Naslov Primjena informacijskih tehnologija u turizmu
Naslov (engleski) Applications of Information Technologies in Tourism
Autor Karmen Gregov
Mentor Ante Panjkota (mentor)
Član povjerenstva Aleksandra Krajnović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Bosna (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Panjkota (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Brzina kojom se razvija područje informacijskih tehnologija onemogućuje njihovo točno i precizno definiranje pa se tako ovisno o autoru može naći više različitih definicija. Informacijske tehnologije olakšavaju kreiranje, organiziranje, upravljanje, razmjenu i korištenje informacija. Važno je znati da zbog pojave informacijskih tehnologija i trenda njihove sve veće globalne prihvaćenosti, poslovni procesi u svim industrijama, posebice turizmu, doživjeli su preobrazbu. Turizam već dugi niz godina pokazuje kontinuirani rast, a buduća predviđanja pretpostavljaju još veći rast u nadolazećim godinama. Kao važan dio ekonomije, turizam se također suočio s pritiskom adaptacije novim tehnologijama, no njihovom implementacijom omogućeni su novi načini komuniciranja i poslovanja te nove usluge i proizvodi. Menadžerski informacijski sustavi, sustavi potpore odlučivanju, strateški informacijski sustavi i mnogu drugi našli su primjene u poslovanju turističkih organizacija. Internet i pametni povezani uređaji nude nove mogućnosti ne samo turističkim organizacijama već i njihovim potrošačima. Samo neke tehnologije koje se primjenjuju u turizmu zahvaljujući globalnoj povezanosti su računarstvo u oblaku, rudarenje podataka, umjetna inteligencija, virtualna i proširena stvarnost te brojne druge. Sveprisutna povezanost, dostupnost i brzina razmjene informacija koju su omogućile informacijske tehnologije, potaknule su neka nova ponašanja potrošača i nove trendove koje organizacije u turizmu moraju pomno pratiti kako bi održali visoku razinu konkurentnosti i zadovoljstva potrošača
Sažetak (engleski) The rapid development of the field of information technologies makes it impossible to find their accurate and precise definition, and thus one can find many different definitions depending on the author. Information technologies facilitate the creation, organization, management, exchange and use of information. It is important to know that due to emergence of information technologies and the trend of their global acceptance, business processes in all industries, especially tourism, have undergone a transformation. Tourism has been showing continuous growth for many years, and future predictions assume its larger increase in forthcoming years. As an important part of the economy, tourism has also faced the pressure of adapting to new technologies, but by their implementation, new ways of communication and business management and new services and products have been enabled. Management information systems, decision support systems, strategic information systems and many others have found their use in the business of tourism organizations. The Internet and smart connected devices offer new opportunities not only to tourism organizations but for their consumers also. Some technologies used in tourism, thanks to global connectivity, include cloud computing, data mining, artificial intelligence, virtual and augmented reality and numerous others. Ubiquitous connectivity, accessibility and speed of information exchange enabled by information technologies induced some new consumer behaviors and new trends that tourism organizations must monitor carefully in order to maintain a high level of competitiveness and consumer satisfaction.
Ključne riječi
turizam
informacijske tehnologije
primjena IT-a u turizmu
Ključne riječi (engleski)
tourism
information technologies
IT applications in tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:951823
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-05 18:13:25