Naslov Vođenje virtualnih timova u poslovnim organizacijama
Naslov (engleski) The Leadership of Virtual Teams in Buisness Organizations
Autor Ana Maria Matak
Mentor Dijana Čičin-Šain (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2016-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Virtualna ekonomija javlja se kao rezultat sve veće primjene informacijske i telekomunikacijske tehnologije, te razvoja turbulentnog okruženja punog promjena tržišnih mogućnosti. Kao jedan od subjekata virtualne ekonomije javlja se virtualni tim koji spaja raspršene intelektualne resurse širom svijeta. Predmet ovog istraživanja je vođenje virtualnih timova kao izuzetno kompleksnog posla u kojem menadžeri moraju shvatiti važnost formalnih procesa upravljanja, s obzirom da rad u virtualnim timovima zahtijeva jasniju strukturu, definirane ciljeve, podjelu uloga i veću orijentiranost na komunikaciju. Poseban naglasak stavlja se na specifičnosti svih funkcija upravljanja unutar virtualnog tima. Cilj ovog istraživanja je dubinsko razumijevanje procesa upravljanja virtualnim timom, dok je svrha prikazati kako uspješno vođenje virtualnog tima ima snažan utjecaj na performansu tima. Za ovo istraživanje korišteni su znanstveni i stručni članci, internetski izvori te knjige, a za definiranje rezultata korištene su metode analize i sinteze, induktivno-deduktivna metoda, metoda komparacije, kompilacije i deskripcije. Zaključno, menadžeri virtualnih timova odgovaraju na izazove virtualizacije poslovanja koja odlikuje brzinom, nepreglednim tržištem, sve većim brojem konkurenata i nedostatkom fizičkog susreta fleksibilnošću, predanošću i detaljno razrađenim specifičnostima svih funkcija upravljanja.
Sažetak (engleski) The virtual economy appears as a result of the growing use of information and communication technologies and the development of a turbulent environment full of changes in market opportunities. As one of the subjects of the virtual economy arises a virtual team, which connects the intellectual resources scattered around the world. The subject of this research is to conduct virtual teams as a challenging task in which managers must understand the importance of formal management processes,the fact that work in virtual teams requires a clear structure, defined objectives, roles and greater focus on communication. Special emphasis is placed on the specifics of all management functions within virtual teams. The aim of this study is a deep understanding of managing a virtual team, while the goal is to show how to successfully run a virtual team has a strong influence on team performance. For this study, we used scientific and professional articles, Internet sources and books, and to define the results were used methods of analysis and synthesis, inductive-deductive methods, the method komparacije, collection and deskripcije. Finally, managers of virtual teams answer the challenges of the virtualization business, which is characterized by the speed, the endless market, a growing number of competitors and the lack of a physical meeting flexibility, dedication and detail razrađenim the specifics of all management functions.
Ključne riječi
virtualna ekonomija
virtualizacija poslovanja
virtualni tim
upravljanje virtualnim timom
funkcije upravljanja
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
virtual economy
business virtualization
virtual team
managing virtual team
management functions
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:802426
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-25 08:22:25