Naslov Neposredna i medijski posredovana komunikacija učenika osnovnih škola
Naslov (engleski) Face-to-Face and Media-Mediated Communication among Elementary School Students
Autor Irena Skrbin
Mentor Jasmina Vrkić Dimić (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-02-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Predmet ovog istraživanja bila je neposredna i medijski posredovana komunikacija učenika osnovnih škola. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi načine učenike međusobne neposredne i medijski posredovane komunikacije. Također je bilo potrebno istražiti trajanje različitih vrsta interakcija, komunikacijske teme i socijalno okruženje odvijanja tih interakcija. Za potrebe provedbe ovog istraživanja konstruiran je originalan anketni upitnik koji čini ukupno 15 pitanja zatvorenog tipa, 8 pitanja poluotvorenog tipa i 1 pitanja otvorenog tipa. U istraživanju je sudjelovalo 159 učenika 5. i 8. razreda Osnovne škole Vladimira Nazora i Zvonka Cara u Crikvenici tijekom prvog polugodišta školske godine 2019./2020. Istraživanje je bilo potpuno anonimno te je provedeno uz suglasnost ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da ispitanici statistički značajno više vremena provode u neposrednoj komunikaciji naspram medijski posredovane komunikacije. Utvrđeno je da nema spolnih razlika u korištenju neposredne i medijski posredovane komunikacije. Učenici 5. i 8. razreda jednako preferiraju neposredno druženje, međutim učenici 8. razreda više koriste medije za komunikaciju naspram učenika 5. razreda. Također je utvrđeno da 85,33% ispitanika ima kreiran profil na nekoj od društvenih mreža, najpopularnije su Snapchat (75,78%) i Instagram (72,66%). Pritom ispitanici većinom imaju prave profile, a učenici 8. razreda imaju dvostruko više prijatelja na Instagramu od učenika 5. razreda (t=3,10; df=86; p<0.01). Što se tiče tema o kojima učenici komuniciraju neposredno najpopularniji su statusi na društvenim mrežama i kolege iz razreda. Najveći broj ispitanika preferira druženje u malim grupama od tri do šest prijatelja (83,33%), a najpopularnije mjesto za druženje je škola (64%). Naposljetku, istraživanje je pokazalo da su teme vezane uz školske obeveze zastupljenije u medijski posredovanoj naspram neposredne komunikacije.
Sažetak (engleski) The main subject of this research was face-to-face and media-mediated communication among elementary school students, and the objective was to discover types of face-to-face and media-mediated communication in use. It was also important to examine duration of certain types of interaction, communication topics and the social environment of those interactions. For the purpose of this research, the original questionnaire consisting of 15 closed-type, 8 semi-open type and 1 open-type question was constructed. The number of participants from the 5th and the 8th grade of Vladimira Nazora and Zvonka Cara elementary school in Crikvenica participating in this research was 159. The research took place in Crikvenica during the winter semester of 2019/2020 school year. The research was completely anonymous and conducted with a consent of the participants. The results showed that participants have statistically significant tendency towards spending more time in face-to-face communication opposed to mediamediated communication. It was also established that there are no gender differences in usage preference towards face-to-face or media-mediated communication. Both the 5th and the 8th grade students equally prefer spending time with their friends live. On the other hand, the 8th grade students have more media-mediated communication compared to the 5th grade students. In addition, 85,33% of participants have a profile on one of the social media the most popular being Snapchat (75,78%) and Instagram (72,66%). With that being said, participants mostly have genuine profiles, and the 8th grade students have twice as many friends on Instagram compared to their 5th grade colleagues (t=3,10; df=86; p<0.01). Regarding communication topics that students discuss among each other face-to-face, the most popular are posts on social media and talking about other students from their class. The biggest number of participants prefers spending time with their friends in small groups from three up to six friends (83,33%), and the most popular place for meeting their friends is school (64%). Finally, the research has shown that the most discussed topics over social media are school related obligations.
Ključne riječi
društvene mreže
druženje
medijski posredovana komunikacija
neposredna komunikacija
osnovna škola Crikvenica
prijatelji
Ključne riječi (engleski)
elementary schools in Crikvenica
face-to-face communication
media-mediated communication
social gatherings with friends
social media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:048433
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-06-25 08:51:21