Naslov Organizacijska kultura u poslovnom komuniciranju
Naslov (engleski) Organizational culture in business communication
Autor Andrea Moravski
Mentor Marijana Ražnjević Zdrilić (mentor)
Član povjerenstva Vesna Kalajžić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Grzunov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2019-10-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Kultura u svome najširem značenju označava uzgoj određenog materijala, a u užem značenju odnosi se na nedjeljivi dio čovjeka u kojem se on ostvaruje. Temeljni elementi kulture dijele se na kognitivne i simboličke elemente.
Organiziranje se smatra jednom od temeljnih odrednica društva koje je neophodno za funkcioniranje zajednice, društva te i poslovne organizacije. Da bi bilo koja organizacija mogla opstati i održati se, potrebna je komunikacija. Organizacijska kultura mnogoznačan je pojam koji u svojoj suštini predstavlja sredstvo uz pomoć kojeg se određena organizacija razlikuje od drugih organizacija te uključuje vrijednosti koje posjeduju njezini članovi. Mnogobrojne su funkcije organizacijske kulture, od kojih se ističu postavljanje norma i vrijednosti kojima organizacija teži, određivanje pravila te načina na koji će se zaposlenici odnositi jedni prema drugima. Nadalje, sve ono što u poslovnom smislu ima određeno značenje za djelatnike organizacije odnosi se na simbolički značaj kulture. Simboli predstavljaju određene znakove koji za pojedince u poduzeću imaju određeno značenje. Prilikom provođenja organizacijskih promjena veliku ulogu ima i snaga organizacijske kulture u poduzeću jer ona ohrabruje ili sputava zaposlenike da se lakše nose s novonastalim promjenama. Osim na zaposlene, kultura također ima utjecaj i na formiranje strategije te postoji velika međuovisnost između organizacijske kulture i strategije. Za dobro funkcioniranje organizacijska kultura vrlo je bitna. Za uspješno provođenje etike od velikog je značaja dobro promišljanje i donošenje odluka koje su u skladu s etičkim načelima te potpora vrhovnog menadžmenta u donošenju i provođenju etičkog kodeksa. Različite faze u razvoju organizacijske kulture zahtijevaju različite oblike organizacijske kulture. Promjene nastaju zbog utjecaja vanjskih i unutarnjih čimbenika, ali također i sve dinamičnijih događanja u okolini koji zahtijevaju prilagodbu. Jaka i prepoznatljiva organizacijska kultura doprinosi stvaranju pozitivne slike poduzeća te pomaže organizaciji da lakše ostvari svoje ciljeve. Odabir organizacijske kulture uvijek mora biti u skladu sa strategijom te mora potpomagati njezino provođenje. Osim odabira bitno je i održavanje organizacijske kulture, koje se najbolje provodi preko zaposlenih. Osnovna načela Weberova modela birokracije, koja između ostalog podrazumijevaju nepristranost pri poslovanju, jasno određen hijerarhijski ustroj, specijalizaciju zadataka i drugo, ne mogu se pronaći u hrvatskoj birokraciji koju uglavnom karakterizira korupcija. Nove i suvremene organizacijske kulture naglasak stavljaju na timski rad i zajedništvo, a na organizacijsku kulturu jak utjecaj imaju i aktualni trendovi koji mijenjaju
unutarnju i vanjsku organizacijsku okolinu. Okolina je nestabilna te se brzo mijenja što zahtijeva sposobnost brze prilagodbe poduzeća, a sve se više cijene kreativnost, inovacije i sl. U budućnosti će se poduzeća fokusirati na formiranje manjih organizacijskih oblika i na povećanje prilagodljivosti. Razvoj tehnologije olakšat će funkcioniranje organizacije te doprinijeti lakšem obavljanju zadataka.
Sažetak (engleski) Culture in its widest meaning indicates cultivation of certain material and in its narrower meaning indicates the inseparable part of human in which he finds his sense. The fundamental elements of culture are divided on cognitive and symbolic ones. Organisation is considered to be one of the society's fundamental features which is necessary for community, society and also for the business organization in order to function well. For any organisation to survive and maintain itself, communication is obligatory. Organizational culture is multifaceted term which in its essence presents a mean of differentiation from other organizations and also includes values owned by its members. Organizational culture has many functions such as: setting the standards and values that the organization strives for, setting the rules and ways employees relate to one another and setting the relationships between the organization and employees. Moreover, the symbolic significance of culture refers to everything which in business sense has a certain meaning for the organization employees. Symbols represent certain characters which have specific meaning for individuals in organization and symbolic, cultural elements include employee's behaviour, processing business documents, account creation, employee's appearance, interior... While implementing organizational changes the strength of organizational culture plays a big role because it either encourages or restrains employees in dealing with new changes. Business culture has its impact on the employees as well as on the strategy formation and there is a great interdependence between organizational culture and strategy. Moreover, for the good functioning of the company ethics is also very important. For successful implementation of ethics, wise deliberation and making decision in accordance with ethical principles, as well as the support of the top management is from crucial significance. Different phases in organizational development demand different types of organizational culture. Changes occur because of the impact of external and internal factors but also because of increasingly dynamic events in environment which demand adjustment. Strong and recognizable organizational culture contributes to creating company's positive image and helps the organization to achieve its goals more easily. The selection of culture has to be in accordance with the strategy and help its implementation. New and contemporary organizational cultures put emphasis on team work and community. Current trends which are changing the internal and external environment have a great impact on the organizational culture. The environment is very unstable and variable which demands ability of quick adjustment and creativity and innovations are becoming more valued. In the future companies will be more focused on formation of smaller organizational shapes and increasing adaptability. The development of technology will facilitate the functioning of the organization and contribute to making tasks easier.
Ključne riječi
kultura
organiziranje
komunikacija
informacija
norme i vrijednosti
organizacijska promjena
strategija
etika
organizacijska kultura
okolina
prilagodba
tehnologija.
Ključne riječi (engleski)
culture
organisation
communication
information
rules and values
organizational change
strategy
ethics
organizational culture
environment
adjustment
technology.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:263576
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-22 12:38:45