Naslov Odnos bavljenja izvannastavnim aktivnostima i školskog uspjeha kod učenika srednjih škola
Naslov (engleski) Relationship between extracurricular activities and school success in high school students
Autor Katarina Mabić
Mentor Ivana Tucak Junaković (mentor)
Član povjerenstva Ivana Tucak Junaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Burić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Šimunić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Školski uspjeh odnosi se na stupanj usvojenog znanja koje je propisano nastavnim planom, a njegov indikator je opći uspjeh učenika koji se izražava aritmetičkom sredinom zaključnih ocjena iz svih predmeta koje je učenik slušao. Kako bi postigli dobar školski uspjeh učenici velik dio svoga vremena provode u školi na nastavi te u pripremi za nastavu, ali i uz sve te obaveze ostaje im dovoljno slobodnog vremena za druge aktivnosti pa neki učenici to vrijeme odluče iskoristiti za bavljenje izvannastavnim aktivnostima. Izvannastavne aktivnosti su aktivnosti u koje se učenik uključuje dobrovoljno te one nisu dio obaveznog školskog kurikuluma. Sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima ima mnogobrojne pozitivne učinke na pojedince, a osim toga u mnogim istraživanjima je utvrđeno da pozitivno utječu i na školski uspjeh. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između bavljenja izvannastavnim aktivnostima i školskog uspjeha kod učenika završnih razreda srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 218 učenika, točnije 181 (83%) učenica i 37 (17%) učenika u dobi od 18 do 20 godina. Istraživanje je provedeno online upitnikom koji je bio distribuiran na društvenim mrežama, a kojim su se, osim sociodemografskih podataka, prikupili podaci o sudjelovanju u izvannastavnim aktivnostima te podaci o školskom uspjehu učenika. Rezultati pokazuju da postoji značajna razlika u školskom uspjehu između učenika koji sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima i onih koji ne sudjeluju, odnosno oni učenici koji sudjeluju u aktivnostima uspješniji su u školi od onih učenika koji ne sudjeluju. Nadalje, utvrđeno je da nema značajne razlike u školskom uspjehu između učenika koji se bave jednom izvannastavnom aktivnosti, onih koji se bave s dvije aktivnosti te onih koji se bave s tri ili više aktivnosti. U ovom istraživanju su izvannastavne aktivnosti podijeljene u 4 kategorije: 1) sportske aktivnosti, 2) umjetničke aktivnosti, 3) intelektualne aktivnosti te 4) prosocijalne aktivnosti te obradom podataka nije utvrđena značajna razlika u školskom uspjehu među učenicima koji se bave različitim kategorijama izvannastavnih aktivnosti.
Sažetak (engleski) School success refers to the level of acquired knowledge determined by the curriculum. Its indicator is the grade point average, which is expressed by the average value of the accumulated final grades from all the subjects the student listened to. In order to achieve the desired school success, students spend most of their time in school in classes and in preparation for classes, but even with all these obligations, they still have enough free time for other activities, so some students decide to use that time to engage in extracurricular activities. Extracurricular activities are activities in which the student participates voluntarily and they are not part of the compulsory school curriculum. Participation in extracurricular activities has many positive effects on individuals, and in addition, many studies have found that they also have a positive effect on school success. The aim of this study was to examine the relationship between extracurricular activities and school success in high school seniors. The study involved 218 students, more precisely 181 (83%) female students and 37 (17%) male students, aged 18 to 20 years. The research was conducted by an online questionnaire that was distributed on social networks which in addition to sociodemographic data, collected data on participation in extracurricular activities and data on student achievement. The results show that there is a significant difference in school performance between students who participate in extracurricular activities and those who do not, that is, those students who participate in activities are more successful in school than those students who do not participate. Furthermore, it was found that there was no significant difference in school achievement between students engaged in one extracurricular activity, those engaged in two activities and those engaged in three or more activities. In this study, extracurricular activities are divided into 4 categories: 1) sport activities, 2) artistic activities, 3) intellectual activities and 4) prosocial activities. Data analysis did not reveal a significant difference in school success among students in different categories of extracurricular activities.
Ključne riječi
školski uspjeh
izvannastavne aktivnosti
prosjek ocjena
Ključne riječi (engleski)
school success
extracurricular activities
grade point average
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:261136
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-14 13:16:39