Naslov Metode za mjerenje utjecaja sniženja cijena na prodajno poslovanje
Naslov (engleski) The Methods for measuring Price Reduction on sales Business
Autor Roko Škibola
Mentor Josipa Perkov (mentor)
Član povjerenstva Josipa Perkov (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Bosna (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Panjkota (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2018-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Kvantitativna ekonomija
Sažetak Cijena je jedini element marketinškog miksa koji generira novu vrijednost za poslovne subjekte. Cijena je novčani ekvivalent vrijednosti proizvoda i usluga (Kotler, 2006). Cjenovna konkurentnost se može promatrati kao važan izvor konkurentske prednosti, a za nju se opredjeljuju poduzeća koja primjenjuju strategiju troškovnog vodstva (Mikić, 2009). Opredjeljenje za troškovno vodstvo i cjenovnu konkurentnost obično imaju poduzeća s visokim stupnjem standarizacije proizvodnog i uslužnog programa. Potencijalni problem vezan uz primjenu cjenovne konkurentnosti je mogućnost imitacije od strane konkurenata i potencijalan ulazak u cjenovni rat. Sniženje cijene utječe na promjene u ukupnom obujmu prodaje te na promjene u ukupnoj vrijednosti prodaje, a time i na profitabilnost poslovanja poduzeća. Stoga se metode mjerenja utjecaja sniženja cijena provode s ciljem izračuna vrijednosnog učinka, učinka cijene na prodajne količine i učinka sniženja cijene na profit u prodajnom poslovanju. Metrike marketinga koje je poželjno koristiti s ciljem mjerenja utjecaja sniženja cijena na prodajno poslovanje su: cjenovna premija, rezervirana cijena, postotak valjane vrijednosti, optimalna cijena i cijena za ostvarenje ciljnog povrata (Farris i sur., 2014, Grbac i Meler, 2010). Metrike u prodajnom poslovanju koriste se kako bi se ocijenila razina sukladnosti između realiziranih i postavljenih prodajnih ciljeva. Utjecaj sniženja cijena na prodajno poslovanje moguće je mjeriti putem realiziranih prodajnih kvota po pojedinim kupcima, tržištima i prodajnim kanalima te putem odnosa između dobiti i troškova po opsluživanju pojedinih kupaca, tržišta i po pojedinim kanalima prodaje.
Sažetak (engleski) Price is the only element of marketing mix that generates new value for business. Price is the cash equivalent of the value of products and services (Kotler, 2006). Price competitiveness can be seen as an important source of competitive advantage, and companies are opting for cost management strategy (Mikić 2009). Commitment to cost management and price competitiveness usually have companies with a high degree of standardization of manufacturing and service programs. A potential problem with the application of price competitiveness is the possibility of imitation by competitors and potential beginning of the price war. Reducing prices affect changes in total value of sales, and thus on profitability of business operations. Therefore, the methods of measuring the effect of the price reduction are carried out in the order to calculate the value effect, the effect of the price on the sales volume and the effect of the price reduction on profit. The marketing metrics that are desirable to measure the impact of the price reduction on sales are the price premium, reserved price, percentage of the valued value, optimal price and the price for the achieving the target return (Ferris et al 2014, Grbac and Meler, 2010). Sales performance metrics are used to assess the level of compliance between realized and set sales targets. The impact of price reduction on sales business can be measured through realized sales quotas per individual customers, markets and sales channels, and through the profits and costs per serving ratios regarding individual customers, markets and sales channels.
Ključne riječi
cijena
marketing miks
cjenovna konkurentnost
prodajno poslovanje metrike marketinga
Ključne riječi (engleski)
price
marketing mix
price competitiveness
sales business
marketing metrics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:746298
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-06 10:15:45