Naslov Pedagoški opus Davorina Trstenjaka i njegov utjecaj na pedagogiju 20. stoljeća
Naslov (engleski) Pedagogical Opus of Davorin Trstenjak and His Influence on Pedagogy in the 20th Century
Autor Jura Cmrečak
Mentor Ana Marija Iveljić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Davorin Trstenjak je hrvatski pedagog i učitelj koji je djelovao u 19. i 20. stoljeću. Za vrijeme svojeg prosvjetnog rada piše knjige, većina od kojih je analizirano u ovom radu. Knjige koje su analizirane i dekonstruirane su: Mladi učitelj, Zreo učitelj, Slobodna škola, Uzgoj čovjeka, Kulturni uzgajatelji i Darvinizam u uzgoju. S pomoću ovih knjiga pokušava se ustanoviti na kako autor vidi školstvo i obrazovno-odgojne procese i na koji ih način nastoji poboljšati. Svaka od knjiga ima svoje posebnosti koje su opisane, ali najveću pedagogijsku vrijednost imaju knjige Mladi učitelj i Zreo učitelj jer daju konkretne didaktične upute čitatelju. Slobodna škola je iznimno važna knjiga jer se bavi autonomijom škole i naglašavaju se negativni elementi i faktori koji nisu povoljni za razvoj obrazovanja. Specifičnosti Kulturnih uzgajatelja, Uzgoja čovjeka i Darvinizma u uzgoju su širina i broj tema kojima se autor bavi, a da nisu isključivo pedagoške. Sve navedene knjige imaju sličnosti koje su izdvojene, s pomoću njih će se zaključiti koja su osnovna polazišta Trstenjakovog rada i za kakvo se školstvo zalagao. Spominju se i drugi filozofi, pedagozi i pisci koji su utjecali na djelovanje i razmišljanje autora. Autor je imao utjecaja na školstvo više načina, posebice u obrazovnome i odgojnome aspektu. Njegova djela se prikazuju, analiziraju, opisuju i s pomoću njih se uspostavlja kakav je Trstenjak bio učitelj i pedagog. Njegov je utjecaj vidljiv u modernizaciji školstva, odvajanju školstva od Crkve i uvođenju progresivnih ideja, koje se zasnivaju na činjenici da se osoba odgaja zbog nje same, ali i zbog njezine okoline.
Sažetak (engleski) Davorin Trstenjak is a Croatian pedagogist that was active in 19th and 20th century. During his active time as a teacher, he wrote informative books on education, most of which are analysed in this thesis. Books that got analysed and deconstructed are: Mladi učitelj, Zreo učitelj, Slobodna škola, Uzgoj čovjeka, Kulturni uzgajatelji and Darvinizam u uzgoju. By using these books, the ways in which the author perceives education and educational processes in schools is established, as well as his attempts to improve them. Each book is specific; however, the greatest pedagogical value can be found in Mladi učitelj and Zreo učitelj, due to the fact that they give concrete didactic instructions to the reader. Slobodna škola is an extremely important book, as it is focused on the autonomy of schools and negative elements that hinder the development of education. Kulutnih uzgajatelja, Uzgoja čovjeka i Darvinizma u uzgoju are specific because the author uses them to cover vast array of topics which are not exclusively pedagogical. All of the mentioned books have distinct similarities which are highlighted and those similarities will help to determine the fundamentals of Trstenjak's work and for what type of education he stood for. Other philosophers and pedagogists that directly affected author's work and opinions are mentioned. The author affected the school system in several ways, especially in aspects of education and upbringing. His books are presented, analysed, described and are used to conclude what type of pedagogist and teacher Trstenjak was. His influence is visible in the modernization of the school system, secularization and implementation of progressive ideas, which are founded on the fact that an individual undergoes educational processes for its own betterment, as well as its environment.
Ključne riječi
Kulturni uzgajatelji
Mladi učitelj
Slobodna škola
Uzgoj čovjeka
Zreo učitelj
Ključne riječi (engleski)
Autonomous School
Cultural Educators
Mature Teacher
Upbringing of a Human Being
Young Teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:729840
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-03 18:21:09