Naslov Poticanje razvojnih potreba djece predškolskog uzrasta
Naslov (engleski) Encouraging the Developmental Needs of Preschool Children
Autor Mia Pavletić
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Mogućnosti za razvoj djece uvelike ovise o načinu na koji odgovaramo na njihove osnovne potrebe, stoga je potrebno već kroz plan i program predškolske ustanove jasno odrediti na koji način će se to postići. Ovim se radom definira koje su razvojne potrebe djece i na koji način su, unutar kurikuluma 4 različite države (Hrvatske, Engleske, Švedske i Novog Zelanda), dane upute za njihovo zadovoljavanje. Razvojne potrebe djece nastale su na temelju Maslowljeve teorije hijerarhije potreba te su izdvojene one povezane sa djecom predškolske dobi, a one su potreba za privrženosti, dodirom, sigurnosti i zaštićenosti, potreba za samostalnosti, potreba za komunikacijom, potreba za osamljivanjem, potreba za kretanjem, potreba za odmorom te potreba za aktivnošću. U radu je provedena deduktivna analiza sadržaja s usmjerenim pristupom, u kojem se istraživalo na koji način su kurikulumi različitih država usmjereni na zadovoljavanje dječjih razvojnih potreba te međusobno uspoređivanje istih. Rezultati su pokazali najveću zastupljenost svih razvojnih potreba u novozelandskom i švedskom kurikulumu, dok se u hrvatskom i engleskom određene potrebe zanemaruju ili su u manjoj mjeri obrađene. Svaki kurikulum usmjeren je na zadovoljavanje potreba s obzirom na kontekst i kulturu u kojoj je stvaran, u skladu s tim na određene potrebe stavlja se veći ili manji naglasak. Potreba za privrženosti u najvećoj je mjeri zastupljena u svim kurikulumima, dok je s druge strane potreba za osamljivanjem najmanje zastupljena.
Sažetak (engleski) Opportunities for children's development largely depend on the way we respond to their basic needs. It is necessary to clearly determine through the plan and program of the preschool institution how this will be achieved. This paper defines the developmental needs of children and the manner in which, within the curriculum of 4 different countries (Croatia, England, Sweden and New Zealand), instructions for their satisfaction are given. Children's developmental needs are based on Maslow's theory of the hierarchy of needs. Those related to preschool children are singled out as need for attachment, touch, security and protection, need for independence, communication, solitude, movement, rest and activity. The paper presents a deductive analysis of content with a focused approach. It was investigated how the curricula of different countries are aimed at meeting children's developmental needs and comparing them. The results showed the highest representation of all development needs in the New Zealand and Swedish curricula, while in Croatian and English certain needs are neglected or to a lesser extent addressed. Each curriculum is focused on meeting the needs with regard to the context and culture in which it is created, accordingly, greater or lesser emphasis is placed on certain needs. The need for attachment is the most prevalent in all curricula, while on the other hand the need for solitude is the least represented.
Ključne riječi
razvojne potrebe
kurikulum
predškolski odgoj i obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
developmental needs
curriculum
preschool education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:714590
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-26 08:27:21