Naslov Učenje engleskog jezika u ranoj i predškolskoj dobi: roditeljska motivacija i iskustvo
Naslov (engleski) Early and Preschool English Language Learning: Parental Motivation and Experience
Autor Adriana Janković
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Engleski jezik je nesumnjivo najrašireniji jezik današnjeg globaliziranog svijeta, najviše zbog informatizacije društva. Budući da je za samo rukovanje tehnologijom, pa i za obrazovanje, zapošljavanje, i općenito za komunikaciju s ljudima iz drugih zemalja neophodan, automatski se nameće pitanje pravodobnog početka učenja engleskog jezika. Učenje jezika kao jedne od prvih vještina koje dijete od najranije dobi mora savladati, od samih se početaka lingvistike pokušavalo objasniti, teoretizirati i shvatiti. Kao i učenje materinjeg jezika, tako i svakog drugog ili stranog jezika, ostalo je na pojedinim poljima nerazjašnjeno i u pluralizmu teorija. Na roditelje se tako ponudom raznih aktivnosti za djecu rane dobi stavlja dodatan teret i odgovornost, budući da postoje i pobornici i protivnici ranog učenja engleskog jezika. Roditeljski motivi upisa djece u programe engleskog jezika koji se u ovom radu izdvajaju su pozitivni stavovi samih roditelja prema engleskom kao stranom jeziku, shvaćanje važnosti ranog učenja engleskog jezika i profitiranje njihove djece na polju socijalne kompetencije, svjesnost roditelja o nedostatnosti učenja engleskog jezika u redovnom obrazovnom sustavu ili pomoću medija. Budući da je ispitivanje kvantitativnog tipa, cilj je bio provjeriti slaganje roditelja djece rane i predškolske dobi s navedenim motivima, ispitati njihova očekivanja i zadovoljstvo programom engleskog jezika te stavove o dvojezičnosti. Ispitanici su se u očekivanoj mjeri i redoslijedu slagali s navedenim motivima, a značajne razlike motiva prema sociodemografskim karakteristikama (spol, dob, završen stupanj obrazovanja, veličina mjesta življenja) nije bilo.
Sažetak (engleski) The English language is undoubtedly the most widely spread and the most widely used in the modern informatics world. In order to handle technology successfully and to communicate with people from other countries as well as for education and employment, the knowledge of English language is required. Consequently, the question that poses itself is the question of the right age to start learning this language. Language learning as one of the first skills that a young child has to master has been theorised about since the beginnings of linguistics. As mother tongue learning, foreign language learning has in some aspects remained unexploited and pluralistically explained. In such a pluralistic situation, where there are both supporting and opposing sides to early foreign language learning, parents experience doubts when trying to decide in which activities to enrol their children. In this paper, some of parents’ motives to enrol their young children into early English language learning are parents’ positive attitudes towards English as a foreign language, realising the importance of early English language learning and the benefits their children receive from it, both on the social field and cognitive. Moreover, parents’ awareness of regular schools’ insufficiency concerning English language learning, as well as language learning solely through media input, has led numerous parents to enrol their children into additional English language learning. Since this research is based on quantitative analysis, the objective was to check the examinees’ agreement with some of the potential motives, as well as their expectations and content with the programme their child is enrolled into and their attitudes about bilingualism. The level and order of motives, as well as the parents’ correspondence, was expected and there was no significant difference among the sociodemographic characteristics (gender, age, education degree, living place size).
Ključne riječi
engleski jezik
rano učenje engleskog jezika
roditeljska motivacija
Ključne riječi (engleski)
early English language learning
English language
parental motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:885594
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-04-20 09:51:03