Naslov Darovitost u inkluzivnom odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Giftedness in inclusive Upbringing and Education
Autor Iva Rimanić
Mentor Jasmina Vrkić Dimić (mentor)
Mentor Matilda Karamatić Brčić (komentor)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-02-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak O darovitoj djeci zna se puno više nego što je to bio slučaj ranijih godina. Ipak, još je puno nepoznanica. Prepoznavanje, razumijevanje i usmjeravanje darovite djece te odabir određenih pristupa omogućuju djetetu da ostvari svoje potencijale i smanji teškoće s kojima se susreće. Za potrebe ovog rada provedeno je istraživanje čija je svrha bila ispitati primjećuju li učitelji razredne i predmetne nastave te stručni tim, određene karakteristike koje bi mogle upućivati na darovitost kod nekog učenika. U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne i predmetne nastave i članovi stručnog tima (pedagog, psiholog, logoped, defektolog) iz pet osnovnih škola na području Zadra. Kao instrument istraživanja korištena je anketa koja je originalno kreirana za potrebe ovog rada. Rezultati su pokazali da je od tri skupine ispitanika najuspješnija prva skupina kojoj pripadaju učitelji razredne nastave. Razlike između prve i druge skupine bile su neznatne, ali ipak postoje. Učitelji razredne nastave su više orijentirani na učenike od onih predmetne nastave te su se pokazali uspješnijima u zapažanju određenih karakteristika. Istraživanje je pokazalo da bolje zapažaju raspolaganje velikim fondom riječi ili izrazit smisao za humor. Nasuprot tome treća skupina koju predstavljaju članovi stručnog tima je pokazala određene razlike u odnosu na prvu i drugu skupinu ispitanika. Učitelji direktno rade s većim brojem učenika i provode s njima više vremena, što im daje izvjesnu prednost pri prepoznavanju određenih karakteristika pred stručnim timom. Uza sve navedeno bitno je napomenuti da su rezultati pokazali da se programi, procesi i metode rada s darovitim učenicima provode često, ali ne i uvijek. Pravovremeno prepoznavanje karakteristika darovitosti te njeno otkrivanje i identifikacija bi omogućilo roditeljima i učiteljima da osmisle i provedu plan i program koji bi odgovorio na odgojno-obrazovne potrebe darovite djece.
Sažetak (engleski) Much more is known about gifted children than it was the case in previous years. Still, there are many unknowns. Recognizing, understanding and guiding gifted children and choosing certain approaches enable the child to realize his or her potential and reduce the difficulties he or she encounters. For the purposes of this paper, a research was conducted whose purpose was to examine whether classroom and subject teachers and the expert team notice certain characteristics that could indicate giftedness in a student. Class and subject teachers and members of the expert team (pedagogue, psychologist, speech therapist, special educator) from five primary schools in Zadar area participated in the research. A survey originally created for the purposes of this paper was used as a research instrument. The results showed that of the three groups of respondents, the first group to which primary school teachers belong is the most successful. The differences between the first and second groups were slight, but still exist. Classroom teachers are more student-oriented than those of subject teachers and have proven to be more successful in noticing certain characteristics. Research has shown that they notice better the availability of a large vocabulary or a distinct sense of humor. In contrast, the third group represented by the members of the expert team showed certain differences in relation to the first and second group of respondents. Teachers work directly with a larger number of students and spend more time with them, which gives them a certain advantage in recognizing certain characteristics over the expert team. In addition to all of the above, it is important to note that the results showed that programs, processes and methods of working with gifted students are implemented often, but not always. Timely recognition of the characteristics of giftedness and its detection and identification would enable parents and teachers to design and implement a plan and program that is responsive to the educational needs of gifted children.
Ključne riječi
darovitost
identifikacija darovitosti
inkluzija
karakteristike darovitosti
otkrivanje darovitosti
Ključne riječi (engleski)
giftedness
giftedness characteristics
giftedness discovery
identification
inclusion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:484552
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-26 10:01:48