:18