Naslov Neke karakteristike korištenja medija i predvodništva mišljenja kod studentske populacije Sveučilišta u Zadru
Naslov (engleski) Some characteristics of media use and opinion leadership amidst the student population of the University of Zadar
Autor Anđela Lisica
Mentor Krešimir Krolo (mentor)
Član povjerenstva Željka Tonković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sven Marcelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Krolo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za sociologiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Ovim radom se nastoje istražiti neki aspekti medijskih navika i medijske potrošnje studentske populacije u Zadru, kako bi se uvidjelo koju ulogu studenti/ce zauzimaju unutar koncepta predvodnika mišljenja. Radom se također želi saznati postoji li unutar studentske populacije Sveučilišta u Zadru više potencijalnih „predvodnika mišljenja“, postoje li razlike prema spolu i studijskom području s obzirom na angažiranost u predvodništvu mišljenja te postoji li unutar studentske populacije Sveučilišta u Zadru više lokalnih ili kozmopolitskih predvodnika mišljenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 150 studenata/ica sa Sveučilišta u Zadru, a kao glavni instrument istraživanja korišten je anketni upitnik. Rezultati istraživanja pokazuju da studenti/ice koji/e se više percipiraju kao „potencijalni predvodnici mišljenja“ češće koriste „nepopularne“ društvene platforme (Snapchat,Twitter, TikTok) od „popularnih“ društvenih platformi (Facebook, Instagram i YouTube) te za informiranje o temama od javnog interesa češće koriste informativne portale, televiziju te tjedni tisak. Istraživanjem je utvrđeno da na Sveučilištu u Zadru postoji više potencijalnih predvodnika mišljenja od „običnih“ korisnika interneta. Isto tako, iako ne postoje statistički značajne razlike prema spolu po pitanju broja pratitelja na društvenim mrežama, utvrđene su statistički značajne razlike po pitanju samopercepcije predvodništva mišljenja, gdje se muškarci više samopercipiraju kao predvodnici mišljenja. Nadalje, studenti društvenog i humanističkog područja ostvaruju statistički značajno više rezultate na ljestvici snage osobnosti, te se između ostalog, u većoj mjeri samopercipiraju kao predvodnici mišljenja u odnosu na studente/ice biomedicinskog i tehnološkog područja. Statistički značajna razlika prema studijskom području ne postoji jedino po pitanju motiva pri objavljivanju sadržaja i statusa. Također je istraživanjem utvrđeno kako ima nešto više samopercipiranih predvodnika mišljenja koji se zanimaju za lokalne teme.
Sažetak (engleski) This paper aims to explore some aspects of media habits and media consumption of the student population in Zadar, in order to see what role do students play within the concept of opinion leaders. The paper also seeks to find out if there are more "potential opinion leaders" within the student population of the University of Zadar, whether or not are there any differences related to the engagement in opinion leadership based on gender and study area, and if there are more local or cosmopolitan opinion leaders within the student population of the University of Zadar. The research was conducted on a sample of 150 students from the University of Zadar, and a survey questionnaire was used as the main research instrument. The results of the research show that students who are perceived more as “potential opinion leaders” are more likely to use “unpopular” social platforms (Snapchat, Twitter, TikTok) than “popular” social platforms (Facebook, Instagram and YouTube), and when it comes to informing themselves about topics of public interest, it is more often done through information portals, television and the weekly press. The research revealed that the University of Zadar has more potential opinion leaders rather than "ordinary" Internet users. Despite the fact that there was not any statistically significant differences based on gender in terms of the number of followers on social networks, statistically significant differences were found in terms of self-perception of opinion leadership, where men are more self-perceived as opinion leaders. Furthermore, students in the social sciences and humanities studies achieve statistically significantly higher results on the scale of personality strength, and, among other things, are more self-perceived as opinion leaders in contrary to students in the field of biomedicine and technology. The only not statistically significant difference based on the field of study was found in terms of motives for publishing content and status. Research has also found that self-perceived opinion leaders tend to be interested in local topics.
Ključne riječi
predvodnici mišljenja
medijske navike i medijska potrošnja
sljedbenici
lokalni predvodnici mišljenja
kozmopolitski predvodnici mišljenja
Ključne riječi (engleski)
opinion leaders
media habits and media consumption
followers
local opinion leaders
cosmopolitan opinion leaders
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:960549
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-18 12:51:51