Naslov Odnos narcizma i nekih aspekata korištenja Instagrama
Naslov (engleski) The relationship between narcissism and some aspects of using Instagram
Autor Lea Šantl
Mentor Irena Burić (mentor)
Član povjerenstva Jelena Ombla (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Burić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Vidaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2019-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Narcisoidne osobe se pojavljuju svakodnevno; na televiziji, u časopisima, i na društvenim mrežama. Čini se da je narcizam sve učestaliji, posebno kod adolescenata i mlađih odraslih. Istraživanja su pokazala da je sadašnja generacija adolescenata i mlađih odraslih više narcisoidna u odnosu na prijašnje generacije. Ne samo da su današnji adolescenti više narcisoidni od prethodnih generacija, već su oni i glavni korisnici društvenih mreža, pa se nameće pitanje postoji li povezanost narcizma i korištenja društvenih mreža. Stoga je cilj ovog rada bio ispitati odnos narcizma i nekih aspekata.korištenja trenutno najpopularnije društvene mreže među adolescentima - Instagrama. Također se htjelo ispitati postoje li rodne razlike u samoprezentaciji i vremenu provedenom na Instagramu. Istraživanje je provedeno na 225 učenika Gospodarske škole u Čakovcu, koji su ispunili Upitnik narcisoidne ličnosti (NPI), Skalu mračne trijade, Ljestvicu intenziteta korištenja Instagrama, te Upitnik ponašanja na Instagramu prilagođen za potrebe ovog istraživanja. Obradom rezultata utvrđena je pozitivna povezanost narcizma i emocionalne vezanosti za Instagram, vremena provedenog na Instagramu, samoprezentacije i održavanja društvenih kontakata, dok između narcizma i broja pratitelja i onih koji se prate na Instagramu nije bilo povezanosti. Dakle, oni ispitanici koji su postizali više rezultate na skalama narcizma bili su više emocionalno vezani za Instagram, duže vremena su provodili na Instagramu, te su sudjelovali u više samopromotivnih ponašanja i uključivali se u veći broj ponašanja koja služe održavanju društvenih kontakata. Kada je riječ o rodnim razlikama u korištenju Instagrama, dobiveno je kako se djevojke i mladići razlikuju u samoprezentaciji i vremenu kojem provode na Instagramu, odnosno, veći broj djevojaka više sati provodi na Instagramu, dok je kod mladića uočen suprotan obrazac, te se češće upuštaju u samopromotivna ponašanja na Instagramu u odnosu na mladiće.
Sažetak (engleski) Narcissists show up daily on a television, in magazines, on internet sites. It seems that narcissism is on the rise, especially among adolescents and young adults. Research have shown that the current generation of adolescents and young adults are more narcissistic than the previous generations. Not only that adolescents are more narcissistic, they are also the main consumers of social network sites, which raises the question of whether there is a connection between narcissism and social network sites usage. Therefore, the aim of this study was to examine the relationship between narcissism and some aspects of using the most popular social network among adolescents - Instagram. We also wanted to examine whether there are gender differences in self-presentation and time spent on Instagram. The survey was conducted on 225 students of the Commerce School in Čakovec, who completed the Narcissistic personality questionnaire (NPI), the Scale of the dark triad, the Intensity of Instagram usage, and the Instagram conduct questionnaire adapted for the purpose of this research. The results of the study found a positive correlation between narcissism and emotional attachment, time spent on Instagram, self-presentation and social contact, while between narcissism and the number of followers and the number of people that are followed, on Instagram there was no correlation. Those respondents who achieved higher scores on the narcissism scales were more emotionally connected with Instagram, spent more time on Instagram, and participated in multiple self-promotional behaviors and more behaviors that served to maintain social contacts. When it comes to gender differences in the use of Instagram, it was found that young women and young men differ in self-presentation and the time they spend on Instagram; a larger number of young women spend more hours on Instagram, while the opposite effect is noticed for young men. Also, young women are more likely to engage in self-promotional behavior on Instagram when compared to young men.
Ključne riječi
narcizam
Instagram
adolescenti
samoprezentacija
rodne razlike
Ključne riječi (engleski)
narcissism
Instagram
adolescents
self-presentation
gender differences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:982248
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-25 12:44:55