Naslov Usporedba sustava obrazovanja odraslih u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama
Naslov (engleski) Comparison of Adult Educational Systems in Croatia and the United States of America
Autor Maja Raguž
Mentor Ana Marija Iveljić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-03-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Sustav obrazovanja odraslih sastavni je dio cjeloživotnog učenja. Može se definirati kao koncept koji uključuje sudjelovanje u obrazovnom procesu bez obzira nastavlja li osoba prethodno započeto školovanje ili mijenja prvotno obrazovanje s ciljem stjecanja novih sposobnosti, znanja i vještina. U konačnici osoba stječe potrebne stručne kvalifikacije za uključenje na tržište rada. Konačan cilj ovog diplomskog rada je usporedba sustava obrazovanja odraslih u Hrvatskoj i SAD-u da bi se uvidjele sličnosti i razlike navedenih sustava. Metode koje su se koristile prilikom usporedbe su rad na dokumentaciji i komparativna metoda. Kao kriteriji za usporedbu sustava obrazovanja navedeni su: zakonodavni okviri za obrazovanje odraslih, glavni ciljevi obrazovanja za odrasle, programi za obrazovanje odraslih, broj polaznika, izgled kurikuluma i strategije za obrazovanje odraslih te neformalno i neformalno učenje odraslih. Osim toga navedena su i međunarodna istraživanja iz područja obrazovanja odraslih koja su provedena u ove dvije države. Na temelju detaljne usporedbe vidljivo je da postoje sličnosti i razlike između sustava obrazovanja odraslih dviju država te da su sličnosti u maloj prednosti posebno kada se govori o općim obrazovnim ciljevima samih država. Sličnosti u sustavima obrazovanja u ove dvije države su: izvori financiranja ustanova za obrazovanje odraslih, zakonski okviri kojima je reguliran sustav obrazovanja odraslih, opći ciljevi koje osobe u sustavu obrazovanja žele postići te aktivna uključenost obje države u međunarodna istraživanja obrazovanja odraslih. Slični su i razlozi zbog kojih se odrasle osobe odlučuju uključiti u sustav obrazovanja. Razlike između sustava obrazovanja u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama vidljive su u broju godina polaznika, načinu izrade i broju kurikuluma kojim se regulira nastavni plan i program, ali i ponuda samih programa za obrazovanje odraslih.
Sažetak (engleski) Adult educational system is an integral part of lifelong learning. It can be defined as a concept that includes participation in the educational process regardless of whether a person continues a previously started schooling or changes the initial education in order to acquire new abilities, knowledge and skills. Ultimately, the person acquires necessary professional qualifications to enter the labour market. The final goal of this thesis is to compare adult educational systems in Croatia and the United States of America in order to see similarities and differences between them. The method used in the comparison is the work on documentation and comparative analysis method. The criteria for comparing the education system are: legislative frameworks for adult education, main goals of adult education, adult education programs, number of participants, layout of curricula and strategies for adult education, and non-formal and informal adult learning. In addition, international research in the field of adult education conducted in these two countries is listed. Based on a detailed comparison, it is evident that there are similarities and differences between adult educational systems of these two countries, and that those similarities are predominant, especially when it comes to general educational goals of the countries themselves. The similarities in the education systems in these two countries are: sources of funding for adult education institutions, legal frameworks governing the adult education system, general goals that people in the education system want to achieve and active involvement of both countries in international research on adult education. The reasons why people choose to join the adult education system are similar. Differences between the education system in Croatia and the United States are visible in the number of years of students, the method of development and the number of curricula that regulate the curriculum, but also the offer of the adult education programs themselves.
Ključne riječi
Hrvatska
komparativna metoda
Sjedinjene Američke Države
sustav obrazovanja odraslih.
Ključne riječi (engleski)
adult education system
comparative method
Croatia
the United States of America.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:470291
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-10 11:45:43