Naslov Odnos perfekcionizma i anksioznosti kod učenika srednje glazbene škole
Naslov (engleski) The relationship between perfectionism and anxiety among high school music students
Autor Iva Slačanac
Mentor Jelena Ombla (mentor)
Član povjerenstva Ana Slišković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Ombla (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Macuka (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Opća psihologija
Sažetak Budući da profesionalni rad na glazbenom talentu iziskuje preciznost, organizaciju i osjetljivost prema greškama, može se pretpostaviti da bi perfekcionizam kao osobina mogao biti značajan za uspjeh glazbenika. Brojna istraživanja ukazuju na to da postoji povezanost perfekcionizma s raznim dimenzijama anksioznosti. Stoga, cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos dimenzija perfekcionizma i anksioznosti kao osobine kod učenika srednje glazbene škole. Dodatno, provjerile su se i relacije perfekcionizma i školskog uspjeha. U ovom istraživanju sudjelovalo je 105 učenika srednjih glazbenih škola iz Zadra, Splita, Šibenika i Osijeka, pri čemu je 71 ženskog spola, a 34 muškog spola. Sudionici su bili starosti od 15 do 18 godina, dok je njihova prosječna dob iznosila 16.26 (sd = 1.11). U istraživanju se koristila Endlerova multidimenzionalna skala anksioznosti (EMAS-T; Endler i Parker, 1990, hrvatska verzija Sorić, 1995) i Multidimenzionalna skala perfekcionizma (MPS-F; Frost i sur., 1990, hrvatska verzija Zubčić i Vulić-Prtorić, 2008). Rezultati ovog istraživanja ukazuju na pozitivnu povezanost između perfekcionizma i anksioznosti kao osobine kod učenika srednje glazbene škole, pri čemu je izraženiji perfekcionizam povezan s većom anksioznošću. Dobivena je pozitivna povezanost između neadaptivnog perfekcionizma i anksioznosti. S druge strane, između adaptivnog perfekcionizma i anksioznosti povezanost nije utvrđena. U ovom istraživanju također je dobiveno da ne postoji povezanost između školskog uspjeha u glazbenoj školi i perfekcionizma, kao niti između školskog uspjeha u redovnoj školi i perfekcionizma. Međutim, utvrđena je pozitivna povezanost između adaptivnog perfekcionizma i prosjeka ocjena u redovnoj školi; što je izraženiji adaptivni perfekcionizam, to je veći prosjek ocjena.
Sažetak (engleski) Since professional work on music talent requires precision, organization and responsiveness to errors, it is expected that perfectionism as a trait might be particularly important for the success of musicians. Numerous studies indicate that perfectionism correlates with various dimensions of anxiety. Therefore, the aim of this research was to examine the relationship between perfectionism and anxiety as a trait in the high school music students. Additionaly, the relationship between perfectionism and school success was also investigated. In this study, 105 students from Zadar, Split, Osijek and Šibenik participated, of which 71 female students and 34 male students. The participants were between 15 and 18 years old, the average age being 16.26 (sd = 1.11). For the purpose of this research, Endler's Multidimensional Anxiety Scale (EMAS-T; Endler & Parker, 1990, croatian version Sorić, 1995) and Multidimensional Perfectionism Scale (MPS-F; Frost et al., 1990, croatian version Zubčić & Vulić-Prtorić, 2008) were used. The results of this research indicate a positive correlation between perfectionism and anxiety as a trait among high school music students. Additional analyzes established positive correlation between nonadaptive perfectionism and anxiety as a trait, while between adaptive perfectionism and anxiety as a trait significant relationship was not established. This research also found that there is no significant relationship between school performance in music school and perfectionism, nor between school performance in regular school and perfectionism. However, a positive correlation was found between adaptive perfectionism and school performance; the more pronounced adaptive perfectionism is, the higher the grade point average.
Ključne riječi
perfekcionizam
anksioznost
školski uspjeh
učenici srednje glazbene škole
Ključne riječi (engleski)
perfectionism
anxiety
school performance
high school music students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:342249
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-07 16:30:37